סקאוטר: האם בוני מקי היא הדבר הבא בעולם הפופ? . צילום מסך מיוטיוב

סקאוטר: האם בוני מקי היא הדבר הבא בעולם הפופ?

בחודשים האחרונים הכרנו לכם לא מעט אמנים חדשים וצעירים שעושים את דרכם לפסגת המיינסטרים ונמצאים מרחק פסיעה מהפריצה הגדולה. עכשיו, הגיע הזמן שתכירו מישהי שאמנם נמצאת בתעשייה זמן רב ללא הכרה ציבורית, אך היא זו שאחראית לכתיבתם של אין ספור להיטים בעשור האחרון, אותם אתם מכירים היטב

בוני מקי, שכבר נמצאת בשנות השלושים לחייה החלה את הקריירת המוזיקה שלה בתחילת שנות האלפיים לאחר שנשרה מהלימודים ועזבה את בית הוריה. היא החלה לכתוב ולהקליט שירים עד שמפיק מחברת התקליטים "וורנר ברדרס" שמע אותה והביא להחתמה בחברה. בשנת 2004 הוציאה הזמרת את אלבומה הראשון ולמעשה גם האחרון עד היום אשר נקרא "Trouble", האלבום נחל כשילון מוחלט וכך גם הסינגלים שיצאו מתוכו. כישלון זה גרם למנהלים בחברת התקליטים לבטל את החוזה עם בוני מספר שנים לאחר מכן טרם הספיקה לנסות שוב ולהוציא אלבום נוסף.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

לאחר הכישלון של אלבומה הראשון אשר הותיר אותה ללא חברת תקליטים שתממן אותה ותתמוך בה ובמוזיקה שלה, היא נשארה חסרת כל ולכן החליטה לעבוד ככותבת שירים אף על פי שמאוד לא רצתה בכך, על מנת שתוכל להתפרנס. היא שבה לאולפן ההקלטות והחלה לבסס את שמה בתעשיית המוזיקה ככותבת ומלחינה. להיטיה הראשונים אותם היא כתבה היו "California Girls" של קייטי פרי ו-"Dynamite" של טיו קרוז אשר יצאו בחודש מאי 2010 וכבשו את המקום הראשון והשני בהתאמה במצעד הבילבורד האמריקאי. מלבד אלו, בוני המשיכה לעבוד עם קייטי על אלבומה "Teenage Dream" ובו היא כתבה גם את שיר הנושא מהאלבום, "Last Friday Night" ו-"Part of Me". הצלחתם של שירים אלו הקפיצו את העניין סביב הכותבת המוכשרת בקרב אנשי מפתח בתעשיית המוזיקה ואמנים רבים ביקשו לעבוד עימה. מאז היא הספיקה לכתוב את "Hold It Against Me" של בריטני ספירס, "C'mon" של קאשה ושירים נוספים עבור קלי קלרקסון, צ׳רלי פות' ועוד רבים.

 

אגב, בוני גם כתבה שיר עבור הצמד "The Chainsmokers" אי שם בשנת 2012, הרבה לפני שהפכו לשם החם בעולם המוזיקה. השיר נקרא "Erase" והוא מבוצע על ידי השחקנית הבוליוודית, פריאנקה צ'ופרה, המוכרת לכולנו בתור אלכס פריש מהסדרה המצליחה "קוונטיקו". כישרון הכתיבה של בוני הוא לא הדבר היחיד המוזהה עימה. מי שייעשה חיפוש קצר ביוטיוב ייגלה שהיא בעלת קול ייחודי ועוצמתי אותו חשפה בכישרון רב במחרוזת הלהיטים שהיא כתבה, אותה היא ביצעה במספר הזדמנויות ובין היתר בתוכנית הרדיו של ראיין סיקרט.

בשנת 2013, לאחר הפסקה של כמעט עשור, החליטה בוני להחיות את קריירת הסולו שלה כזמרת בפני עצמה וחתמה על חוזה הקלטות בחברת התקליטים Epic, אליה היא הגיע במעמד של אחת ממובילי תעשיית הפופ באמריקה. בקיץ באותה השנה, הוציאה בוני את סינגל הקאמבק שלה "American Girl" שכלל קליפ ויראלי שבו מפורסמים רבים איתם היא עבדה מבצעים ליפסניק לשיר. הקליפ צבר עד כה קרוב לשני מיליון וחצי צפיות, בעוד שהקליפ הרשמי חצה את רף 30 מיליון צפיות. הסינגל אמנם לא הפך ללהיט גדול, אך הוא בהחלט הצליח ליצור אימפקט ועניין ציבורי סביב הזמרת ואף נכנס למצעד בילבורד 100 החמים האמריקאי במקום ה-87. מספר חודשים לאחר מכן, בוני יצאה לסיבוב הופעות כמופע חימום של הצמד "Karmin" ובמהלכו הופיעה עם מספר שירים חדשים מתוך האלבום המתוכנן ובניהם השיר "S.L.A.Y." שהיה מיועד לצאת כסינגל הבא אך מועד שיחרורו נדחה שוב ושוב על ידי הלייבל של הזמרת שלא אפשרו לה להוציאו. בוני, אשר הרגישה שאין לה שליטה על הקריירה שלה, נאלצה לעזוב את חברת התקליטים ולצאת שוב הפעם לדרך עצמאית.

 

ביוני בשנה שעברה, הוציאה בוני את "Bombastic", סינגל ראשון מתוך מיני אלבום בעל ארבעה שירים הנושא את אותו השם אשר יצא חודש לאחר מכן. האלבום הינו השחרור הראשון של הזמרת כאמנית עצמאית אותו היא ממנה מכיסה הפרטי. במהלך השנה וחצי שעברו מאז יציאתו, הוציאה בוני קליפים לכל אחד משירי האלבום - גם הם ממונו מכספה. הסאונד של האלבום התאפיין באווירת מוזיקה של שנות ה-80 ולמעשה היה שונה מאוד מהפופ המסחרי והנוסחתי אותו סיפקה עד כה כאמנית וכוכתבת שירים. "ככה נראת האומנות שלי בלי הפילטר והלחץ התאגידי של חברות התקליטים". סיפרה בוני על השיר "Bombastic" והוסיפה: "זה מדבר על החופש להיות עצמך מבלי שיהיה אכפת לך מה אחראים חושבים. הריגוש של המאבק, להיות חסר פחדים ומועצם ולא להתנצל על זה. הייתי צריכה להזכיר לעצמי שאני הבוס ושיש לי את הכוח להיות מי שאני רוצה להיות ולעשות את מה שאני רוצה לעשות. ואני מקווה שזה גם מה שאחרים ייקחו מזה".

 

בימים אלו, עובדת בוני על פרוייקט חדש, עליו היא נמנעת מלדבר וכל פרטיו נותר חסויים. בין אם מדובר במיני אלבום נוסף או באלבום מלא ראשון מזה 12 שנה, אין לנו ספק שמבחינה מוזיקלית היא תמשיך לספק מוזיקת פופ איכותית ויוצאת דופן. ומי יודע, אולי עם קצת מזל תזכה בוני לפריצתה הגדולה והכל כך מיוחלת עליה עבדה במשך שנים.

תגיות
תגובות