ביקורת אלבום: שון מנדס חושף אותנו לחייו האישיים . צילום: gettimages.il/Jamie McCarthy‏

ביקורת אלבום: שון מנדס חושף אותנו לחייו האישיים

הזמר הקנדי שכובש את בנות העולם, שון מנדס, רק בן 19 וכבר משחרר את אלבומו השלישי. האם הוא הצליח לשמור על הקו המוזיקלי המצליח כמו שני האלבומים הראשונים? ביקורת אלבום

שון מנדס, הוא אחד הזמרים והיוצרים הצעירים ביותר במוזיקה העולמית כיום, שביסס את מעמדו בתעשיית המוזיקה הבינלאומית בשנה האחרונה בצורה משמעותית. לאחר שני אלבומים מצליחים ("Handwritten", ו"Illuminate"), סיבובי הופעות שוברי קופות ושנה אינטנסיבית במיוחד, מנדס שיחרר לפני מספר ימים את אלבומו החדש שנקרא על שמו "Shawn Mendes".

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

את הפריצה הגדולה עשה מנדס לפני ארבע שנים בדיוק עם סינגל הבכורה שלו "Life of the Party" שנכנס לרשימת 25 הגדולים במצעד הבילבורד הוט 100. מאז מנדס הוציא עוד להיטים מוכרים כמו "Know What You Did Last Summer" עם קמילה קביו, "There's Nothing Holdin' Me Back" ועוד. בשנה האחרונה מנדס נמצא בכל מקום אפשרי, ואנחנו באמת מתכוונים לזה. לפני מספר שבועות אף נכנס לרשימת 100 האנשים הכי משפיעים של המגזין המפורסם "Time" והופיע ביום הולדתה ה-92 של מלכת אנגליה.  וסף על כך, בשנה האחרונה מנדס זכה בפרסים גדולים בתעשיית המוזיקה העולמית וניתן לראות כי הוא מתבגר ביחד עם שיריו.

עטיפת האלבום החדש
עטיפת האלבום החדש © יחסי ציבור - הליקון מיוזיק

את האלבום השלישי שלו פותח השיר "In My Blood", שמתאר את ההתמודדות של מנדס בפעם הראשונה שחווה התקף חרדה. בשונה מהפזמון השקט,  הבתים בשיר מאוד קצביים. השוני במנגינה במהלך השיר ממחיש את תהליך הריפוי העצמי.  לאחר שיר טעון ואישי במיוחד מגיע שיר קליל שעושה טוב על הלב, "Nervous", שנכתב בשיתוף פעולה עם ג'וליה מייקלס, שעוד תחזור בהמשך האלבום. שיר מאוד קליל ומתאר את פרפרי הבטן שמתרחשים כשהקראש שלנו נמצא לידינו. 

מיד לאחר מכן מגיע "Lost in Japan", שמתאר מערכת יחסים בשלט רחוק. שיר קצבי, מגניב והכי עושה שמח על הלב ואחרי שמיעה אחת אי אפשר להפסיק לשמוע אותו. מכאן מנדס ממשיך עם אווירת ה"שירים שלא יצאו לכם מהראש" אבל בקטע חיובי כן?! “?Where Were You in the Morning” זה השיר הבא שמתאר חוויה של בילוי לילי יחיד שהסתיים בלי פרידה רשמית.

 

זוכרים שאמרנו לכם שג'וליה מייקלס תחזור? אז הנה היא חוזרת בשיר שנקרא “Like To Be You”, שיתוף הפעולה הראשון באלבום. שיר זה מתאר שיחה בין זוג אוהבים, בה הם אומרים אחד לשני שהם לא יודעים מה המחשבות שעוברות על בן הזוג השני במערכת היחסים, שיר קליל ושונה מהשירים ששמענו עד עכשיו באלבום, אין סגנון אחד שמלווה את כל שירי האלבום וזה מגוון וגורם לנו ליהנות מהשמיעה ובעיקר להיות מופתעים.

לאחר מספר שירים קלילים מגיע "Fallin' All in You" שנכתב בשיתוף פעולה של מספר כותבים ביחד, כמובן מנדס הוא אחד מהם אך מי שהפתיע אותנו הוא אד שירן שגם הוא היה שותף לכתיבה. השיר הוא בלדת אהבה מרגשת וקיצבית. מרגישים את הטאצ' של שירן לשיר ואנחנו הכי מתאהבים בשון מנדס כשאנחנו שומעים את השיר הזה.

