הלהיט שברח: הלהיטים שהתפספסו ב2015!. צילום מסך מיוטיוב

הלהיט שברח: הלהיטים שהתפספסו ב2015!

שנת 2015 עברה לה ואיתה נעלמו עשרות שירים שלא הצליחו להפוך ללהיטים בשנה האחרונה. אז מי הם עשרת הלהיטים המפוספסים של שנת 2015? התשובה בכתבה

את התשובה לשאלה איך הופכים שיר ללהיט אף אחד לא באמת יודע, זה הרי לא מדע מדיוק וגם יצרני הלהיטים הגדולים בעולם שלכאורה עלו על הנוסחא חוו אי אלו כשלונות. אבל בגדול מה ששיר צריך כדי להפוך ללהיט זה מלודיה קליטה ומילים שכל אחד יכול להתחבר אליהן, אך לפעמים גם שירים שיש להם פוטנציאל עצום להפוך להמנונים שכל העולם יודע לזמזם, נכשלים בפועל להפוך לכאלו. שתי הסיבות העיקריות לכך הן חוסר תמיכה מצד תחנות הרדיו באותם השירים וגם באמנים אשר מבצעים אותם ומחסור בפרומו מצד חברות התקליטים כך שהציבור בכלל לא נחשף לאותם השירים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

בתקופה האחרונה ידענו לא מעט להיטים שהשתלטו לנו על המצעדים, אבל בצידם של כל אותם הלהיטים ישנם המון שירים טובים לא פחות ואפילו טובים בהרבה, אך אלו לא הצליחו לזכות להצלחה זהה או בכלל לאיזשהי הצלחה. תחנות הרדיו בארץ ובעולם שלהן יש השפעה עצומה על הפלייליסטים של קהל המיינסטרים בדרך כלל משמיעות קומץ קטן של שירים לאורך תקופה והם אלו שהופכים ללהיטים, ושירים אחרים, של אמנים פחות בולטים נדחקים הצידה ולא זוכים להתייחסות מצד תחנות הרדיו. אנחנו ריכזנו לכם את עשרת הלהיטים המפוספסים ביותר של שנת 2015, כדי שתתנו להם צ'אנס נוסף בשנה החדשה.

הילארי דאף - Sparks

בחודש אפריל הוציאה הילארי דאף את "Sparks", סינגל הבכורה מתוך אלבום הקמבאק שלה "Breathe In Breathe Out" שהגיע שמונה שנים לאחר אלבומה הקודם "Dignity".בקליפ של השיר, נראת הזמרת כאשר היא גולשת באפליקציית ההכרויות טינדר ואף נפגשת לדייט עם בחור שהכירה שם. הקליפ נפתח בראיון לתחנת רדיו שם מתוודה הילארי שהיא אכן משתמשת באפליקציית ההכרויות המפורסמת, דבר אשר הצליח ליצור עניין סביב הקליפ. השיר עצמו מתהדר בפזמון קליט מאוד והפקה עדכנית ומרעננת אך למרות זאת השיר כשל במצעדים ובילה שבוע אחד בתחתית מצעד הבילבורד במקום 94 בלבד ולאחר מכן נעלם כמעט לגמרי מהמצעדים בכל רחבי העולם.

 

קרלי ריי ג׳פסן - Run Away With Me

קרלי ריי ג'פסן מוכרת לכולנו בעיקר בזכות השיר "Call Me Maybe" שהיה לאחד מהלהיטים הגדולים של שנת 2012, אך מאז התקשתה הזמרת לשחזר את ההצלחה. "Run Away With Me" הוא הסינגל השני מתוך "Emotion", אלבומה השני של הזמרת שראה אור בקיץ האחרון. הבתים בשיר רכים ורגועים עד שמגיע הפזמון הענק שמריח כמו להיט היסטרי, אבל כנראה שזה לא הספיק כדי ליצור עניין מחודש סביב הזמרת והשיר כשל.

