ערב טוב אסיה: תחרות האירוויזיון במסר מפתיע . צילום מסך מיוטיוב

ערב טוב אסיה: תחרות האירוויזיון במסר מפתיע

תחרות האירוויזיון הודיעה אמש על מתכונת חדשה לתחרות האהובה, ובו הודיעה ההפקה כי האירוויזיון יתפצל לשתי תחרויות שונות. מה היא סיבת הפיצול? ומי ישתתף בה? כל הפרטים

האירווזיון היא תחרות שירה עולמית שמנהל איגוד השידור האירופאי. היא נוסדה בשנת 1956 ומאז משתתפות בה מדינות רבות שחולמות לנצח ולהגיע למקום הראשון. התחרות בנויה מקדם אירוויזיון בה כל מדינה בוחרת נציג, חצי גמר האירווזיון והגמר הגדול. אמש (ו')  פורסמו הודעות בחשבונות הרשמיים של האירווזיון שהתחרות הולכת להתפצל לשתי תחרויות שונות. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

התחרות החדשה תיקרא "אירוויזיון אסיה". זה לא היה ברור עד כה אך התחרות נועדה לרוב למדינות אירופה, ככה היא התחילה. לאט לאט הצטרפו מדינות מרחבי העולם להשתתף בתחרות וזה מה שכבר הפך אותה לכלל עולמית. בתחרות הזו תיווצר הפרדה בין המשתתפים האסייתים לאירופאים ויתנהלו שתי תחרויות שככל הנראה יהיו באותו הזמן. 

סיבת הפיצול לא ידועה אם כי נראה שבשנים האחרונות יש עומס רב על שידורי התכנית. בשנים האחרונות זמן שידור הגמר נע בין שלוש לחמש שעות. שירים רבים וזאת עקב 40 המדינות שלוקחות חלק מדי שנה. ההפרדה אמורה להוריד את העומס מההפקה ומתכנון ההופעות. בפרומו אשר שוחרר יחד עם ההודעה הרשמית ניתן לראות כמה מנציגים מפורסמים של מדינות שכנראה יקחו חלק במתכונת החדשה. בניהם מופיע לשנייה בסרטון נדב גדג' שמרמז לנו על המעבר שלנו לתחרות האסייתית. 

 

כרגע הפקת האירווזיון עוד חושבת על פרטים מעמיקים כמו האם לנהל את התחרות במתכונת שונה מהרגיל ועדיין לא יצאה הודעה רשמית לגבי החוקים החדשים. מה שכן ידוע כרגע, זה שסין, תאילנד והפיליפינים שריינו מקום בתחרות החדשה

 

 

תגובות