תיכון החלומות שלכם נמצא במצפה רמון. באדיבות 'פנימיה - חברת הנוער מצפה רמון'

תיכון החלומות שלכם נמצא במצפה רמון

ללמוד עם נוף מרהיב, לפתח רעיונות חדשים, ללמוד קצת אחרת ועם חברים מדהימים? לנו זה נשמע כמו התיכון הכי מושלם! הצטרפנו ליום אחד בתיכון החברתי שבמצפה רמון וזה מה שגילינו על המקום • צפו

בשיתוף עם חברת הנוער מצפה רמון - פנימיה ותיכון חברתי

מה אם היינו אומרים לכם שאתם יכולים ללמוד קצת אחרת ובאופן חוויתי יותר, להכיר חברים חדשים, לגור איתם וכל זה בפנינת המדבר - מצפה רמון? חברת הנוער מצפה רמון (מרשת "דרור בתי-חינוך") שבתוכה התיכון החברתי, באים לתת מענה לתלמידים ולתלמידות שמחפשים מסגרת חינוך קצת אחרת - ששמה אותם במרכז. הצטרפנו ליום לימודים ושמענו מהתלמידים והמורים - איך זה נראה מבפנים ומה הופך את המקום לכה מיוחד?

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

 

בתיכון החברתי לומדים בכיתות של עד 25 חניכים וחניכות. לכל כיתה יש שני מחנכים שמצליחים לתת את היחס האישי והחברתי, שחסר הרבה פעמים בכיתות גדולות. את המבחנים והציונים מחליפה למידה מבוססת פרויקטים שנעשית מתוך רצון, סקרנות ושותפות בין המחנכים לחניכים. בתיכון החברתי מאמינים שלבני ובנות נוער יש אחריות על חייהם ועל החברה. הלמידה, שנובעת מתוך סוגיות חברתיות אמיתיות, מעודדת חשיבה ביקורתית, אקטיביזם ועשיית צדק חברתי. המקום מאפשר לגור בתנאי פנימיה, אך גם קיימת אופציה של למידה בלבד

© באדיבות 'פנימיה - חברת הנוער מצפה רמון'

"אני רואה את כל המרחב, את כל המדבר, כמקום ללמידה. ככה אנחנו בונים את המפגשים. כל הזמן לצאת מהכיתה, לצאת וללמוד מהנוף, לצאת וללמוד ממפגש עם אנשים, לצאת ולהתחבר לרעיון, למקום, אחד לשני", מספרים לנו הצוות החינוכי בתיכון.

© רועי עידן

גם החניכים שיתפו אותנו ביתרונות וסיפרו: "בית הספר ממש מפתח לי את הסקרנות. אני מאוד מתעניינת בדברים ותמיד שואלת. בבית ספר הקודם אם הייתי שואלת איזו שאלה היו אומרים לי 'לא עכשיו' ומבקשים להישאר בקו של השיעור. פה דווקא מעמיקים איתנו ויש שיחות מאוד מאוד מעניינו, ועומקים מאוד מעניינים שאנחנו מגיעים אליהם בהיסטוריה, בתנ"ך, במקצועות שזה לא היה קורה במקום אחר!".

המגמה הנלמדת היא אקו-תיירות : דרכה החניכים לומדים להיות שגרירים, לומדים להתחבר לטבע, להפיק, ליצור מאפס, לפתח רעיונות שמחברים אנשים. עושים את זה דרך קורסים שונים – יזמות עסקית, טבחות בבית ספר גבוה לקולינריה, הפקת אירועים עם מפיקות מובילות בתחום, פרסום ושיווק, וסדנאות שטח עם חוקרים ואנשי מפתח בתעשייה.

נשמע לכם כמו תיכון החלומות? רוצים לשמוע פרטים נוספים? לחצו כאן!

© רועי עידן

 

תגובות