 

בוני מקי - Bombastic

השם בוני מקי כנראה לא אומר לכם שום דבר, אבל אין אחד בתעשיית המוזיקה העולמית שלא מכיר אותה. בוני היא אחת מכותבות השירים הבולטות ביותר בשנים האחרונות לצד אסתר דיין וסיה. היא שותפה לכתיבת מרבית מהלהיטים של קייטי פרי כגון "California Girls", "Roar" ״Teenage  Dream" ועוד. מלבד כישרון כתיבה יוצא דופן, בוני מקי היא גם זמרת מעולה בזכות עצמה ובחודש מאי האחרון יצא הסינגל הראשון של הזמרת "Bombastic" מתוך מיני אלבום שנושא את אותו השם אשר יצא כחודש לאחר מכן, אך הוא לא הצליח להמריא. 

חשוב לציין שבוני היא אמנית עצמאית אשר ממנת מכספה את הקלטות השירים והקליפים שלה והיא אינה זוכה לתמיכה מצד גורם חיצוני כמו חברת תקליטים.

 

נטלי לה רוס - Around The World

לפני כשנה הוציאה נטלי לה רוס את "Somebody" , הסינגל הראשון שלה מתוך אלבום בכורה שמיועד לשחרור מאוחר יותר השנה. הסינגל הצליח בגדול וכבש את העולם, נטלי סומנה כאחת מההבטחות הגדולות של עולם המוזיקה והיה נדמה שיש לנו כוכבת פופ חדשה, אבל הסינגל השני שלה "Around The World", לא הצליח לשחזר את ההצלחה של קודמו. גם העובדה שהשיר הופק על ידי מקס מרטין שאחראי לכמה מהלהיטים הגדולים של השנה האחרונה כמו "Bad Blood" של טיילור סוויפט ו-"Can't Feel My Face" של דה ויקנד לא גרמה לשיר להמריא והוא נאלץ להסתפק במקום 103 במצעד הבילבורד. בבריטניה ידעו להעריך את הסינגל המצוין קצת יותר, שם הוא נכנס לעשרת החמים במקום השביעי. נו, לפחות זה.

 

ביבי רקסה - I'm Gonna Show You Crazy

ביבי רקסה פרצה לחיינו עם הלהיט "Hey Mama" של דיוויד גואטה וניקי מינאז', שם היא שרה את הפזמון שאף נכתב על ידה והפך את השיר ללהיט שהוא. למרות הצלחתה של ביבי בתחום הזה, הסינגלים שלה כזמרת סולו נכשלו במצעדים. קודם זה היה השיר ״I Can't Stop Drinking About You״ שנכשל בתחילת 2014 ולאחר מכן הסינגל "I'm Gonna Show You Crazy״ הכתוב בצורה מופלאה כמו כל השירים שעוברים תחת ידה של ביבי ומתהדר בפזמון המנוני ענק. שני הסינגלים שלה אמנם נכשלו אבל ביבי לא מרימה ידיים וכבר במהלך החודש הנוכחי צפויה הזמרת לפתוח דף חדש לגמרי בקריירה שלה ולהוציא סינגל חדש הנקרא "No Broken Hearts" שמתארחת בו לא אחרת מאשר ניקי מינאז'. כולנו ראינו מה קרה בפעם הקודמת שחברו השתיים לשיר משותף, לנו רק נותר להחזיק אצבעות ש2016 הולך להיות השנה שלה!

 

ניאון היטץ׳ - Sparks

ניאון היטץ' היא אולי הדבר הכי מסקרן בעולם הפופ, גם אם אפילו לא שמעתם עליה. "Sparks" הינו הסינגל השני הרשמי מתוך אלבום הבכורה שלה - "eleutheromaniac" אשר צפוי לצאת במהלך השנה הנוכחית. ניאון היטץ׳ גדלה בבריטניה כצוענייה דבר שהשפיע רבות על המוזיקה שלה. הקליפ של השיר נוצר בעזרתה של חברת הפקות קטנה שתחילה סירבו לשחרר את הקליפ ודרשו תשלום נוסף מעבר למה שסוכם. ניאון, שלא יכלה להרשות לעצמה להוציא עוד כסף על הקליפ החליטה שנמאס לה מהייחס של אותה חברת הפקות והחליטה בצעד חריג לשתף את מעריציה בסכסוך ואלו פתחו בקמפיין ברשת עם האשטג "FreeSparks", מה שגרם למקבלי ההחלטות בחברה לתת לניאון את האישור לפרסם את הקליפ שעד כה צבר קצת מעל ל-200 אלף צפיות, נתון מאכזב לאור ההשקעה בקליפ וכמובן לאור זאת שמדובר בבלדת פופ עוצמתית במיוחד. הקול הייחודי של ניאון והסאונד הייחודי שלה הפכו את Spark"s" לאחד מהשירים הטובים שיצאו בשנים האחרונות.

