DJ קזוש: "מהר מאוד מצאתי את עצמי מופיע בהוליווד". צילום: גיא סידי

DJ קזוש: "מהר מאוד מצאתי את עצמי מופיע בהוליווד"

כבר בגיל 13, הילד מראשון לציון החליט לא לאמץ את שגרת חייהם של חבריו ופנה למוזיקה, כשגדל אזר אומץ ושלח מייל בעקבותיו קיבל תכנית רדיו מצליחה. כעת הוא מתחיל את הקריירה הבינלאומית שלו בארצות הברית ויש דיבור על שיתוף פעולה עם הצ'יינסמוקרס

אם עוד לא שמעתם עליו, כדאי מאוד שתכירו, כיוון שמדובר בגאווה הלאומית הבאה של ישראל בתחום המוזיקה. אביב קזוש ("KAZUSH") הוא דיג׳יי ומפיק מוסיקת פופ אלקטרונית. רוב האנשים בישראל מכירים אותו בעיקר מגלגל"צ, שם שידר את התכנית המצליחה ׳שתיקת הכבישים׳, אך קזוש החליט לוותר על ההצלחה ברדיו ועל ההצעות שבאו בעקבותיה והחליט ללכת אחר החלום הגדול במוזיקה - חו"ל: "ההצלחה בארץ פחות דיברה אלי".

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

"התחלתי להתעסק במוסיקה עוד בגיל מאוד צעיר", מספר לנו אביב על ההתחלה בתחום, עוד בגיל תשע למד לנגן על גיטרה ובהמשך גם לתופף. רק בגיל 13 הוא החל לגלות עניין כ-DJ: "היה לי סדר יום קצת שונה משל שאר החברים שלי, עד היום אף אחד לא מאמין שלא שיחקתי ב'סוני' מעולם!". על החיבור לתחום סיפר כי זו הייתה אהבה ממבט ראשון: "אני חושב שמהרגע שהתחלתי להפיק מוסיקה מהמחשב זה היה איחוד של כל העולמות. התופים, הגיטרה והדיג׳יי כבר היו במקום אחד".

המחשב מאחד את העולמות
המחשב מאחד את העולמות © פרטי

מתי הייתה ההזדמנות הראשונה שלך בתחום?

"ההזדמנות הכי משמעותית הייתה לקבל תכנית אישית בגלגל"צ. הקלטתי את עצמי ׳משדר׳ בבית עם התכנות שהפקתי איתן מוסיקה. ובעצה של חבר החלטתי לגשת ולבקש את המייל של אחד מבכירי התחנה. אני זוכר שממש פחדתי שהוא ישאל בשביל מה. השגתי את המייל, החלטתי לשלוח לו את מה שהקלטתי ולראות מה יקרה". שליחת המייל לאותו הבכיר בתחנה לא העסיקה והעלתה ציפיות רבות אצל קזוש הצעיר שמתוודה: "את האמת? לא ציפיתי לכלום אבל הבטחתי לאותו חבר שאעשה את זה וזה קרה, הוא זימן אותי לפגישה ואמר לי שהוא רוצה שאתחיל לשדר בגלגל"צ. עברו כמה חודשים של תרגול, לימוד והרבה נחישות ומצאתי את עצמי מגיש תכנית אישית בתחנה המואזנת ביותר בארץ".

בגלגל"צ © אינסטגרם

היה חשש ליפול תחת הלחץ, בעיקר כי זו התחנה הכי מואזנת?

"לעשות משהו חדש זה מפחיד. הדבר שאני הכי חששתי ממנו הוא להתחרט. יש אנשים שלא הגשימו את החלום שלהם כי הם אפילו לא ניסו".

אם הייתה לך הצלחה פה עם התכנית, למה בכל זאת החלטת לטוס לחו״ל ולנסות שם לפני שבארץ אתה הופך לענק בתחומך? 

"יצא לי לעבוד עם אמנים גדולים בארץ והופעתי על במות מדהימות, אבל הרגשתי שזה לא אני באמת. הסגנון המוסיקלי שלי פחות עובד בארץ ואני חושב שהנסיון לעשות לו 'עלייה' הוא כושל מבסיסו. הנסיון למצוא שותפים לכתיבה והפקה בארץ לא היו פשוטים. התחלתי לשלוח מיילים ולנסות לעבוד מרחוק על מוסיקה אבל זה לא זה. אם אתה מוכן ללכת עד הסוף עם החלום שלך אין דרך פשוטה. לפני כמה חודשים יצא לי לבקר בארץ ממש להופעה אחת אין ספק שזה היה כיף, נגנתי לקהל דווקא דברים אחרים לא משהו שהוא רגיל לשמוע והייתה זרימה מעולה!".

