הכירו את: "אנחנו שואפים כמה שיותר גבוה". צילום מסך מיוטיוב

הכירו את: "אנחנו שואפים כמה שיותר גבוה"

אתם בטח זוכרים אותם מהתכנית דה וויס- למרות שהודחו עקב בחירת שיר שפחות התאים, הם לא עוצרים לרגע! הכירו את האחים סולומון

נחמן, יוסף וישראל סולומון מנגנים ושרים יחד מאז ילדותם. הטריו הינם שלושה מתוך שמונה אחים לבית משפחת סולומון. הם השתתפו בתכנית דה וויס והודחו בשלב הדו קרב, אך זה לא מה שיגרום להם לעצור. בקרוב יוציאו שיר חדש מלא בשמחת החיים שלהם, ולכן תפסנו שניים מהם לראיון קצר.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתי התחלתם לעסוק במוזיקה ולמה?
נחמן: "התחלנו מאז שאנחנו זוכרים את עצמנו, אבא שלנו גם מוזיקאי. הוא היה מנגן בהרכבים בצעירותו וכשהוא עלה לישראל הוא הקים להקה. תמיד הייתה מוזיקה בבית, האחים הגדולים גם התעסקו בזה. אז זה מאוד טבעי שגם אנחנו נכנסנו ישירות לעולם הזה".
ישראל: "זה התחיל כ'עסק משפחתי' שכולנו לקחנו בו חלק. היה לנו גם הרכב שאבא שלי הוביל. זה היה מאסט, לא היה מצב שמישהו מאיתנו לא מנגן. תמיד היו כלי נגינה על הספה וכל אחד היה מקבל השראה מהאח שהגדול".

מה מושך אתכם לעולם המוזיקה?
נחמן: "הכל. זה חלק ענק ממני ומהנשמה שלי. אני נושם מוזיקה וזה מה שנותן לי להביע את הרגשות שלי. זו הדרך שלי להשתחרר, וזה דרך חיים בשבילי".
ישראל: "נולדנו לזה ונפתחנו לזה תוך כדי, אי אפשר היה להסתיר את זה. כשאנחנו מנגנים אנחנו מביאים שמחה ושחרור לאנשים וזה הדבר הכי מספק בעיניי. כיף לשמוע מישהו שאומר 'עשיתם לי את היום'. זה מדהים!".

לאחרונה הוצאתם מספר סינגלים, בינהם את הסינגל "לא מלאכים". איך הייתה העבודה עליו?
ישראל: "זה שיר שהיה לי במגירה הרבה זמן. הייתי בבית ספר למוזיקה והייתי חלק מהרכב שהדריך חמי רודנר והעבודה איתו דחפה אותי." מוסיף, "היו לי מילים ללא לחן אז עבדתי עליו קצת איתו. לקחתי את החומרים הביתה וחשבתי יחד עם ההרכב. כל אחד נתן כמה רעיונות, מכאן הכל זרם וקיבל צורה. הקלטנו והחלטנו שמשם השמיים הם הגבול".

 

איך הקרובים אליכם קיבלו את הקרבה שלכם לעולם המוזיקה?
נחמן: "זו לא הייתה בחירה חדה, זה היה מאוד טבעי, מאז שנולדנו בעצם. ההורים לאו דווקא דחפו למוזיקה. לא משנה במה היינו בוחרים, הם היו דוחפים לשם".
ישראל: "כמו שכל אמא חולמת שהבן שלה יהיה רופא, אצלנו זה לא היה המקרה, אצלנו חלמו שנהיה מוזיקאים. ההורים שלנו מאוד דוחפים אותנו להצלחה. הם מקבלים מזה המון שמחה ונחת כשהם מגיעים להופעות. כשאני רואה את האושר שלהם זה מעור בי השראה להמשיך. אבל לא רק, אנחנו מקבלים גם המון תמיכה מהחברים- אנחנו מגיעים מישוב מאוד קטן והם כמו המשפחה המורחבת שלנו. אנחנו הגאווה של הישוב וזה מאוד משמח."

