המורה, לא שומעים אותך! הבעיות שכולנו חווים בזום. adobestock

המורה, לא שומעים אותך! הבעיות שכולנו חווים בזום

לפני שתקופת הקורונה הגיחה אל חיינו, לא תיארנו לעצמנו שהיא תביא את בית הספר אלינו הביתה! אבל למגפה הזו חוקים משלה, והנה אנחנו היום, כמעט שנה מאז תחילת המגפה, לומדים במתכונת של למידה מקוונת. זה טוב או רע? אפשר להתווכח על זה. אבל אין ספק שבתוך השיעורים המקוונים, יש כמה רגעים מעצבנים שכולנו מכירים... אז אספנו עבורכם חמישה רגעים כאלו, שאנחנו בטוחים שתצליחו להזדהות איתם

בין אם אנחנו אוהבים או לא אוהבים את הקונספט של למידה מרחוק, אי אפשר שלא להכיר בכך שבשיעורים מקוונים – יש המון רגעים מעצבנים. בין אם כשאנחנו מוצאים את עצמנו תקועים בחדר ההמתנה כל השיעור או כשאנחנו מתמודדים עם בעיות אינטרנט, בדיוק בזמן שהמורה מפנה אלינו שאלה... אז אספנו עבורכם חמישה רגעים כאלו – שיכול מאוד להיות שלפחות חלק מהם, אתם בעצמכם חוויתם.

עוד בערוץ הלימודים:

כשאתה עונה למורה תשובה ממש מפורטת, ואז מגלה שהיית במיוט...

הבוקר התחיל, ואיתו גם שיעור היסטוריה. אחרי בדיקת נוכחות קצרה, המורה מפנה שאלה לכיתה: "מהם הגורמים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה"? אתם, נבונים שכמוכם, זוכרים בעל פה את כל הגורמים ומתחילים לדקלם אותם כמו אלופים. רק מה? כמו גאונים – שכחתם לצאת מהמיוט. אז בינתיים, מאיה, הילדה המעצבנת שיודעת לקרוא יפה מאוד מהמחברת, דקלמה בצורה מושלמת את כל הגורמים וקיבלה את כל הקרדיט. מבאס? ובכן, תלוי את מי, אני בטוח שמאיה לא ממש סבלה...

© AdobeStock
  1. "המורה את יכולה לאשר אותי?" 

יום חדש במתכונת הלמידה מרחוק נפתח! איזו התרגשות – טוב, לפחות לחלק. המורה לעברית שולחת לינק לשיעור, אתם כבר יכולים להרגיש שאתם נמצאים בו, ואז – חדר המתנה. "טוב נו, אין בעיה", אתם חושבים, "עוד רגע היא תראה שאני כאן ותאשר". עוברת דקה, עוברות שתיים, עוברות עשרים דקות, העונה החדשה של "גמביט המלכה" (בתקווה עצומה שתהיה כזו) יוצאת, מגיעות הבחירות החמישיות – אבל המורה? היא עדיין בשלה. היא לא רואה את הודעות ה"תאשרי אותי" שאתם כותבים לה בוואטסאפ. מפה לשם, כבר נגמר השיעור. זועמים וכעוסים על הערת החיסור שהמורה נתנה לכם במשו"ב, אתם נכנסים לוואטסאפ ומגלים את ההודעה שסופית – מצליחה להוציא אתכם מדעתם: "היי – להבא תדאג להגיע בזמן, אני מבטיחה לאשר". אין ספק ש"מעצבן" זו לא מילה שמצליחה לתאר אפילו חלק מעד כמה שהמצב הזה הוא באמת מורט עצבים!

  1. כשהטכנולוגיה המתקדמת – מתנקמת!

מבחן בהיסטוריה הוא אף פעם לא בדיוק דבר נחמד, אולי אם החומר למבחן היה על המהפכה הצרפתית שהביאה איתה "אמילי בפריז" אל עולמינו, הוא היה יכול להיות יותר סימפטי. אבל לצערנו (ונקווה שאכן כך יהיה בקרוב), זהו לא המצב. אך בכל זאת, אתם התכוננתם כל כך הרבה למבחן שאתם מרגישים כאילו איבדתם כמה תאי מוח בדרך. רעולי פנים, אתם נכנסים לקישור שמוביל אתכם על הזום של המבחן. רק מה? הפסקת חשמל! כמובן! בערך חמש דקות לפני שהמבחן נגמר, הפסקת החשמל נגמרת, ואז בעיות האינטרנט מתחילות. כשאלו נפתרות, אתם מתחברים במהירות לזום, ומשתפים את המורה בכל מה שקרה. "גש למועד ב', יקירי. שיהיה יום מוצלח". לא יודעים מה לעשות עם עצמכם מרוב עצבים, אתם בוהים במסך ומבינים: זוהי – נקמתה של הטכנולוגיה.

© AdobeStock
  1. כשהמורה הופכת לרובוט מאמצע שום מקום

כן, כן – אם עד לפני שנה האמנתם שהמורה שלכם לספרות היא רובוטית שתמיד יודעת לזהות כל צליל או נשימה שלכם ולהעיר לכם, עידן הקורונה אישר את זה סופית! באופן די מוזר, לעיתים תכופות בשיעורים מקוונים, הקול של המורה נשמע מעוות ומקוטע – ממש כמו רובוט. לרוב זה קורה בשל בעיות אינטרנט. בהתחלה זה מבדר, אבל כששיעור לפני מבחן ענק בספרות כל מה שאתם שומעים מהמורה הם גיבובים רובוטיים מקוטעים ולא ברורים – זה כבר פחות מצחיק. אפילו – מאוד מעצבן!

  1. פריצות אקראיות לשיעור

אין מה לעשות... למורים (ובצדק) קשה מאוד לבקר במדויק אילו אנשים יש להכניס לזום הכיתתי ואילו – בכלל לא שייכים לכיתה. כך ידידיי, נולדות הפריצות! תראו... בהתחלה, זה יכול להיות סופר מצחיק לשמוע את המורה מתווכחת עם מישהו שמכנה את עצמו "אסף לוץ" ומשמיע שירי מזרחית מלפני 20 שנה בקולי קולות, אבל כשכך מתבזבז כל שיעור החזרה למבחן בביולוגיה – זה כבר פחות נחמד... תופעת הפריצות היא תופעה אשר בסופו של דבר, גורמת לשני הצדדים לצאת מופסדים מהשיעור – גם המורה וגם התלמידים. אז... אדון "אסף לוץ" היקר, אנחנו, בני הנוער מבקשים שתפסיק לפרוץ לשיעורים שלנו ואם אפשר – שתשלים לנו את כל החומר בביולוגיה שבזבזנו באשמתך.

 

תגובות