הגיע הזמן: מנפצים לכם את הסטיגמות על הפנימיות. באדיבות יחסי ציבור

הגיע הזמן: מנפצים לכם את הסטיגמות על הפנימיות

למוסדות לימוד הכוללים מגורים ולינה הוצמדו עם השנים סטיגמות שליליות, למשל, שהם מיועדים רק עבור מי שלא יכלו לגור בביתם מכורח הנסיבות או לכאלו שמתקשים בלימודים. אבל ההפך הוא הנכון. בשנים האחרונות יש הרבה מוסדות המשלבים לינה, וביניהם "אדם ואדמה" המציעה לתלמידיה חוויה עם נוף קצת אחר, מלא בטבע, חברים ואהבת הארץ, אל ספסל הלימודים שלהם מצטרפים צעירים איכותיים, ששואפים להגיע רחוק, ליזום ולהנהיג

בשיתוף עם אדם ואדמה

מי אמר שכל מי שלומד רחוק מהבית, עושה זאת כי אין לו ברירה? תלמידים רבים, בעיקר בשנים האחרונות, בוחרים במסגרות לימודיות רחוקות מהבית הכוללות גם מגורים, מתוך רצון לשים דגש על עצמאות, לימודים מיוחדים (כמו עבודה חקלאית לצד הבגרויות "הרגילות") וקרבה תמידית לחברים שלכם. אחנו כאן כדי לשבור לכם את כל הסטיגמות על פנימיות!

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

 

 

"פנימייה זו מסגרת לילדים בלי בית" - ממש לא!

אז זהו, שלא כל צעיר או צעירה הבוחרים במסגרת לימודית הכוללת מגורים הם כאלו שלא בטוח להם לגור בבית או שהוצאו ממנו בעל כורחם, תתפלאו אבל לפעמים יש צעירים שחולמים להיות עצמאיים, ללמוד בסביבה מלאת חברים ולבלות את שנות התיכון שלהם במסגרת חווייתית ומעצימה. התלמידים ב"אדם ואדמה" מגיעים מכל רחבי הארץ מרקע חילוני ודתי מתוך אמונה ליצור חברה ישראלית מעורבת ותומכת. הבחירה לצאת מהבית וללמוד במסגרת חיצונית היא לא פשוטה, אך הבחירה ללמוד רחוק מהבית נובעת מתוך הרצון לנהל חיים עצמאיים לצד לימודים עשירים, מגוונים וכאלו שפחות נפוצים במסגרות הקונבנציונאליות. יש צעירים רבים שבוחרים לעזוב את בית ההורים, מתוך ההעדפה והרצון להיות קרובים לחברים כל הזמן, דבר שיוצר חברות עמוקה ומעניק להם ביטחון. 

© באדיבות יחסי ציבור

פנימיה זו מסגרת לילדים ונוער בסיכון - לא נכון!

כיום מסגרות לימודיות הכוללת שינה הן מגוונות ועשירות ולא כל מסגרת כזאת מיועדת לצעירים בסיכון, אלא להפך! "אדם ואדמה" היא מסגרת שכדי להתקבל אליה עוברים מיונים וימי התנסות מיוחדים. כל התלמידים הצעירים שנבחרים ללמוד ולהיות חלק מהמסגרת עוברים ריאיונות אישיים ומבדקים. רשת התיכונים מאמינה כי עבודת האדמה היא הבסיס לערכים של מנהיגות, מצוינות ואחריות, למצטרפים אליה בני נוער שרוצים ללמוד ולעסוק בפעילות משמעותית כמו עבודה חקלאית המוצעת ב"אדם ואדמה" - שם, בני ובנות הנוער חיים בסמוך לטבע, עובדים עם חקלאים, מטיילים ברחבי הארץ, פוגשים חקלאים וחקלאיות ועובדים איתם, וזה מוביל אותנו לניפוץ הסטיגמה הבאה...

פנימיה זו נקודת המוצא האחרונה - פחות...

הלימודים במסגרת המיוחדת מהווים דווקא קרש קפיצה לעתיד ולא כמוצא אחרון. ב"אדם ואדמה" בוחרים ללמוד אלו שהעתיד חשוב להם, שהם רוצים להנהיג, ליזום ולהשפיע. התלמידים במסגרת הזאת לומדים לתעודת בגרות מלאה, יש יחידות לימוד בחירה שאפשר להרחיב וכמובן חמש יחידות בחקלאות - שזה הלב והבסיס של הלימודים הללו. 

© באדיבות יחסי ציבור

שיעורים מעטים בכיתה הם לתלמידים מתקשים - טעות!

שמעתם פעם את המשפט "זו לא הכמות, אלא האיכות"? זה ממש המקרה כאן. מספר שעות מועט של למידה בכיתה לא מעיד על חולשת התלמידים או היכולת שלהם. להפך, בשנים האחרונות יש הבנה שלמידה פרונטאלית וקלאסית לא תמיד מתאימה או מטיבה עם כולם וכי יש עוד דרכים ללמוד. בזכות היציאה לשטח, לאדמה ולעבודת החקלאות לצד מיזמים ופרויקטים חינוכיים שונים, הלמידה הופכת לחווייתית, מהנה ומשמעותית יותר מאשר למידה בכיתה, בין ארבע קירות. "אדם ואדמה" הינה מסגרת חינוכית חקלאית איכותית, במסגרתה לנים, עובדים ולומדים התלמידים. הדגש במסגרת הזאת הוא על בחירה אישית ועצמאית לצד עבודה חקלאית וחיי חברה מגוונים ועשירים. 

© באדיבות יחסי ציבור

השתחררתם מהסטיגמות המיושנות? בא לכם ללמוד קצת אחרת, לעשות משהו משמעותי, לשלב חקלאות לצד הבגרויות? מעולה! ההרשמה ליום הפתוח של "אדם ואדמה" (ה-17 במרץ) בעיצומה - לחצו כאן!

לאתר אדם ואדמה: http://adam-adama.co.il/

תגיות
תגובות