איפה הכי הייתם רוצים להופיע?
נחמן: "אנחנו שואפים כמה שיותר גבוה".
ישראל: "בחוץ לארץ יש לנו קהל יותר גדול. המטרה כמובן היא להגיע אל הלב של אנשים בארץ. אנחנו גרים פה והיינו רוצים להגיע כמה שיותר רחוק בארץ- בפסטיבלים, בטלוויזיה, ברדיו או בכל מקום אחר".
נחמן: "בקרוב אנחנו מוציאים שיר שיתאים מאוד למה שהנוער שומע היום. השיר נקרא 'שושנה' שגם אותו ישראל כתב. בגדול, הלוואי ונגיע לקיסריה".

ומה הסגנון?
נחמן: "הסגנון שלנו הוא 'פולק קאנטרי'. אנחנו עושים גם דברים אחרים, אבל זה מוטבע בנו ובDNA
שלנו. אני מאמין שזה הדבר הראשון שקופץ למי ששומע אותנו".

 

"זו הייתה חוויה" © יחסי ציבור באדיבות היט רקורדס

מי המודל לחיקוי שלכם?
נחמן: "גדלנו במקום בו היה רב אחד שכולם כינו אותו כ'הרבי של ההיפים'. הדבר שהכי היה חשוב לו זו אהבת ארץ ישראל. הוא מאוד דגל במשפט 'ואהבת לרעך כמוך' והוא היה המודל לחיקוי שלנו מבחינת אשיות. מאז ועד היום אנחנו הולכים בדרכו ושרים לפעמים את השירים שלו בהופעות".
ישראל: "אפשר לשמוע את זה בסגנון השירה שלנו, זה שילוב של המון דברים. כל אחד מביא את ההשראות שלו ואנחנו בונים סוג של 'טרמפולינה' מכל ההשראות וקופצים על זה. לכל אחד מאיתנו יש השראות ודברים שונים שהוא מביא איתו." מוסיף, "כל מי שמגיע להופעה שלנו לא יגיד אחרי שני שירים 'אוקיי הבנתי את הרעיון'. אנחנו משלבים המון דברים לדעתי".

השתתפתם בדה וויס, והודחתם די מוקדם. ציפיתם להגיע לשלב יותר גבוה בתכנית?
נחמן: "בטח, רצינו להגיע כמה שיותר רחוק. בחירת השיר לא הייתה מוצלחת והפרטנר שלנו לדו קרב לא יכל לשיר בסגנון שלנו. נאלצנו להתפשר על שיר שפחות התאים לנו, לי במיוחד. ההפקה גם קיוותה שנגיע יותר רחוק."
ישראל: "לגמרי ציפינו להגיע יותר רחוק, זו גם הייתה המטרה שהגענו לתכנית. רצינו לקבל חשיפה לקהל הישראלי. ציפינו והאמנו שנגיע. בנוסף, ההפקה טענה כי 'יש פה משהו חדש'. אך בסוף, הדברים התגלגלו בצורה פחות מתאימה. גם מבחינתנו וגם מבחינת התכנית." מוסיף, "זה נעצר אבל זו הייתה חוויה."

האודישן!
 

אם הייתם יכולים לבחור כל אמן ולבצע איתו דואט, במי הייתם בוחרים?
נחמן: "אני חושב שכל אחד מאיתנו היה עונה תשובה שונה. דווקא בגלל שלא הסתדרנו כל כך בתכנית דה וויס, הייתי מאוד שמח לעבוד עם אביב גפן, אני מאוד מתחבר אליו".
ישראל: "אני חשבתי על אותה התשובה. אביב מדהים, בלי שום קשר לתכנית,  אני לוקח ממנו המון השראה והייתי מאוד שמח לעבוד איתו".

איפה נראה אתכם בעוד 10 שנים?
ישראל: "בקיסריה כמובן".
נחמן: "בכל מקום, אין כמו מוזיקה, זה הכל בשבילנו".

 

תגובות