כבר מעכשיו: הנערה שעובדת על קריירת ההייטק שלה. adobestock אילוסטרציה

כבר מעכשיו: הנערה שעובדת על קריירת ההייטק שלה

פאני קירמייר עובדת על קריירת ההייטק שלה כבר מגיל 17 דרך קורסים מיוחדים המשלבים בני נוער ומכשירים את הדור הבא של ההייטקיסטים בישראל • בואו להכיר אותה

בשיתוף עם JOHN BRYCE

הכירו את פאני קירמייר (18), ממעלה אדומים, שכבר מגיל 17 עובדת על פיתוח קריירה ההייטקיסטית שלה - אותה היא רוכשת בקורסים המשלבים בני נוער בג׳ון ברייס. פאני מעידה על עצמה כי היא אוהבת "לזרום" עם כל מה שמגיע אליה, בין אם זה לימודי שפה אקראית (לדוגמא כרגע לומדת אסטונית), לצייר, לפסל, ליצור תכשיטים או לנגן בכלי נגינה שונים... בכללי היא לא אוהבת למסגר את עצמה ללמידה של משהו אחד וזהו, אלא רוצה ורעבה לנסות דברים חדשים כשיש הזדמנות - ומשם כבר להחליט מה הלאה. קירמייר לומדת סייבר ואבטחת מידע בקורסים הטכנולוגיים המשלבים בני נוער ב- ג'ון ברייס - JOHN BRYCE, המתמחה בהכשרת אנשי ההייטק הבאים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

איך הגעת ללמוד את תחום ההייטק?

"בתקופת הקורונה, בה למדנו מרחוק, הבנתי בשביל עצמי שאני נורא רוצה להתחיל להתקדם לתחום שמעניין אותי. התחלתי ללמוד שפות תכנות פה ושם מכל מני אתרים, התחלתי להתעניין יותר בעולם הטכני. זה היה די חדש עבורי! למדתי בכלל במגמת אומנות והייתי בטוחה שהתעסוקה שלי תהיה קשורה לזה... לא היה לי יעד חד משמעי באותו הזמן, פשוט נורא רציתי להתקדם בעולם הזה! כמו כמעט כל דבר בחיי, ניסיתי – והתאהבתי".

למה בחרת דווקא בסייבר ואבטחת מידע?

"יום אחד אמא שלי הציעה לי לנסות להתעסק בזה עוד יותר לעומק, ובין כל התחומים האפשריים ללמוד בחרתי את התחום שהיה נראה הכי 'פנטסטי' ולא נתון להשגה בעיניי, שזה סייבר ואבטחת מידע. זה תמיד היה נשמע לי מעניין! 'אותם ה'האקרים' הלבושים בשחור שיודעים איפה כל אחד גר'", מספרת בהלצה ומוסיפה, "אבל לא באמת התייחסתי לזה בתור מקצוע – סתם משהו מהסרטים. כשראיתי שאנשים באמת לומדים את זה ועובדים בזה, הייתי בהלם, ומאז לא חשבתי להתעסק בשום דבר אחר חוץ מזה".

© adobestock אילוסטרציה

עד כמה היה חשוב לך להתחיל להתעסק וללמוד את התחום כבר מגיל כל כך צעיר?

"לא חשבתי על הגיל, למען האמת. גם עכשיו, לפי דעתי, מה שחשוב זהי המוטיבציה להתקדם. לאו דווקא היה חשוב לי להתחיל בגיל צעיר, אלא היה חשוב לי להתחיל, להתקדם, ללמוד. ידעתי שאני בכל מקרה אתחיל לעשות את זה, והתחלתי ברגע שנוצרה לי הזדמנות כזו כי זה מה שעניין אותי, ולא בגלל שחשבתי שלהתחיל מגיל צעיר יותר איכשהו ישפיע על ההצלחה בתחום".

>> לקבלת פרטים נוספים ומבדק התאמה חינם כנסו

אפשר להגיד שזה הפך לחלום הגדול שלך?

"עכשיו כן. אני מתעניינת בתחום בדיקת חדירויות, שזה בעצם אומר לנסות לחדור לסביבה כלשהי עם אישור מהמנהל בשביל לבדוק מה החולשות באבטחה של הרשת, ואני משקיעה המון זמן בשביל להתכונן לעבודה בתחום. בזמני החופשי הדבר האהוב עלי לעשות זה לשחק עם מכונות למיניהן ולנסות לחדור לתוכן".

למי לדעתך מתאים להיכנס לתחום?

"כל מי שרוצה! חשוב להבין דבר אחד על כל תחומי ה-IT כיום: אלו הם תחומים דינמיים שמתפתחים כל יום, ואפילו כל שעה. אלו הם תחומים שבהם יש כמויות אינסופיות של מידע חדש שצריך ללמוד. בשבילי – זה אחד החלקים האהובים עלי, וזה גם יתאים לכל אחד שכמוני מוכן להשקיע את זמנו בקריאה של עוד מאמר, למידה להשתמש בעוד כלי, צפייה בעוד סרטון על משהו מהתחום... אין הבדל אם אדם כזה בשנותיו המאוחרים יותר או אם הוא בגיל צעיר, אם רוצים – אין שום סיבה בעולם שלא לנסות, במיוחד שכיום יש המון מידע חופשי על התחום ואפשר ללמוד כמעט כל דבר בחינם".

© adobestock (אילוסטרציה)

עד כמה זה עזר לך והאם זה גם משפיע ועוזר לך בתחומים בחיים?

