המיקסים הטובים של השבוע: הטור השבועי. צילום: אלכס נסטר

המיקסים הטובים של השבוע: הטור השבועי

אוהבים לשמוע מוזיקה אלקטרונית אבל לא מצליחים למצוא משהו שמתאים לכם כמו שצריך בזמן הנכון? מזל שאתם כאן. הטור השבועי החדש ירכז עבורכם את המיקסים הכי טובים של השבוע!

אוהבים לשמוע מוזיקה במיטה? הראש שלכם מנגן מוזיקה גם בחלומות? איזה טראק הצליח לסחוף עשרות אלפי חלומות תוך לילה אחד? המצעד השבועי!

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

UFO! - The Dream

הטור השבועי נפתח עם קטע שנון במיוחד, מעורר השראה וחולני ברמות. "UFO!", שמוכר בעיקר בגלל יצירותיו עם האפקטים הקוליים של הג'ונגל, מוציא טראק חדש. כיאה לו, הטראק מלווה בהמון אפקטים קוליים של תרנגולת צווחת. אמנם זה לא מצחיק, אך אותי זה כבש. מה אתם אומרים?

הפתיחה של הטראק כיאה ל-UFO! מטורפת וחולנית. בפתיחה משולבים כל מיני אפקטים קוליים שמכניסים אותך לקצב יותר ויותר, ואז כל המוזיקה נכנסת ומגיעה לה העלייה שמובילה אותנו לתחילת הבית הראשון. אם נדמה כי הטראק רגוע עד כדי סגנון דיפ-האוס, הוא ללא הספק מצליח להפתיע ולכבוש עם צליליו המגוונים והנעימים. אמנם הוא חולני ומטורף, ובין היתר מזכיר ג'ונגל עם האפקטים הקוליים, אבל ייתכן ומדובר בסגנון דאב-סטפ תודות לדרופ החולני. הדרופ כל כך מטורף וחולני שזו משימה בלתי אפשרית לתאר אותו במילים. לקראת הבית השני ישנה עלייה, ואז מעבר עמוק ומרגיע כיאה לדיפ-האוס. מצטרפת מנגינה רגועה ואליה גם העלייה לאחר כמה שניות. מגיע דרופ רצחני יותר וחולני יותר. אם ניחשתם שהטראק הוא דאב-סטפ אז ברכותיי, צדקתם!

אני מאמין שהטראק יכול היה להצליח יותר אם הוא היה טראנס ולא פונה לכמה סגנונות ביחד. אולם, בסוף הטראק, נשמע איש שמתעורר מהחלום (בלהות) ומדבר עם איזו אישה. שוב, הטראק שנון במיוחד, ועל פי ניתוח מעמיק ניכר שהטראק מאפיין את החלום שחלם בלילה. החלום די מסובך לניתוח ואפיון על פי שילוב הסגנונות, אבל יועץ החלומות עשה עבודה טובה. כנראה שאת החלום הזה הוא לא ישכח בחיים, ואת הטראק הזה - אנחנו לא נשכח בחיים!

דירוג המערכת: ★★★★★

Swan - Love U

הטור ממשיך עם עוד קטע על חלומות, אבל הפעם הקטע עמוק (דיפ-האוס) ומרגיע ביותר. זה הקישור של הטראק לחלומות, ובין היתר גם מרמז על ההשפעה שלו על חלומות. מוכנים לשמוע ממה אלפי אנשים מתלהבים?

הפתיחה קלילה ומרעננת ביותר. הצלילים מרגיעים ונעימים באוזן. לפתע מגיע הבית הראשון עם קטע ווקאלי עמוק ביותר ומרגיע. הקטע אומר "או, אוהב אותך" וללא ספק מצליח להמשיך זאת עם הרוגע הגלוי בטראק. כמובן, שהצלילים והקצב משדרגים את תחושת הרוגע שבטראק ומצליחים לשחרר את הראש מלחצים. ההמשך פחות או יותר נשאר אותו דבר, רק שהוא מלווה בפחות קטע ווקאלי ויותר מוזיקה. כבר נדמה שהטראק לקראת הסוף, אולם נוסף לו שוב קטע ווקאלי, ואז ממשיכה לה רק המנגינה להתנגן.

הגוף כבר הצליח להירגע בינתיים והראש השתחרר מלחצים. אין יותר משחרר מלשמוע את הטראק בסוף היום ולהתרענן עם חלומות טובים. תענוג אלקטרוני!

דירוג המערכת: ★★★★★

Zonderling - Pruillip

אמצע רשימת הטור מגיע לטראק שמעביר הרבה אנרגיות, ומזרים הרבה אדרנלין למוח. אם ספינין' הצליחו לישון כמו תינוקות, למה שאנחנו לא נצליח? קדימה, להירגע ולהריץ!