 

הגענו למחצית מהאלבום בשיר השביעי. בשנייה הראשונה של השיר שומעים קצת חוצפה שחידשה לנו בשיריו של מנדס. לשיר קוראים "Particular Taste". השיר הבא מעלה לנו שאלות רבות ובעיקר בגלל שמו "Why" ובתרגום לעברית - "למה". השיר מתאר מערכת יחסים ששני הצדדים לא בטוחים בה. הרומנטיקה ממשיכה בשיר הבא שנקרא "Because I Had You" - שיר קצר משאר השירים האחרים באלבום אך זה לא גורם לו להיות פחות מוצלח. הוא קצר וקולע והמסר שלו ברור, כל אחד רוצה אהבה חדשה כדי להמשיך בחייו לאחר מערכת יחסים וזה מה שהשיר אומר בצורה נעימה ומרגשת לאוזן.

 

השיר העשירי באלבום הוא "Queen" ואם שיערתם שהוא שיר אהבה שמדבר על מישהי שהיא מלכה אז טעיתם. השיר מדבר על בחורה שחושבת שהיא מלכה בעוד שהיא פוגעת באנשים ומרחיקה את הקרובים אליה. לאחר שירים רומנטיים ומרגשים מגיע שיר שטיפה מטשטש את הבועה הרומנטית ומראה לנו מערכת יחסים שלא צלחה ואף נגמרה בריב, שיר קצבי וכל כך שונה ממה ששמענו משון מתחילת דרכו המוזיקלית.

 

השיר הבא ריגש אותנו במיוחד וגרם לנו לחשוב על משמעות חיינו במדינת ישראל, שיר זה נקרא "Youth" בשיתוף פעולה עם הראפר Khalid. מנדס כתב את השיר לאחר הפיגוע שהתרחש לפני שנה במנצ'סטר במהלך הופעתה של אריאנה גרנדה. הזמר הצעיר היה באירופה באותה תקופה והחליט שהוא חייב להעביר ביקורת ובמיוחד להעביר מסר לעולם דרך שיר מרגש. השיר זועק את זעקת הנערים בעולם. להראות לאנשים בעולם שאף אחד לא יכול לקחת את תקופת הנעורים שלנו מאיתנו. התחברנו לשיר הזה במיוחד בעקבות החיים שלנו במדינת ישראל, גם כשהשיר נכתב על הפיגוע במנצ'סטר. נולדנו למלחמות וכמו שהשיר מתאר זה כואב אבל אנחנו לא רוצים שזה יהפוך לשנאה וגם לא ניתן לזה לשנות אותנו, השיר גורם לנו לרצות להילחם על השלום למען חיים טובים יותר בשביל בני הנוער העתידיים בעולם.

 

השיר הבא הגיע בדיוק בזמן, לאחר שיר ביקורתי מגיע "Mutual" שמתחיל קצבי ומבשר רק טוב ושמחה. השיר הבא הוא שיר אחד לפני האחרון והוא נקרא "Perfectly Wrong" שמתאר התאהבות בבחורה הלא נכונה ומתאימה. השיר האחרון שסוגר את כל האלבום נקרא "When You’re Ready" - שיר אהבה קלאסי ומרגש במיוחד. אך גם לא בטייפקאסט של שירי האהבה המתנגנים לאט, בשונה מהם הוא זורם, וגורם לנו לרצות לדעת על מי שון כתב את כל שירי האהבה האלו? אנחנו מקנאים באישה הזו!

לסיכום, ממש כמו שם האלבום - "Shawn Mendes", מתאר את אישיותו של מנדס כמו שהיא, בלי מסכות. זכינו להכיר אותו בצורה הטובה יותר, להכיר גם את הרגעים הפחות טובים בתהילה עם התקפי החרדה ועם זאת גם את הרצון שלו לעורר שינוי בעולם, ואיך אפשר שלא? גם את רגעי האהבה הכי קסומים שיש. הרגשנו שכל שיר באלבום הוא שאלה של הזמר על עצמו וכל שיר מתחיל בשאלה ומסתיים בפתרון שמשפיע על החיים של מנדס. האלבום מאוד שונה מהאלבומים הקודמים של מנדס, הם היו על אותו קו מוזיקלי ובאותו הסנגון. המוזיקה התבגרה ביחד איתו וגם סגנון המוזיקה השתנה. ישנם סגנונות מוזיקה רבים שמשולבים ב-14 שירים בלבד. אם לא היינו יודעים שמדובר ביוצר בן 19 היינו בטוחים כי מנדס עבר יותר שנים בחייו הקצרים. מקווים שבקרוב גם נראה אותו מופיע בארצנו ונוכל לראות ביצועי לייב לשירים שאוטומטית נכנסו לנו לפלייליסט.



תגובות