ביקורת: הפסקול של "משחקי הרעב: עורבני חקיין". צילום: צילום מסך מהסרט

ביקורת: הפסקול של "משחקי הרעב: עורבני חקיין"

כמו ברוב הסרטים המצליחים שיצאו בזמן האחרון גם הפסקול לסרט השלישי של אחד מהסרטים הכי מצליחים שיצאו בעולם בשנים האחרונות מורכב מלא מעט שירים מעולים של אמנים מפורסמים, הפעם צ'ארלי XCX, טובה לו, סטורמה, אריאנה גרנדה ומי שבנתה את הפסקול הזה, לורד

לא מעט אנשים חיכו ליציאה של החלק הראשון של הסרט השלישי בסדרת "משחקי הרעב", אבל חלקם חיכו לפסקול של הסרט לא פחות מאשר לסרט, לאחר שהפסקולים של שני הסרטים הקודמים כללו להיטים כמו "Atlas" של קולדפליי ו-"Safe & Sound" של טיילור סוויפט.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

הפסקול מתחיל עם השיר של הזמר הבלגי שמוכר לכם בטח מהלהיט "Papaoutai", סטרומאה, ב/"Meltdown" הוא מארח את הרפארים פושה טי וקיו טיפ, ובנוסף אליהם גם את להקת "חיים" והזמרת שגם בנתה את הפסקול הזה, לורד, מפגש האמנים היה יכול להוביל ללהיט בינלאומי מעולה אבל הוא מסתכם כשיר קצת בינוני, ואפילו טיפה משעמם. אחרי הרצועה הזאת, מתחיל "Dead Air" של ההרכב המצליח CHVRCHES, שיר מגניב וייחודי עם קול מעולה של הסולנית לורן מייברי שמתאים לווייב של משחקי הרעב.

פתיחה חלשה
 

מי שממשיכה את הוויב המעולה הזה היא לא אחרת מהזמרת העולה טובה לו שלאחרונה שובה אותנו עם הלהיט "Habits" ובפסקול הזה שרה את "Scream My Name" שיר מעולה שאני יכול לראות בקלות בתור להיט בתחנות הרדיו בישראל ובכל שאר העולם.

מיד אחרי הזמרת העולה הזאת עוברים לזמרת העולה השנייה של הזמן האחרון, צ'ארלי XCX שמוכרת לכם בטח מהלהיטים "I Love It" עם אייקונה פופ, "Fancy" עם איגי אזליה והלהיט מתוך הסרט "אשמת הכוכבים" שנמצא בכל המצעדים בכל העולם בשבועות האחרונים "Boom Clap", בפסקול הזה היא שרה את Kingdom"" ביחד עם הזמר סיימון לה-בון, השיר נשמע כמו שיר קריסמס ארוך ומעייף והדבר היחידי שגורם לך לשמוע אותו עד הסוף הוא הקולות המעולים של צ'ארלי וסיימון שגורמים לך לרצות רק עוד ועוד.

>>> הצטרפו עכשיו לפייסבוק של פרוגי! <<<

השיר הבא הוא השיתוף פעולה האגדי בין המפיקים המוזיקליים  מייג'ור לייזר ואחת מזמרות הפופ הכי מצליחות בעולם כרגע, אריאנה גרנדה, השיר שנקרא "All My Love" הוא לא סתם עוד שיר מתוך הפסקול אלה לגמרי  שיתוף פעולה גאוני בין מפיקים ענקיים לזמרת ענקית, השיר כנראה יהפוך ללהיט ענקי שאין ספק שהולך להיכנס לכל מצעד אפשרי כמו כל שאר הלהיטים שהוציאה לאחרונה אריאנה.

להיט עתידי
 

לאחר הלהיט של אריאנה ומייג'ור לייזר מגיע הרפאר Raury עם "Lost Souls" המשעמם והשיר  "The Leap" של הזמר Tinashé שמצליח להביא משהו חדש לפסקול, השיר אמנם איטי מאוד ואפילו טיפה משעמם אבל הקול של הזמר שאפילו נשמע טיפה נשי מגיע לרמות מדהימות ואין ספק שהשיר הוא שיר מעולה שמתאים לפסקול של הסרט הזה.

אחריו מגיע "Plan The Escape" של Bat For Lashes שמתחיל כשיר רגוע ואפילו טיפה קריסמסי וממשיך בתור שיר אלקטרוני טיפה מטריד, השיר הזה הוא לגמרי שיר מיותר שלא היו צריכים להכניס לפסקול, עוד שיר שלורד לא הייתה צריכה להכניס לפסקול הוא "Original Beast" של של גרייס ג'ואנס, שיר עם ניחוח אפרקיאי שמרגיש פחות כמו שיר אלה יותר כמו קטעים מטרידים של תופים.

מעולה
 

מיד אחרי השירים האלו מגיע שיר מעולה מבית XOV שנקרא "Animal", שיר שמזכיר שירי קיי-פופ שהופכים ללהיטים גם בכל שאר העולם, השיר הזה גורם לפסקול לתפס חזרה מפסקול משעמם לפסקול מעולה. ואיך אפשר לסגור את הפסקול בלי שלושת השירים של לורד?

הלהיט המעולה שיצא בתור הסינגל הראשון "Yellow Flicker Beat" הוא ללא ספק אחד מהשירים הטובים בפסקול הזה (במיוחד אחרי הרמיקס) ו-"This Is Not A Gam" ביחד עם מיגל והמפיקים הכימקל בראדר שהוא שיר טיפה מעצבן אך ייחודי ובעל סגנון שמשתלב באופן מעולה עם הסרט, בנוסף אליהם נמצא גם השיר של לורד שסוגר את הפסקול "Ladder Song", שיר רגוע ומעולה שלגמרי מהווה סיום מעולה לפסקול.

מצוין
 

SO... הפסקול הזה משולב משירים מעולים שכנראה יהפכו ללהיטים ענקיים בקרוב, כמו השירים של לורד, אריאנה גרנדה וטובה לו, ושירים שמעולם לא תשמע אותם יותר אחרי שתראה את הסרט, כמו השיר של גרייס ג'ונאס. לורד עשתה עבודה טובה עם הפסקול הזה ושמרה על סגנון מיוחד לכל משך הפסקול שאפילו שהזמרות אריאנה גרנדה וצ'ארלי XCX שאף אחד לא ראה איך ישתלבו בפסקול השתלבו באופן מצוין. ציון בסולם פרוגי: 7\10.

 
תגובות