לומדים מהבית: כך תיצרו סביבת למידה נוחה ובטוחה. adobestock

לומדים מהבית: כך תיצרו סביבת למידה נוחה ובטוחה

ללמוד מהבית זה לא תמיד נח, לשבת מול מסך המחשב שעות עם כיסא ושולחן שלא תמיד מתאימים לנו. כעת, עם הסגר המתוכנן, הלימודים עוברים להיות רק דרך המחשב הביתי ולכן מוסד לבטיחות ולגיהות גיבש רשימת טיפים כדי שיהיה לכם הכי נח ובטיחותי ללמוד

ההחלטה לסגור את מוסדות החינוך החל ממחר (חמישי) רק הקדימה ביום את הסגר שכולנו הולכים לחוות בשבועות הקרובים. אז נכון, יש הרבה חגים, אבל בין לבין, אנחנו נצטרך ללמוד ועוד מהבית. המוסד לבטיחות ולגיהות גיבש רשימת טיפים כדי שיהיה לכם הכי נח ובטיחותי ללמוד, גם כשאתם לא הולכים לבית הספר. 

עוד בערוץ הלימודים של בית הספר:

לפני שמתחילים ללמוד...

ראשית חשוב להקפיד ללמוד במנח ניטרלי. מנח המאפשר שימוש נכון בגוף ומפחית עומסים מיותרים. מנח ניטרלי יבטיח שהלמידה תעשה בצורה הנוחה ביותר. למה הכוונה? כתפיים נינוחות - לא כפופות קדימה מעל המקלדת ולא מכווצות לכיוון האוזניים, גב נתמך על ידי כיסא, מושב הכיסא אינו נוגע בחלק האחורי של הברכיים. אם המושב גדול מדי, אפשר להשתמש בכרית לתמיכה, שתאפשר ישיבה כשהברכיים במנח מתאים, כפות רגליים יציבות על משטח תומך (רצפה / הדום), ראש מאוזן בקו ישר עם הצוואר (לא מוטה לאחור, לא מכופף קדימה), הזווית בצד האחורי של הברכיים פתוחה (מעל 90 מעלות) , זרועות צמודות לגוף ונינוחות, מרפקים בגובה השולחן וזרוע אופקית לשולחן (ילדים רבים יושבים כשהשולחן גבוה מגובה המפרק שלהם ונאלצים להרים את המרפק לגובה השולחן. זה עלול לגרום לעומס על הכתפיים והשכמות) וששורש כף היד יהיה ניטרלי, כלומר כף היד בקו ישר עם האמה. 

© AdobeStock

ארגון סביבת העבודה

כעת דאגו לארגן את סביבת הלימוד שלכם. דאגו לעמדת עבודה נוחה, תוך ישיבה נינוחה על הכיסא. העבירו את הפריטים שלרוב נמצאים בשימוש לאזור נגיש. ודאו שחומרי הלימוד נתונים בתוך מחזיק מסמכים בסמוך למסך. כך יימנע הצורך מלסובב את הראש לעיתים רבות.

מיקום מסך המחשב

יש למקם את מסך המחשב כך שתוכלו לצפות בו בנוחות, בלי להטות את הצוואר לאחור או לפנים. אם המסך גבוה מדי, הצוואר יוטה לאחור, ואם המסך נמוך מדי, ייאלץ להתכופף לפנים. יש להתאים את גובה ואת זווית המסך כדי למנוע תנוחות בלתי רצויות אלה. התאימו את גובה המסך כך שחלקו העליון יהיה בקו ישר מול העיניים שלכם.

ריהוט וציוד לעמדת העבודה

חשוב להתאים את הרהיטים והציוד בעמדת העבודה, כך שיהיו נוחים. מומלץ להשתמש בכיסא מתכוונן לגובה, עם מושב נוח ותמיכה טובה לגב. אם הכיסא משמש ילדים בגילאים שונים בבית, כדאי לרכוש כיסא שיש בו גם אפשרות לכוונון את משענת הגב לא רק לגובה, אלא גם למנח אופקי, כדי להתאים את עומק מושב הכיסא למידות הגוף השונות.

משטח יציב: ודאו שהמחשב מונח על משטח עבודה יציב. מומלץ להימנע משולחנות עם מגירות מובנות מתחת לשולחן, כיוון שהן מקשות על התאמת גובה משטח העבודה ועלולות ליצור לחץ על הרגליים.

© adobestock

מקלדת ועכבר: התאימו את המקלדת והעכבר לגודל הידיים שלכם. לידיים קטנות נחוצים מקלדת ועכבר קטנים יותר. בחרו בעכבר ובמקלדת המתאימים לכם והביאו בחשבון את הכוח הדרוש מצד הילד להפעלת המקשים.

מסך ללא סנוור: ודאו שמסך המחשב אינו גורם לבוהק ולסנוור. לשם כך, ייתכן שתצטרכו למקם את המסך מחדש או להתאים את תאורת החדר כך שלא תאיר ישירות על המסך. ודאו שהאור מספיק לקריאת ספרים או מחברות, ובמידת הצורך, היעזרו במנורת מתכווננת.

נהלו את זמן השימוש במחשב

הסיכון לבעיות יציבה בעת השימוש במחשב תלוי, בין השאר, בפרק הזמן הרצוף שבו אתם משתמשים במחשב ללא החלפת פעילות. האקדמיה האמריקאית לפסיכיאטריה ממליצה על הרגלים בריאים והגבלת פעילויות הכוללות מסכים, כיבוי כל המסכים במהלך הארוחות והפעילויות המשפחתיות, כיבוי המסכים והפסקת השימוש בהם כשעה לפני השינה וליזום הפסקות ומתיחות במהלך שימוש במחשב להגברת הריכוז ולהפחתת עצבנות או עייפות.

© AdobeStock





 

 

תגובות