הולנד היא הזוכה הגדולה של האירוויזיון בישראל. Gettyimages.IL/Michael Campanella

הולנד היא הזוכה הגדולה של האירוויזיון בישראל

זה מאחורינו: אחרי כל ההכנות ובתום גמר ארוך, נוצץ וגדוש בהופעות, הזוכה הגדול של האירוויזיון בישראל הוכרז. הסיקור המלא

הערב (ש') עלו על הבמה 26 נציגי מדינות אירופה (ואוסטרליה) שהעפילו לגמר האירוויזיון ב"אקספו" תל אביב והתחרו על הניצחון הגדול והנחשק כשסופו הכריזו מנחי הערב, בר רפאלי, ארז טל, אסי עזר ולוסי איוב על הולנד כזוכה הגדולה של הערב עם 492 נקודות.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שלושה משדרי ענק, עליו היו המונים תאגיד השידור הישראלי - "כאן 11", שזכו לביקורות חיוביות ליוו אותו בימים האחרונים והראו לכולם את ישראל באור חיובי וביכולותיה ההפקתיות המרשימות וכן על ההנחייה המשוחררת של המנחים הישראלים.

© אורית פניני, כאן 11

הולנד עם הנציג דנקן לורנס, הובילה לכל אורך הדרך בטבלאות ההימורים במקום הראשון בשיר "ארקייד". זוהי זכייה ראשונה של הולנד מזה 44 שנה וזו הזכייה החמישית של המדינה בתחרות.

 

קובי מרימי אומנם זכה בכל התקופה האחרונה לתגובות שנויות במחלוקת לגבי השיר "HOME", אך מהחזרות ועד הופעתו על הבמה הערב קיבל חיזוקים ותגובות נלהבות. עבור מרימי שהיה נער ביישן ודחוי מדובר ברגע שיא - מה שגם גרם לו לבכות מיד בתום הביצוע הערב. את האירוויזיון הוא סיים במקום ה-23 מתוך 26 מדינות בגמר.

© אורית פניני, באדיבות כאן 11

בנוסף, הופיעו בגמר גם עידן רייכל (שאירח את לואי עלי) והופעה של משתתפי העבר של האירוויזיון בישראל - נטע ברזילי, דנה אינטרנשיונל, נדב גדג' ואילנית.

נציגי ישראל מכל הזמנים
נציגי ישראל מכל הזמנים © אורית פניני, כאן 11

לא רק הם - אלא גם משתתפי העבר ממדינות אחרות כמו מונס (זוכה 2015), אלני פוריירה שכמעט לקחה לנו את הניצחון ב-2018, קונצ'יטה (זוכת 2014) ו-ורקה (מקום שני, 2007) שעלו לקרב "החלפת שירים" כשבסיומו שרו יחד את "הללויה" עם גלי עטרי. כמו כן גם נרשמה הופעת אורח של גל גדות בקטע וידיאו מיוחד על תל אביב - את הקטע צילמה גדות בהתנדבות מלאה לאחר שהציעו לה להנחות את המשדר וסירבה בשל לוח זמנים צפוף.

© אורית פניני, כאן 11

ההופעה החשובה של הערב הייתה ללא ספק ההופעה של מדונה שעלתה עם שני שירים - אחד מן העבר ואחד מאלבומה החדש - אותו השיקה לפני יומיים ומבצעת לראשונה על הבמה. מדונה חתמה את החוזה רק לאחר הגעתה לארץ ובכך הצליחה לגרום לכולם לנשום לרווחה על אף כל הצרות והויכוחים שצצו בנושא ברגע האחרון. הכוכבת הבינלאומית העניקה ראיון משעשע למדי יחד עם אסי עזר אותו בחרה בעצמה למשימה. מביקורות ראשונות עולות טענות רבות על זיופים מרשימים של מדונה בביצוע ל"כמו תפילה". נרשמה גם הפתעה מצד הכוכבת שהחליטה לשלב על רקדניה דגל ישראל ופלסטין שהתחבקו במטרה להעביר מסר של שלום.

מדונה ואסי
מדונה ואסי © מתוך אירוויזיון 2019 כאן 11

לא רק אצל מדונה נרשם מסר פוליטי, כמו שהבטיחו כבר נציגי איסלנד מתחילת הדרך - הם עשו שערורייה פוליטית על הבמה. בניגוד למדונה שהעבירה מסר של שלום, איסלנד, שמחוייבת לחוקי התחרות האוסרים הבעת וערבוב פוליטיקה בתחרות, הצגו דגל פלסטין עליו כתוב "שחררו את פלסטין" בעת שהכריזו על חלוקת הנקודות שלהם - הקהל מיד גינה בקריאות בוז שואגות. לא ברור האם איסלנד ייענשו על כך כמובטח ולא ישתתפו יותר.

© צילום מסך מהשידור
איסלנד אירוויזיון
איסלנד אירוויזיון © אורית פניני, כאן 11
תגובות