"החוויה שלי מהלמידה ומההתעסקות באספקטים שונים מהתחום לימדה אותי להיות יותר מתמידה ויותר סבלנית. כשבדיקה כלשהי מורצת על מכונה, אין יותר מדי שיטות לגרום לה לרוץ מהר יותר, אפשר רק לחכות או להתעסק במשהו אחר. הבאתי את העקרון הזה גם לחיים מחוץ לסייבר. זה עוזר לי גם בפרטים קטנים כגון לחכות עוד טיפה עד שהספגטי יתבשל, ולא אצטרך לאכול אותו חצי קשיח, וגם בדברים גדולים ומשמעותיים יותר כמו לא להתעצבן על בן אדם (לפחות ללא סיבה שהיא חד משמעית...). זה נשמע רחוק אחד מהשני, אבל כשמתעסקים במשהו שמאוד מאוד אוהבים, ההתנהגות הזו ממשיכה אתך גם לעולמות אחרים".

איך החברים, המשפחה והסביבה הגיבו לבחירה שלך להתעסק וללמוד הייטק בגיל צעיר?

"כפי שסיפרתי, אמא שלי זו הסיבה העיקרית שהצלחתי להתחיל ללמוד את זה, בעוד שהיא בעצמה 'הייטקיסטית'. היא גם עזרה לי עם לימודי תכנות בזמנו. אבא שלי תומך בי בכל מה שאני עושה, לפעמים הוא רוצה בשבילי את מה שאני רוצה אפילו יותר ממני. מסיבות לא קשורות יצא שנאלצתי לעזוב את בית הספר בכיתה י"א, ולכן שאר הסובבים אותי מתחלקים לשתי קבוצות: אלו שלא ממש אכפת להם מה אני עושה כל עוד אני בסדר, ואלו שפחות נראה להם שמה שאני עושה זה נכון כל עוד לא סיימתי בגרות 'כמו כולם' ו'כמו כולם' לא הלכתי לאוניברסיטה לעשות תואר".

פאני © צילום פרטי

האם לדור הנוכחי יש יותר סיכוי להצליח ולהיות גדולים בתחומם בעיקר בזכות כל הנגישות של כל הקורסים?

"לדעתי התשובה הפשוטה היא – לא יותר ולא פחות מדורות אחרים. כדאי לזכור שהתחום הזה עצמו די צעיר, והוא נוסד ונוצר על ידי אנשים בגילים של הורינו (וקצת מבוגרים יותר). אם להסתכל על זה מנקודת מבט של יכולת שימוש בכלים חדשניים – כן, הנוער של היום ללא ספק יודע להשתמש בהם ברמה הרבה יותר גבוהה מאדם מבוגר ממוצע, אבל נתון לדיון אם הוא יודע להשתמש בהם טוב יותר מילד בן שבע לדוגמא, שכבר נולד לתוך ההתחדשות הזו. אך מה יקרה בעוד 20 שנה, כאשר האבולוציה הטכנולוגית שלנו תתפתח למקומות שהיום נשמעים כמו משהו מספר בדיוני? הדור שלנו יהיה זה שיקדם אותה לשם, והאם זה אומר ששם נעצור ולא נתקדם הלאה? לדעתי – לא. ולכן אני חושבת שההצלחה בידיו של כל אדם ספציפי, בלי קשר לגיל. העיקר זה לדעת מה לחפש ולמצוא את זה.

איזה טיפ תתני למי שרוצה להתחיל ללמוד בג'ון ברייס?

"לא להילחץ. אם אתם רוצים – אתם תצליחו בכל מקרה. אין שום סיבה לחשוב שזה לא ככה. צריך להבין מי אתם ומה אתם רוצים, ופשוט לקחת צעד קדימה לקראת העתיד והרצון שלכם. וזה קשור לא רק לקורס בג'ון ברייס, זה קשור לכל דבר. מה שזה לא יהיה - פשוט לנסות ולהמשיך".

גם אתם רוצים ?להיות בהייטק? יש לכם הזדמנות להירשם למבדק התאמה אונליין וללא עלות הבודק את ההתאמה שלכם ולקורסים הטכנולוגיים המשלבים בני נוער ב- ג'ון ברייס - JOHN BRYCE.

מה הם הקורסים המוצעים בג'ון ברייס?

פיתוח Python

עולם שלם עומד להיחשף בפניכם... ?שפת Python תפתח לכם דלת לעולמות הפיתוח, הסייבר והדאטה. תוכלו לפתח אפליקציות ווב, לנתח נתונים ולקבל ידע נדרש (ורווחי!) עוד לפני הגיוס.

© adobestock (אילוסטרציה)

אבטחת מידע

משחקי הכס זה כאן! בקורס אבטחת מידע תלמדו איך לבנות אסטרטגיית הגנה, לזהות התקפה על אבטחת המידע ולעצור אותה. לאחר סיום הלימודים, הדרך לתפקיד מעניין ומאתגר בצבא ולתפקיד רווחי בהמשך פתוחה לחלוטין.

© adobestock אילוסטרציה

טכנאי מחשבים

אם יש לכם מחשב מפורק לחתיכות, כבלים מפוזרים בכל מקום ואולי אתם גם יודעים לזהות בעיה של חומרה או תוכנה..בחירה בקורס הזה תפתח לכם דלת למקצוע רווחי, כזה שתוכלו להתפרנס ממנו אפילו לפני הצבא!

לקבלת פרטים נוספים ומבדק התאמה חינם כנסו

© adobestock אילוסטרציה
תגובות