"הולך להפתיע את כולנו בקרוב מאוד", הכירו: פריצת השנה.

"הולך להפתיע את כולנו בקרוב מאוד", הכירו: פריצת השנה

עד לפני כמה זמן הוא היה רק מוזג בבר, ומוזיקה בשבילו הייתה חלום, היום הוא כבר יכול להגיד שהוא חימם את הרולינג סטונס והופיע בתצוגת האופנה של בארברי. הכירו את הילד עם החלום ואת האיש שהולך לכבוש את העולם, ג'יימס באי בן ה-24

החלטה של הרגע האחרון או מהלך שיווקי? מה זה משנה
 

ג'יימס באי הוא זמר וגיטריסט בן 24, יליד בריטניה. הדרך שלו למוזיקה התחילה כשהיה בן 11, והתחיל לנגן בגיטרה, כעת ניתן לומר שהכל היסטוריה. הסינגלים שלו כובשים את אייטונז והוא קוטף פרסים בטקסים כמו הבריטס, שהתקיימו לפני מספר שבועות.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

אם אתם אוהבים מוזיקאים כמו אד שירן ופסנג'ר, נראה שתתאהבו מאוד בקלות גם בג'יימס. הוא תוספת חדשה לתחום המוזיקה הפולק-רוק שמתפתח בבריטניה. הוא הוציא שלושה EP, שהצליחו ברחבי העולם, "The Dark of the Morning", שיצא בשנת 2013, "Let It Go", שיצא במאי האחרון ו-"Hold Back the River" מנובמבר האחרון. השנה הוא יוצא לסיבוב הופעות באירופה, ובמרץ הקרוב מוציא אלבום מלא חדש, "Chaos And The Calm".

כבר ממבט ראשון אי אפשר שלא להסתקרן. עם התדמית המיוחדת שלו, הוא משדר את הזוהר שבו ושבמוזיקה שלו. ג'יימס מאוד מעורב בכל אלה כיוון שהוא רוצה שהמוזיקה שלו תהיה כנה, נקייה ואמתית. הוא שמע בבית הוריו בעיקר מוזיקה משנות ה-60 וה-70 ומאוד הושפע ממנה. הוא לימד את עצמו לנגן בגיטרה וכך נכנס לעולם המוזיקה. הוא כתב שירים וניגן בלהקות בהיטשין, העיר שבה גדל. 

מה אתה מסתיר מפנינו?
מה אתה מסתיר מפנינו? © פייסבוק/אלכס שמהירי

היטשין היא עיר קטנה בבריטניה. הוא טוען שהעובדה שגדל בעיר קטנה דחפה אותו לרצות לצאת מהעיר לעולם הגדול. הוא התגלה לאחר שמעריץ העלה סרטון שלו מופיע בפאב, באחד מערבי השירה הפתוחים. תוך לא מעט זמן ג'יימס הוטס ישר לניו יורק כדי לחתום על חוזה הקלטות.

>>> הצטרפו עכשיו לפייסבוק של פרוגי! <<<

כשניגנו אותו ברדיו 1 של ה-BBC  זה בכלל היה ניגון של הרגע האחרון, כשהיה צריך להשמיע שיר כלשהו. לאחר מספר רגעים כבר היה עליו טרנד בטוויטר, טיילור סוויפט גילתה גם היא את הזמר הצעיר ואהבה את המוזיקה שלו. היא באה לעודד אותו באחת ההופעות. בראיון לתחנת רדיו לונדונית הוא סיפר על זה, "זה נחמד כשמישהו מפורסם מאוד נותן לך תשומת לב".

את טיי טיי הוא כבר כבש
 

בעמוד שלו בסאונד קלאוד הוא מציע את המוזיקה שלו בחינם, ובין השירים שמופיעים שם, זהו הקאבר שלו ללהקת "חיים", לשיר "Forever" שהוא מעריך מאוד. כמוזיקאי, הוא כותב לעצמו את כל השירים ובראיון למגזין גלמאר הוא סיפר "אני מתמקד במערכות יחסים בין בני אדם. כשאני כותב, אני צריך להתמקד ברגשות שהיו לי תוך כדי שיחות עם אנשים שקרובים לי".

האלבום החדש שהולך לצאת במרץ הקרוב, "Chaos And The Calm", הוא בעצם האלבום השלם הראשון שהוא מוציא, עד כה יצאו מתוכו ארבעה שירים, ביניהם "Hold Back The River", שיר מדהים שפשוט מרגיע, ולפני כחודשיים לווה אל השיר גם קליפ מיוחד. 

 

בעיניהם של כתבי המגזינים ומחלקי פרסי המוזיקה אין ספק ש-2015 זו השנה של ג'יימס. הוא זכה בפרס "בחירת המבקרים" בטקס הפרסים הבריטי הבריטס, והגיע למקום שני בקטגוריית "הקול של 2015" של ה-BBC. אין ספק שאנחנו מצפים לעוד. האמן הצעיר יודע איך לגרום לאנשים לרצות להעריך אותו. הוא מסתורי אבל בצורה טובה. אבל הכי חשוב – הוא הגשים את החלום שלו ובעזרת עבודה קשה הוא כנראה יגיע עוד יותר רחוק.

מרגש ומרגיע
 
תגובות