מבול של ימי הולדת: מייקל ג'קסון חוגג 56. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

מבול של ימי הולדת: מייקל ג'קסון חוגג 56

מלך הפופ הנצחי והאדם שיישאר ילד וצעיר לנצח, מייקל ג'קסון, שהלך לעולמו לפני כחמש שנים, היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-56 אתמול (ו'), ה-29 באוגוסט, מה הסיפור מאחורי שיריו האהובים?

מייקל ג'קסון, שהיה (ועדיין) ידוע בתור מלך הפופ, היה אמור לחגוג 56 קיצים אתמול (ו'), ה-29 באוגוסט. לצערנו, הוא מת ממנת יתר בטרם עת לפני כחמש שנים, ב-25 ביוני בשנת 2009. לכבוד יום הולדתו של הילד הנצחי והמלך של הפופ - ריכזנו עבורכם את כל הלהיטים הגדולים והסיפורים מאחוריהם. מוכנים?

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

Thriller

"Thriller" הוא חלק מאלבומו השישי של מייקל כאמן ואלבום הסולו השני שלו, והוא הוכרז בתור האלבום הרווחי ביותר שנמכר אי פעם, עם למעלה מ-110 מיליון מכירות עד היום. הקליפ של השיר היה פורץ דרך בתקופתו, רק בשנת 1982 וכבר הופק לו קליפ ששבר שיא נוסף - 14 דקות. בזמנו, הרי, עוד לא הייתה ליידי גאגא והקליפים הארוכים שלה לכל שיר ושיר, כך שמייקל עשה היסטוריה ובחר בדרך יצירתית מאוד לקדם אלבום מעולה. השיר זכה גם בשמונה פרסי גראמי בשנת 1983 וללא ספק נשאר חלק מההיסטוריה.

הקליפ
 

We Are The World

"We Are The World" הוא שיר מחאה שנכתב ביחד עם ליונל ריצ'י ובוצע במקור בשנת 1984 על ידי להקת העל הגדולה ביותר שאי פעם הייתה, עם כמעט 30 האמנים הכי גדולים של אותה התקופה בארצות הברית יחדיו, ביניהם סינדי לאופר, סטיבי וונדר ובוב דילן. השיר הצליח להניב לבד 30 מיליון דולר שנתרמו במלואם לתמיכה בקורבנות הבצורה הגדולה של אפריקה באותן השנים. 

מרעיד קצת
 

Black Or White

"Black Or White" יצא בשנת 1991, כחלק מאלבומו השמיני, "Dangerous", והיה לאחד הלהיטים הגדולים שלו עד היום. בקליפ משתתף ה-ילד של אותה התקופה, מקולי קולקין, כוכב "שכחו אותי בבית" ו"שכחו אותי בבית 2", והשיר מתייחס למאבק המתמשך של ג'קסון בגזענות על ידי זה שבקליפ הוא מחקה מספר זהויות ותרבויות שונות ברצף, ביניהן; אפריקאית, הודית ותאילנדית, וגם לבסוף מחברים מבנים מפורסמים כמו הטאג' מאהל, הספינקס, האולימפוס ההרוס באתונה, מגדל אייפל ופסל החירות. אבל, מה שהכי הציג את העובדה שלדעתו "כולם שווים" היה השימוש בטכנולוגיית המורפינג (שהייתה אז חדישה), של שינוי פנים מתמשך באנימציה. 

חדשני בהמון רמות
 

Billie Jean

"Billie Jean" גם הוא מאלבומו השישי, "Thriller", והוא היה לאחד הלהיטים האוטומטיים של ג'קסון. מרגע שיצא הוא הצליח לטפס לראש המצעדים בארצות הברית ובריטניה בין רגע, והצליח גם להגיע לטופ בעוד כמה מדינות על הדרך. הרקע מאחורי הסיפור של השיר זכה למספר גרסאות, ביניהן הגרסא שלפיה הוא מבוסס על מקרה אמיתי בו מעריצה האשימה את ג'קסון שעיבר אותה עם תאומים, ובגרסא אחר טען ג'קסון שזה מבוסס על החוויה שלו שלו מהגרופיות שלו. בכל מקרה, זה אחד הלהיטים הגדולים שלו שזכה לאינספור קאברים ומבוצע עד היום.

להיט.
 

Earth Song

"Earth Song" הוא חלק מאלבום האולפן התשיעי + אוסף הלהיטים הגדול והכפול שלו, "HIStory", שיצא בשנת 1995, אחרי שנתיים קצת קשות של ג'קסון, והוא האלבום האישי ביותר של ג'קסון עד היום. אחרי שזכה בפרס "האגדה החיה" בטקס הגראמי ה-35, ולאחר מכן על ההאשמות שהוגשו נגדו על בעילת קטינים. האלבום כולו הכיל ביקורת על אי-צדק, תאוות בצע, ניכור חברתי ומודעות חברתית. השיר הזה מתייחס בעיקר לסביבה שלנו ולכך שצריך לשמור על כדור הארץ, אבל בסאבטקסט שלו רומז הרבה דברים נוספים. 

מעורר השראה
 

ובונוס: Love Never Felt So Good

רשימת הלהיטים של ג'קסון מלפני מותו היא אינסופית, ואם אשאר כאן לספר על כולם זה יהיה מעל ומעבר, אז נסיים את רשימת השירים עם שיר הקאמבק של ג'קסון בשיתוף עם הילד שהוא מודל לחיקוי עבורו, ג'סטין טימברלייק, "Love Never Felt So Good", שעשה את הקאמבק האלמותי שלו טוב ומדויק בצורה מסוימת. השיר מכיל דמואים שהוקלטו יחד עם פול אנקה אי שם בשנת 1983, בסמוך לאלבומו "Thriller", והוא שיתוף הפעולה השני של ג'קסון עם אנקה שיצא מאז מותו ב-2009, כשהראשון הוא "This Is It". הקליפ כולל מספר מחוות יפות ומרגשות למלך, עם קטעי הקלטות ו-וידאו שנשמרו בסוד עד היום ויחד עם המרצפות המוארות מהקליפ של "Billie Jean". 

נהדר
 

אז... מייקל ג'קסון הוא בעיניי אחד האמנים הגדולים ביותר שהיו כאן אי פעם והוא מת מוקדם מדי והשאיר כאן חלל עצום שמספר אמנים ינסו למלא אבל לעולם לא יצליחו באמת למלא כמו שצריך, אבל לשמחתי המוזיקה שלו תמשיך לחיות יחד אתנו לנצח, ואני מקווה שלפחות שקט לו שם. מה אתם תרצו לאחל לו?

 
תגובות