פתיחה נחמדה וסוחפת עם קצבה. לאט לאט תופסת נפח מוזיקלי רחב ונעים לאוזן. הצלילים די רגועים אך עם זאת מחוספסים ומלוכלכים. הקיקים חדים ומהירים, וזה מה שיפה בטראק. לאט לאט מגיעה לה העלייה והכול מתגבר, ואז הדרופ פוצח לו בקטע די עמוק שמזכיר מעין משחק מחשב אונליין לילדים, ממש כמו בנט-גיימס. היצירה אמנם בסגנון דיפ-האוס אך יש מה לנתח בה, היא אף יכולה להשתייך בקלות לפרוגרסיב.

ההמשך יותר מחוספס וחד, ואחריו ישר מגיעה עלייה. הקטע צובר לעצמו להט ותשוקה עם העומק שבו, ועם היספחות הקצב מרגישים אדרנלין זורם לראש. היצירה מגניבה וקלילה למסיבת ריקודים ועם זאת כבדה להאזנה לאחר יום עמוס ומפרח. מה עושים? מבחינה פסיכולוגית הטראק מצליח להזרים אדרנלין למוח, וכך בעצם מרגישים קלילות, כיף והיי. זאת הרגשה מצויינת לסיים איתה את היום, ולסגור אותו עם שינה טובה שמלווה בחלום טוב ומרענן.

דירוג המערכת: ★★★★

Dropgun – Amsterdam

הטור כמעט מגיע לקיצו עם טראק די בסיסי, אך איך שהוא מוצאים בו את הפוטנציאל. הפוטנציאל מצליח להתממש ברוב הטראק, חוץ מהחלקים המרכזיים והאמת שהוא די כובש על אף היותו בסיסי וחמוד. הפתיחה קצבית וסוחפת, אך עם זאת נעימה להאזנה.

ההמשך מלווה בקיקים ובאס די בסיסיים ללא גיוון ואז מגיעה לה עלייה. הבית הראשון מתחיל במנגינה די קלילה, חמודה ומשגעת שאליה מצטרפים עוד כמה צלילים וביחד נוצר לנו טראק מטורף של אמן חדש. העלייה מגיעה, ואחריה הדרופ שהצליח לאכזב עוד בצליל הראשון שלו. הוא מחוספס, חד וכבד, אבל הוא לא מלא במספיק נפח מבחינה מוזיקלית. הבית השני מגיע, והוא יותר טוב מהבית הראשון. הוא גבוה, עמוק ומרגיע בו זמנית. ממש תענוג לשמוע אותו ואת הליווי שלו עם כל הצלילים ברקע.

אחריו שוב העלייה והדרופ המאכזב. הדרופ לא השתנה מחלק הקודם, וכבר מתגברת תחושת הכפייה על המאזין מצד הדרופ. לבסוף, מגיע סוף הטראק שיצא יותר מגניב ומקפיץ מהדרופ. הטראק נגמר בסופו של דבר בעלייה ומעין פיצוץ מוזיקלי. יוצר המוזיקלי חדש בתעשייה, אבל ספינין' לא! מספינין' היינו מצפים להבנה גבוהה יותר בין קטע בסיסי לבין קטע מקצועי. השיר אינו מתאים להאזנה לפני השינה, אם בכלל. מוטב לשמוע במסיבה של חבר, כשהוא ערוך על ידי דיג'יי מקצועי שמבין עניין או שניים.

דירוג המערכת: ★★★

Oliver Heldens – Koala

הטור השבועי נגמר עם קואלות, שהצליחו לחדור גם לחלומות שלנו! למעשה הטראק צבר תוך יום למעלה ממאה אלף צפיות ועשרת אלפים לייקים. שאפו ענקי לקואלות וליוצר שעומד מאחוריהן. הטראק נפתח עם קיקים חדים, מהירים וסוחפים. אל הקיקים מצטרפת מנגינה רגועה ומרעננת ביותר. היא תופסת נפח מוזיקלי רב ומעבירה תחושת מרגוע והנאה מרובה.

מגיעה עלייה ואז הדרופ הרגוע מחליט להתנגן לו ולהנעים את כל המחשבות. הוא עמוק, מרגיע, קליל וחמוד – ממש כמו קואלה. אחר כך, מגיע חלק גבוה יותר ואז עוברים לבית השני. הבית השני מזכיר את הבית הראשון רק שהפעם הוא עמוק יותר, ואז אחריו ישר העלייה. אז, הדרופ שלא השתנה נותן מעצמו שוב את הרוגע והשמחה שבו. הוא מעביר אנרגיות חיוביות עם המשך השיר ופשוט גורם לך להיסחף עמו עד לחלק של הסוף.

החלק הסופי רגוע ביותר, ונעים להאזנה במיוחד בלילות. העומק שביצירה מגביר את תחושת ההנאה שמועברת תוך כדי ההאזנה. עכשיו כל מה שנותר הוא לנמנם או לישון. הטראק מטורף והאנרגיות שהוא מעביר כה עצומות. פן ירבו יוצרי מוזיקה איכותיים כמוהו!

דירוג המערכת: ★★★★★

 
תגובות