אזהרת התמכרות: אריאנה גרנדה מוציאה אלבום מטורף. באדיבות יחסי ציבור

אזהרת התמכרות: אריאנה גרנדה מוציאה אלבום מטורף

כשנתיים אחרי אלבומה האחרון מוציאה אריאנה גרנדה את האלבום השלישי במספר שלה – Dangerous Woman. אז האם מדובר באכזבה גדולה או הפתעה גדולה? ביקורת אלבום

כשנתיים מאז אלבומה האחרון, במהלך סיבוב ההופעות המרשים שלה, בין הופעה להופעה, עמלה זמרת הפופ והR&B המשפיעה, אריאנה גרנדה, על האלבום השלישי במספר שלה – Dangerous Woman. הזמרת הכשרונית חוזרת ל״מקורות״ באלבום R&B, כפי שהיה אלבומה הראשון, ובניגוד לאלבומה האחרון שעסק במוזיקת פופ קופצנית ובלהיטים קצביים שכבשו את פסגות המצעדים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אריאנה גרנדה היא זמרת ושחקנית אמריקאית שהחלה את דרכה בעולם הבידור בסדרה הנוער "ויקטוריוס" בה שיחקה תלמידת מוזיקה אדומת שיער. גרנדה כבשה אותנו עם קולה הייחודי והעוצמתי שלה בשנת 2013 – שנת הפריצה שלה לעולם המוזיקה, עם שחרור אלבומה הראשון "Yours Truly" שכבש את פסגות המצעדים ברחבי העולם. כשנה לאחריו, שחררה הזמרת אלבום פופ קופצני שזכה גם הוא להצלחה העונה לשם "My Everything" . אך אריאנה מאז ומתמיד התחברה לז׳אנר הייחודי כל כך, עימו פרצה ופרחה בעולם המוזיקה - ז'אנר הR&B, וחוזרת לשיר בסגנון באלבומה החדש – Dangerous Woman.

האלבום מתחיל בשיר "Moonlight" שהוא לא יותר משיר קלאסי של אריאנה, שיר קצבי, קופצני ומתוק, וממשיך בסינגל הראשון ששוחרר מהאלבום, שזכה להצלחה מטורפת עם יציאתו אל עולם המוזיקה, שבמקרה נושא את שם האלבום – "Dangerous Woman". השיר תפס תאוצה, ואת השילוב בין הפופ לR&B שומעים בכל מקום אפשרי, שלדעתנו די מיצה את עצמו. וכדי לרענן את הקלאסיות ואת "השגרה המוזיקלית" שלה – בשיר "Be Alright", ששוחרר כסינגל שיווקי, אריאנה שרה לרקע מוזיקת דאנס קצבית, דבר שירענן מעט את שגרת הפופ המעט מאוסה קצת של הזמרת.

 

עם זאת, החל מהשיר "Into You", הסינגל השני ששוחרר מתוך האלבום, חלה תפנית מפתיעה, מעניינת ומהנה במיוחד באלבום, ומהשירים הצפויים מראש, אנו מקבלים שירים מפתיעים, ייחודיים, לא צפויים וממכרים שיותר ממחמיאים לקולה של הזמרת ועושים לה רק טוב, בנוסף לטוב הקיים. השיר "Side to Side" מכיל נגיעות של רגאיי ורבדים של ראפ, המגיעים מהשיתוף פעולה המעולה עם ניקי מינאז׳, שילוב קולות הידוע כמבורך עוד מהלהיט הענק "Bang Bang". הרגאיי מחמיא לקולה הפופיסטי של אריאנה ונותן לשיר עוד עומק נסתר והופך אותו לשיר שהוא מעבר לשיר פופ. השיר "Greedy" הוא שיר פופ קצבי במיוחד, מעין גרסא משופרת לשיריה הרגילים של הזמרת, שהעלה לנו חיוך על הפנים וללא ספק גרם לנו להתמכר. אך עם זאת, השיר "Let Me Love You", הוא השיר החלש ביותר באלבום, למרות שיתוף הפעולה עם ליל ווין ולמרות היציאה מהשגרה.

 

השיר שהכי הפתיע אותנו לטובה באלבום הוא השיר "Leave Me Lonely". בשונה מרוב השירים באלבום, השיר הזה הוא ההפך לשירים השגרתיים של אריאנה – אלא מעין בלדה בשילוב הז'אנר האהוב על הזמרת, דבר שנותן קצב מעניין ולא רגיל לשיר. בשיר אריאנה משתפת פעולה עם הזמרת מייסי גריי, שיתוף פעולה מוצלח במיוחד, המבליט את כשרונה של הזמרת בצורה בוגרת, מפתיעה ונוגעת ללב, שיר שללא ספק לא יפסיק להתנגן אצלנו. אפקט ההפתעה ממשיך גם לשירים הבאים באלבום; "Everyday" – שמתחיל בתחושת ה"עוד שיר צפוי מראש", אבל מהפזמון הוא מקבל טוויסט דאנסי ומסיבתי, שגם הוא מחמיא במיוחד לזמרת, וכך גם הראפ הבלתי צפוי ובלתי רגיל של הראפר Future המשתלב בשיר; "Sometimes", בעל אותה נגיעת רגאיי שקטה, אך חודרת עמוק ומעצימה במיוחד את הקול העוצמתי גם ככה של הזמרת. למרות שאינו קצבי, השיר מרגיש אישי ואותנטי; ו- "I Don't Care", הפותח בנגינת כינור מפתיעה ומקבל ניחוח ג׳אזי, בוגר ורגוע הרבה יותר.

 

לאחר רצף של הפתעות וחידושים, עם סגנונות לא צפויים, האלבום ממשיך עם עוד גרסאות משופרות במעט לשירים השגרתיים של אריאנה; "Bad Decisions", שיר פופ המזכיר מעט את להיטי הפופ הקוריאני המתוקים עד הרעלת סוכר.  השיר חביב, קצבי, מדבק ולא מעבר לכך; "Touch It" שיר פופ בוגר יותר של הזמרת, המחמיא מאוד ליכולות הווקאליות שלה, אך עם זאת לקראת הסוף הוא מרגיש מעט לעוס; והשיר "Knew Better", בעל חוסר גיוון במילים ובקצב, וזכה לתואר השיר המשעמם ביותר באלבום. האלבום מסיים עם השיר "Thinking Bout You", שיר געגועים של הזמרת עם קצב R&B, כפי שרצתה ושאפה אריאנה להגיע אליו, מרגש, גרם לנו מעט להתגעגע לתקופה בה התמקדה בז'אנר זה, אך לא הפתיע יותר מידי.

לסיכום, אריאנה גרנדה משלבת בסגנון השירה השגרתי שלה שירים ייחודיים ולא צפויים רבים, שגרמו לנו להנות, להתמכר ולא להפסיק לשמוע את האלבום. למרות הפתיחה השגרתית ושני שירים פחות מוצלחים, האלבום נהדר, מעניין ומהנה – שללא ספק הפתיע אותנו וגרם לנו להתאהב בזמרת. אריאנה נמצאת על דרך המלך באלבום הזה, ואם היא תמשיך בגיוונים המרתקים – היא תגיע עוד יותר רחוק.

 ציון בסולם פרוגי: ★

תגובות