 

מה היו המחשבות לקראת הטיסה למדינה אחרת, רגע לפני שאתה מתחיל מאפס?

"לפני הטיסה הלכתי להתייעץ עם אנשים שאני סומך על הדעה הכנה שלהם. התחלתי לסדר את המחשבות שלי על דפים בתוך קלסר; מה בדיוק אני מתכוון להשיג, מה ה'גולים' (יעדים - מ.א) שלי, איך אני מדמיין את החיים שלי אחרי שאגיע ואיך אני מדמיין אותם אם אוותר על הכל. חישבתי כל דבר קטן, ובכל זאת זה היה מפחיד בטירוף.

© אינסטגרם

ועדיין, אמריקה מלאה בהרבה יותר אנשים שמנסים להגשים חלום, לא פחדת להיבלע בין כל אלו שמנסים? 

"יש תחושה של קיבוץ גלויות, כל אחד הגיע לבד ממדינה אחרת כדי להצליח בתחומו, אפשר להסתכל על זה ולהרגיש אחד מתוך המון, אני פשוט בוחר לקחת אנשים בערבון מוגבל. ברגע שאתה נכנס למעגל של אלה שבאמת עושים דברים אתה כבר רץ בתוכו והדרך נראית קצרה. אז כן, יש פה היצע גדול, אבל גם הביקוש הוא בהתאם. איפשהו מרגיש שכל האנשים המצליחים בתחומם הם פה מסביב".

© CHARLOTTE

היו רגעים של נפילה או חרטה?
"בחודשים הראשונים קשה להבין איפה אתה נמצא ולהתחיל לבנות חיים. זה כמו טירונות. אבל לחלוטין לא התחרטתי".

מה ההופעה הכי גדולה שהייתה לך שם עד כה?

"האמת שמהר מאוד מצאתי את עצמי על עמדת ה-דיג׳יי במועדונים בהוליווד, כאלו שעד אז ראיתי רק מהיוטיוב בבית שלי בראשון לציון. ניגנתי על אותן במות שהמודלים להערצה שלי מנגנים, הופעתי בתיאטרון ה'גלוב' מול למעלה ל-3,000 איש, ניגנתי במועדון ה׳LURE׳ בהוליווד ועל העמדה היו סטיקרים של DJ סנייק סקרילקס וכל החבר'ה... אין ספק שזו חוויה מדהימה".

 

A post shared by KAZUSH (@kazushmusic) on

עם מי יצא לך לשתף פעולה שם?

"כרגע אני בעיקר משתף פעולה עם מפיקים נוספים. אנחנו כותבים מלחינים ומפיקים שירים כשיתופי פעולה שלנו וגם כאלה שמכוונים לשמות גדולים בסצנה העולמית. השבוע למשל יצא לי לעבוד עם Jocelyn Alice, אחד השמות החזקים עכשיו בקנדה, בין היתר יצא לי להכיר שני חבר'ה ישראלים (גיא גבריאל ו"Marky style") שעושים עבודה מעולה וחתמו על חוזה עם "יוניברסל רקורדס", אנחנו עובדים על כמה פרוייקטים יחד". 

והיה לך גם מפגש נורא מעניין עם עוד צמד עולמי מוכר שהופיע בעיר שממנה באת.
"נכון, ממש לפני שבוע פגשתי במקרה את ה'צ׳יינסמוקרס' בבר ליד הבית. שאלתי אותם איך היה המופע בארץ הם ענו שמאוד נהנו ומקווים להגיע שוב. החלפנו מיילים, הם כרגע ממשיכים את הטור שלהם ואחריו אנחנו נפגש".

הצ'יינס בראשון לציון
הצ'יינס בראשון לציון © צילום: ליאור כתר

מה עוד אתה מתכנן לנו להמשך?

"אני עובד עם עוד בחור ישראלי, עידו דנקנר, אותו הכרתי כבר בארץ, הוא זמר מדהים בעיני ואנחנו מאוד תומכים אחד בשני. יש לנו שיר משותף שייצא ממש בקרוב!"

אתה רואה את עצמך חוזר לקריירה רק בארץ?
"ההצלחה בחו"ל לא תהיה שלמה בלי לקבל הכרה גם בישראל, אבל הצלחה רק בישראל היא לא החלום שלי כרגע. ביום שאצטרך להקים משפחה נראה לי שזה כן יקרה בארץ, אבל עד אז יש לנו דרך ארוכה לעבור".

תגובות