 

ריטה אורה מאחרת את כריס בראון- Body On Me

הסינגל האחרון של ריטה אורה / "Body On Me" עם כריס בראון היה הבטחה גדול, אך הוא נכשל בגדול כאשר התברג בשיאו במקום ה-102 באמריקה והסתפק במקום ה-22 במצעד בבריטניה, ההישג הנמוך ביותר של ריטה עד כה במדינה. לאחרונה, הגישה ריטה באמצעות עורכי דינה תביעה כנגד חברת התקליטים של ג׳יי זי, RockNation. בתביעה נטען שחברת התקליטים עסוקה בפרוייקטים אחרים ברמה כזאת שלזמרת כבר אין קשר עם אף אחד בחברה. חוסר שביעות הרצון של אורה מהלייבל יכול לרמז על הסיבה לכישלון הסינגל וכמובן לדחיות הבלתי פוסקות של אלבומה השני של הזמרת שהיה אמור להשתחרר במקור בחודש ספטמבר 2014 ועד היום למעשה לא ראה אור. אגב, מספר ימים לאחר הגשת התביעה, הוסר עמוד הזמרת מהאתר של RockNation, מעשה שאולי מרמז על הפסקת התקשרות רשמית ומוחלטת בין הצדדים. בכל מקרה, עם ובלי תמיכתה של חברת התקליטים בזמרת ובשיריה, אנחנו התמכרנו.

 

פיה מיה - Touch

פיה מיה היא אמנם רק בת 19, אבל היא הספיקה לשתף פעולה עם כריס בראון וטייגה בסינגל הבכורה שלה Do it" Again" שהפך למיני להיט. הסינגל הרשמי השני שלה, "Touch", יצא לפני יותר מחודשיים ונכון לכתיבת שורות אלו, מתקשה השיר להמריא במצעדים. הסינגל המוצלח הופק על ידי סטרגייט שאחראים על חלק מהלהיטים שאתם הכי אוהבים, כמו למשל "Diamonds" של ריהאנה ו-"Come & Get it" של סלינה גומז. להיט כבר אמרנו?

 

ג'וג'ו - When Love Hurts

9 שנים עברו מאז שהוציאה ג'וג'ו את אלבום האולפן השני שלה "The High Road" כשהייתה בת 16 בלבד. באוגוסט האחרון ג'וג'ו שיחררה את סינגל הקמבאק שלה "When Love Hurts" שלמעשה הוא רק אחד מתוך שלושה שירים שיצאו ביחד כסינגלים. כל אחד מהשירים זכה בקליפ ושניים מהקליפים: "When Love Hurts" ו-"Say Love" כבר יצאו והקליפ לשיר “Save My Soul” צפוי לצאת ממש בקרוב. "When Love Hurts" הינו השיר הראשון מבין השלושה שנשלח לתחנות הרדיו ולמעשה קיבל יחס של סינגל. למרות שמדובר בשיר טוב במיוחד, הוא נכשל ולא זכה להערכה שמגיעה לו. מזל שאנחנו כאן כדי לתת לו את הכבוד הראוי לו.

 

טינשה - Player

הזמרת שסוגרת את הרשימה היא טינשה, זמרת צעירה ומבטיחה. את טינשה הכרנו לראשונה בתחילת 2014 כאשר הוציאה את סינגל הבכורה שלה - "2On" המצויין ואלבום בכורה שהגיע בעקבותיו וזכה להצלחה יחסית ברחבי העולם. הסינגל הראשון של הזמרת מתוך אלבומה השני שצפוי לצאת במהלך השנה הוא השיר "Player" שיצא בגירסת סולו ובגרסה שבה מתארח, שוב, הזמר כריס בראון. נכון להיום, הסינגל נכשל ולא הצליח להתברג במצעד הבילבורד האמריקאי. בקרוב צפויה טינשה להכריז על הסינגל הבא שלה ועם קצת יותר מזל, אולי יביא לפריצתה של הזמרת המוכשרת.

 
תגובות