רגע לפני הבגרות: הדברים שלא היינו רוצים שיקרו לנו במהלך המבחן. ADOBESTOCK

רגע לפני הבגרות: הדברים שלא היינו רוצים שיקרו לנו במהלך המבחן

לאחר לבגרות או לקבל בלקאאוט באמצע המבחן? שניהם גרועים באותה המידה! אז מה עושים? • לפניכם חמשת הדברים שהכי לא היינו רוצים שיקרו לכם בבגרות וכמובן מה הדרכים להמנע מהם!

לאלו מכם שהם תלמידי התיכון, אתם בוודאי מכירים את ההרגשה שלפני הבגרות. בכל זאת, מדובר במבחן מאיים שיקבע חלק גדול מהציון הסופי שלכם בתעודה ושהוא משפיע רבות על סיכוייכם בצבא ובמוסדות ההשכלה הגבוהה ובדיוק בגלל זה, גם הסיבה שלהיכשל במבחן כזה הוא הדבר האחרון שתרצו לעצמכם.

כדי לא להגיע למצב, הכנו בשבילכם מספר טיפים שיעזרו לכם להימנע מפדיחות ותקלות שיסכנו את הסיכויים שלכם להצליח במבחן הגורלי - איך להתמודד מהפחד לאחר ועד החשש מבלאקאאוט באמצע הבחינה. עט, דף ויאללה תרשמו!

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

© ADOBESTOCK

לשכוח את המחשבון/מילונית - החפץ הבסיסי ביותר שנדרש לבגרות במתמטיקה ובאנגלית הוא מחשבון ומילונית (בהתאמה). לכן, אין ספק שזה מאוד מבאס ומאכזב להיתקע רגע לפני מבחן בלי אחד מהשניים הללו. ההמלצה שלנו, כדי להמנע מהמצב המבאס הזה היא להפעיל לכם תזכורת בפלאפון ערב לפני הבגרות ובבוקר הבגרות, שתזכיר לכם לוודא שכל הדברים בתיק

© ADOBESTOCK

לאחר לבגרות - כשזה נוגע לשיעור וליום לימודים רבים מאיתנו מאחרים לא מעט, אבל כשמדובר בבגרות הלחץ בשיאו, הפחד לאחר גובר ואין ספק שלהתעורר בלחץ או לא לצאת בזמן לבגרות זו לא חוויה כיפית בכלל. העצה שלנו לאלה מכם שחוששים שיאחרו היא לקחת מקדם ביטחון ולכוון להגיע חצי שעה לפני תחילת הבגרות, כך אפילו אם תאחרו את הזמן אליו כיוונתם, תגיעו בזמן לבגרות. עדיף לכם לשבת בשקט בכיתה ולחכות מאשר להגיע ברגע האחרון מזיעים מהריצה ועם פעימות לב מואצות מהלחץ.

© ADOBESTOCK

כשהפלאפון מצלצל באמצע - אחד הדברים המלחיצים והמאיימים שעלולים לקרות בבגרות, הוא צלצול מהפלאפון בדיוק בזמן הבחינה. תמיד לפני שמתחילה הבחינה המשגיחים אומרים לכבות את הפלאפונים ולכן אם מישהו שוכח לעשות זאת, זה עלול להגמר רע ואפילו בפסילה של המבחן. ההמלצה שלנו היא לא לחכות למשגיח אלא פשוט ישר לכבות את הפלאפון בכניסה לכיתה, כך תוכלו להוריד את הדאגה הזו מליבכם.

© ADOBESTOCK 

לשכוח עט או עיפרון - הדבר הבסיסי והחשוב ביותר אם אתם ניגשים לבגרות הוא כמובן, להביא כלי כתיבה ואין יותר מעצבן ומתסכל לגלות ששכחתם רגע לפני שמתחילים לפתור. כדי למנוע זאת אנחנו היינו ממליצים להביא מבעוד מועד חפיסת עפרונות/עטים שלמים ולשים אותם מראש בכיתה, אפילו ערב לפני.

© ADOBESTOCK

לחטוף בלקאאוט- אין רגע יותר מתסכל מאשר להלחץ ולקבל בלקאאוט באמצע במיוחד, במיוחד אחרי זה שלמדתם וחרשתם שבועות למבחן. הרגע הזה נעשה אפילו יותר נוראי כאשר זה קורה בבחינת הבגרות. חשוב לזכור שבלקאאוט הוא בסך הכל תוצאה של לח, לכן  אם למדתם היטב אין לכם באמת מה לדאוג - אנחנו מציעים פשוט לנשום עמוק ולתרגל מדיטציה לפני המבחן כדי לנסות להמנע ככל האפשר מהלחץ ולזכור שלמדתם כמו שצריך והכל יהיה בסדר. 

© ADOBESTOCK
תגובות