לא מחכים להוראות: מנהלי בתי הספר סוגרים את המוסדות. צילום: fotolia

לא מחכים להוראות: מנהלי בתי הספר סוגרים את המוסדות

בעוד שבממשלה הוחלט כי רק בתי ספר עם נדבקים בקורונה ייסגרו, החליטו כמה מנהלים לקחת את המושכות לידיהם. "8 שעות עם מסכה זה בלתי אפשרי", סיפרה לאולפן ynet מנהלת שחילקה את הכיתות לשניים. מנהל בת"א קבע למידה מרחוק: "לקבוע לפי צרכים של בתי ספר ולא לפי הנחיות"

מנצלים עד תום את חופש הפעולה שהעניק שר החינוך: ברקע העלייה בנתוני ההדבקה בנגיף קורונה בבתי ספר ברחבי הארץ, בחרו כמה מנהלים לנצל את אמירתו של שר החינוך יואב גלנט, שלפיה הוא יאפשר למידה מרחוק על מנת לצמצם את ההתפשטות. "המתווה שניתן על ידי משרד הבריאות הוא בלתי ניתן ליישום", קבעה הבוקר (יום ה') אריאלה בן ארי, מנהלת קריית החינוך דרור במועצה האזורית לב השרון, בריאיון לאולפן ynet.

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

נכון לעכשיו, עשרות בתי ספר כבר נסגרו בגלל ההתפרצות המחודשת ואלפי תלמידים ואנשי צוות נשלחו לבידוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש התייעצות עם שר החינוך גלנט ועם ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, ובסיום ההתייעצות הוחלט לסגור כל מוסד חינוכי שיתגלה בו מאובחן בנגיף.

ואולם, כמה מנהלים החליטו כאמור לא להמתין להחלטה גורפת. בן ארי ציינה בהקשר זה כי "ישיבה ממושכת מאוד בכיתות גדולות וצפופות, שמונה שעות עם מסכות על הפנים - זה לא משהו אפשרי. היינו צריכים לחלק את הכיתות לשניים, מקסימום 20 ילדים בכיתה, פעמיים-שלוש בשבוע. זאת לא חזרה ל'קפסולות', אלא למידה בקבוצות לא קבועות".

יואב פרידן, מנהל תיכון עירוני א' לאמנויות בתל אביב, הציג עמדה דומה. לדבריו, "בחרנו לשלב הוראה מרחוק, היום קוראים לזה 'גרידיות'. בחטיבת הביניים רוב הפעילויות מתבצעות מרחוק, והחטיבה העליונה כבר בשלב אחר כי הכיתות הגבוהות הן באורייטנציה של בגרויות ומתכונות. העיקרון הוא שבתי הספר הם המנהיגוּת שיכולה להתאים את המציאות לשטח בצורה הכי טובה".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © adobestock

סיגל מורן, מנכ"לית מכון רשת החינוך ברנקו וייס, אמרה כי הלמידה מרחוק תיבחן ללא קשר לענייני הקורונה: "אנחנו עובדים בתיאום עם שר החינוך, שהולכים לצד הטכני ורואים כמה תלמידים יש בכיתה, זה נשמע אותו דבר. לא קיבלנו החלטות לכבוד הימים האלה, אנחנו תוך כדי הקורונה, ובטח בימים שאחרי הגל הראשון בנינו בשיתוף פעולה עם משרד החינוך מודל היברידי, אבל מודל שמדבר פדגוגיה מותאמת".

 - אבל מה זה אומר בפועל?

"דברים דומים למה שאמרו חבריי מבחינת מספר תלמידים. למידה מרחוק היא הזדמנות הרבה מעבר לשאלה הטכנית של איך מחלקים את הילדים. מכיוון שאני חושבת שהקורונה פתחה בפנינו את ההזדמנות לעשות את קפיצת המדרגה ששנים מערכת החינוך מייחלת לה של למידה עצמאית, שהמורה מנטור ולא מרצה, בנינו מודל שסיכמנו עם משרד החינוך שבשנת הלימודים הבאה נעשה פיילוט עם או בלי קורונה כדי להפעיל אותו. בימים אלה לא נזקקנו לשום היערכות מיוחדת מכיוון שכבר היינו שם".

 אתם לא סומכים על ההנחיות מלמעלה?

"לא. שר החינוך בעצמו אמר אתמול שמאפשרים אוטונומיה. משרד החינוך השכיל להבין שצריך לראות שמקרה אחד לא דומה לאחר, ולפחות לגבינו, אנחנו יחד עם משרד החינוך, בנינו את המתווה הזה".

תגובות