סופית: שנת הלימודים לא תוארך. adobestock

סופית: שנת הלימודים לא תוארך

בית הדין הארצי לעבודה דחה את בקשת המדינה לדחיית ההכרעה, ובתוך כך נקבע כי שנת הלימודים הנוכחית תסתיים כרגיל. תלמידי חטיבות הביניים לא יחזרו ללמוד, כיתות א'-ו' יסיימו ב-30 ביוני. בית הספר של החופש הגדול יתחיל ב-1 ביולי

בית הדין הארצי דחה הערב (שישי) את דרישת המדינה לעכב את הרכעה בנוגע לסיום שנת הלימודים הנוכחית ופסק כי מסגרות החינוך יסיימו כבכל שנה. כלומר - שנת הלימודים בחטיבות הביניים והתיכונים הסתיימו היום ובתי הספר היסודיים יעשו זאת בעוד 10 ימים, ב-1 ביולי.

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

"איננו מביעים כל עמדה בנוגע להשלכות החלטה זו על מחויבות הסתדרות המורים לפעול בהתאם להסכמות בינה לבין המדינה", כתבו השופטים. "בהיעדר מקור נורמטיבי לחייב את הארכת שנת הלימודים לכיתות י' בהתאם למתווה הסתדרות המורים אין בידי בית הדין להיעתר למתן הסעד המבוקש, רק בשל ההשלכות האפשריות שניתנות לפתרון בדרכים אחרות".

במשרד החינוך מסרו כי: "בעקבות החלטת בית הדין הארצי לעבודה, פנה שר החינוך יואב גלנט, למזכ"לית הסתדרות המורים וסיכם איתה על הפעלת בית הספר של החופש הגדול עבור ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ד' מ-1 ביולי ועד 6 באוגוסט". במשרד ציינו כי עובדי ההוראה יוכלו לעבוד במסגרת בתמורה לשכר נוסף.

© צילום: fotolia

יו"ר ארגון המורים, רן ארז מסר ל-ynet כי: "בית הדין הארצי לעבודה פסק לטובתנו ודחה את עתירת משרדי החינוך האוצר והשלטון המקומי להאריך את שנת הלימודים בכיתות י'. דרשנו ונאבקנו על כך שגם בחטיבות הביניים לא יצטרכו להאריך את שנת הלימודים, אך בית הדין קיבל את עמדת המדינה שההסכם שנעשה עם הסתדרות המורים מחייב - ולכן אין להענות לדרישת ארגון המורים. ההישג של הארגון, למרות שמדובר רק על כיתות י', פתר למעשה גם את הבעיה של מורי חטיבות הביניים".

© fotolia
תגובות