נמצא פתרון? ישראל לא תאלץ לוותר על אירוח האירוויזיון. צילום מסך מיוטיוב

נמצא פתרון? ישראל לא תאלץ לוותר על אירוח האירוויזיון

לאחר מחלוקת כספית בין תאגיד השידור והממשלה לגבי מימון האירוויזיון, התאגיד כמעט והודיע על וויתר על אירוח האירוויזיון בישראל בשנה הבאה, אך לבסוף נמצא פתרון וישראל לא תאלץ לוותר על אירוח האירוויזיון בשנה הבאה

בימים האחרונים היה נראה כאילו עתידו של אירוויזיון 2019 בישראל נמצא בסכנה יותר מתמיד, לאחר קשיים כלכליים בהם נתקל התאגיד - היה אמור להודיע על וויתור אירוח התחרות בישראל. אך באיגוד השידור האירופי עדיין מלאים תקוות והצדדים כבר מגבשים פתרון שיביא את תחרות הזמר המפורסמת בעולם לישראל.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

כל חובב אירוויזיון פחד בימים האחרונים כי המילים של נטע "לשנה הבאה בירושלים" שנשאה בזכייה באירוויוזיון לא יתגשמו לכדי מציאות, לאחר מחלוקת בעניין מימון הערבות של האירוויזיון בין תאגיד השידור "כאן" שאחראי על הפקתו ובין משרד האוצר והממשלה. ביום ראשון הודיע התאגיד כי ייאלץ לוותר על אירוח התחרות כי אינו מסוגל לעמוד בסכום הכלכלי הגבוה וביקש את עזרת הממשלה במימון הערבות. לאחר שהממשלה לא הסכימה לעזור לתאגיד לממן את הערבות - גורלו של אירוח האירוויזיון בארץ היה נראה עצוב מתמיד.

נטע ברזילי
נטע ברזילי ברגע הניצחון © צילום מסך מיוטיוב

למרות הבשורה הקשה, באיגוד השידור האירופי (EBU) מספקים פתרונות אופטימיים, הם נתנו לתאגיד אפשרות לקחת הלוואה מהבנק ובכך לשלם את הערבות הדרושה לקיום התחרות. עוד מסרו מהאיגוד כי יש להם תוכניות חלופיות במידה ולא יהיה פתרון. לפי גורמים ישראלים, ככל הנראה התוכנית החלופית היא קיום אירוויזיון 2019 באוסטריה שזכתה במקום השלישי השנה. עוד גורם שמפתח תקוות הוא ראש עריית תל אביב ,רון חולדאי שכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "עיריית תל אביב מוכנה להתגייס למאמץ הלאומי ולספוג את עלויות האולם". 

בסופו של דבר- המילים שנשאה נטע בזכייתה באירוויזיון "לשנה הבאה בירושלים" ככל הנראה יתממשו- חלקית. ככל הנראה התחרות תתקיים בסופו של דבר בתל אביב. הממשלה ציינה כי תקיים ישיבות לגבי מימון התקציב הדרוש להמשך הפקת האירוויזיון - ונשמרת אופטימיות זהירה.

תגובות