בונז'ור ישראל: רשימת השירים בצרפתית שאתם חייבים להכיר. צילום: gettyimages

בונז'ור ישראל: רשימת השירים בצרפתית שאתם חייבים להכיר

בעוד הצרפתים חוגגים את יום הבסטיליה, החלטנו להצטרף לחגיגות ולהביא לכם את רשימת השירים שאתם חייבים להכיר בשפת השנסונים. קבלו אותם

צרפת אמנם הפסידה השבוע בגמר ליגת היורו, אבל פרט שולי שכזה לא הולך להפריע לחגיגות על נפילת הבסטיליה וניצחון המהפכה. היום (ה-14 ביולי) מציינים הצרפתים את יום העצמאות ה-227 של מדינתם. אנחנו החלטנו להצטרף לחגיגות, ובעקבות כך להגיש לכם כמה מהשירים שאתם חייבים להכיר, בצרפתית.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

Stromae – Formidable

קודם כל המאסטרו, או יותר נכון – סטרומאה. פול ואן-האבר הוא אמנם בלגי, אך הצרפתית שלו לגמרי ממכרת. את רוב להיטיו קשה להאמין שאתם לא מכירים, "Papaoutai", "Tous les mems" ו "Alors on Danse". כולם מדברים על נושאים חברתיים, ובכל זאת מצליחים לגרום לנו להתאהב במקצב המיוחד שלהם. אחד השירים המדהימים ביותר שלו נקרא "Formidable" – "נפלא" בתרגום לעברית, וזאת למרות שהשיר עצמו מדבר על אהבה כואבת.

 

Kendji Girac – Cool

הבחור הבא הוא לגמרי אחד שיכול לגרום לכל אחד לזמזם את שיריו. במקצב פופי וגם מעט ים תיכוני, קנדז'י ג'ירק יכול לככב בפלייליסט הקיץ שלכם. יש לו כמה שירים שרצוי וכדאי שתכירו כשהבולט מביניהם הוא "Color Gitano". שיר נוסף הוא דווקא בספרדית – "Sonrisa", והוא יצא ממש בשבוע שעבר. השיר שלכבודו התכנסנו הוא "Cool", שמדבר על ההצלחה המסחררת והמפתיעה של קנדז'י. אך דבר אחד בטוח - הוא התפרסם בצדק.

 

Indila - Dernière Danse

אינדילה, או בשמה האמיתי אדרינה סדריה, היא פריזאית אמיתית שמשתלבת יפה בין השירים הצרפתיים המודרניים. הבלדות המקסימות שלה ממכרות וביניהן "S.O.S", "Tourner Dans Le Vide" ו "Love Story". השיר שאנו הולכים להציג בפניכם הוא "Derniere Danse" – "ריקוד אחרון". לא רק שהוא שיר מדהים בפני עצמו, הקליפ שלו צולם על רקע רחובות פריז ומגדל אייפל, מה שהופך אותו ליפה עוד יותר.

 

Willy Williams - Ego

ווילי וויליאמס הוא אחד השמות החמים כרגע, לאחר שהוציא את הלהיט "Ego". הדיג'י הצרפתי הוציא עוד כמה להיטי מסיבות וביניהם "Paris" בשיתוך פעולה עם כריס קאב. עם "Ego", שנכנס בחודשים האחרונים גם למצעדי המוזיקה בארץ, הוא מועמד למגוון פרסי מוזיקת עולם. הלהיט, ששוחרר כבר לפני קצת יותר מחצי שנה, הגיע ליותר מ-100 מיליון צפיות ביוטיוב, והוא ממשיך לעלות.

 

Amir - J'ai cherché

כעת נעבור אל "פינת הגאווה הישראלית", והאמת, איך אפשר שלא. את עמיר חדד רובינו מכירים אי שם מימי "כוכב נולד". מאז הבחור התל אביבי שעלה מצרפת למד רפואת שיניים וטס לנסות את מזלו ב "The Voice" הצרפתי. מפה לשם הוא הפך להיות כוכב ענק בצרפת, בעוד שהישראלים כמעט ולא מכירים אותו בכלל. באירווזיון האחרון עמיר ייצג את צרפת עם השיר "J'ai cherché", והגיע למקום השישי והמכובד מאוד.

 

 

תגובות