ההופעה של דדי יאנקי: אנרגיה לטינית שלא נגמרת. צילום: אלון לוין

ההופעה של דדי יאנקי: אנרגיה לטינית שלא נגמרת

לכל אחד ואחת יש חוויה שתדהים אותם בכל פעם שיזכרו בה. אצלנו, מדובר בהופעה הבלתי נשכחת של דדי יאנקי, אשר בסופה הפה שלנו נשאר פעור, הגוף דרוך להדרן נוסף והאוזניים ממתינות לצלילים הממכרים שבקעו מה"לייב פארק". ביקורת

ההופעה של דדי ייאנקי, הכוכב הלטיני הבין לאומי והאייקוני אמש (ד'), סימלה את יריית הפתיחה הרשמית של הקיץ. ההופעה אירעה בראשון לציון ״לייב פארק״ עם לא מעט צרחות (גם שלנו) בשירים האהובים והמוכרים שלא השאירו אף אחד אדיש בקהל. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

גם בהופעה השלישית שלו בארץ הקודש, חלוץ הראגטון לא מאכזב בכלל. ניתן היה לחוש את ההתרגשות והציפיות כבר בתחילת הערב. למרות שאפילו מופע החימום עוד לא החל - עובדה זו לא מנעה מאלפי הצופים המרוגשים לשיר לצלילי מוזיקת הרקע ולהמתין בכיליון עיניים להופעתם של הכוכב רותם כהן ו"מכונת הלהיטים" יאנקי. ההמתנה לעליית מופע החימום הרגישה לנו כמסיבה ששווה להיות בה בפני עצמה.

מפגש לטיני
מפגש לטיני © אלון לוין

את הכניסה והפתיחה של הקרנבל בראשון לציון, פתח רותם כהן הזמר הישראלי, אשר מזדהה בחיבור המוזיקה שלו לסוגת המוזיקה הלטינית בצורה מפתיעה, מרשימה ודרמטית. לאחר שהקהל התמלא בהתרגשות, היא באה לידי ביטוי בשיר הראשון שביצע: "כל כך יפה לך". כידוע, מדובר בשיר אהבה מלטף, רומנטי ומלא חן ופשטות אשר זכה להצלחה רבה בקרב האוזן הישראלית. הוא המשיך עם עוד מספר להיטים כמו "אל העולם שלך" אשר ביצע בצורה סוחפת ומרגשת שניתן היה לראות כי באה מן הלב, "בלילות", ומספר קאברים לשירים מוכרים כמו "אגו","Subeme La Radio" וכמובן את הלהיט המקפיץ "פלאברה" שהרים לנו את האנרגיה עד אין קץ במיוחד כאשר במהלכו רותם כהן הפתיע אותנו עם נוכחותן של שתי רקדניות סמבה מדהימות שהרימו את האנרגיה.

© אלון לוין

לאחר סיום הופעתו של כהן, חיכינו בקוצר רוח לאמן אשר לו כה ציפינו. הזמן חלף, ופתאום ברגע אחד וללא כל התרעה מוקדמת דדי יאנקי נכנס כמו בסערה, וגרם לנו להתרגש ולהתלהב. בשלב זה, אנחנו מנסים לחפש את המילים המתאימות לתיאור תחושותינו בנוגע להופעה וזאת משום שמדובר בחוויה שמילים לא יוכלו להסביר. חוויה שבה כל החושים מעורבים. נראה כי רמת האנרגיה שלנו, וגם של יאנקי, התעצמה מרגע לרגע אך בכל זאת הייתה בשיאה בכל רגע נתון - על כך ניתן להבין מדוע מדובר בזמר בלתי נשכח וכה מצליח בתחומו.

© אלון לוין

אמנם הכניסה של יאנקי הייתה "פסיכית" אך שאר ההופעה לא ירדה מהרף שהציבה הכניסה - את ההופעה פתח בלהיט "Con Calma" הלהיט הפופולארי שהגיע להכרה והקרה רבה בקרב קהל הזמר הפופ הלטיני, הוא המשיך לעוד מספר שירים מדהימים שלו כמו למשל "Rompe","Lo Que Paso Paso","Batidora" - להיט שגרם להיטמע באנרגיה ששררה במקום. יאנקי, שיודע כיצד לגרום לבני אדם להתאהב בהופעות, הופיע עם רקדניו בצורה מדהימה שהפנטה אותנו וגרמה לנו להישאב אל תוך החוויה המדהימה בצורה מלאה.

במהלך ההופעה דאג דדי ייאנקי לברך את הקהל לא אחת בעברית עם אוצר מילים שלא יבייש אף תייר מן המניין, ולהרים למקומיים. את השירים: "Despedida","Mayor Que Yo " ו-"Que Tengo Que Hacer" העברנו בשירה רצופה ואנרגיה שלא תבייש אף מוזיקאי בין לאומי, התחושה הייתה קסומה.

© אלון לוין

לאחר רצף הלהיטים, הגיע קטע ראפ ש"העיף לנו את המוח"! יאנקי כבש אותנו והצליח להדהים אותנו עם יכולות הראפ המטורפות שלו כשחל לזרוק אינספור מילים ברצף בקטע מפחיד ומפליא שהשאיר אותנו פעורי פה. זה המשיך עם עוד שירים שרק הגבירו את האנרגיה (איך זה אפשרי בכלל?): "Vaiven","Bumaye" ,"Party animal" (בשלב זה יאנקי גרם לנו לצלם את המשך המופע בצורה המונית שהוסיפה קסם בעזרת הפלאש של המצלמה) והמשיך כאילו לא יצר קסם אל עבר הלהיטים הבאים בתור: "No Me Trates" "Baila,Baila" ו-"soltera"', "Dura" "Shaky Shaky" מיקס שירים ועוד להיטים מרהיבים...

נשקר לכם אם לא נאמר שהאנרגיות שלנו החלו לאזול בשלב זה. אך אל דאגה - יאנקי דאג להרים לנו את אנרגיית הגוף תוך שניות ספורות בצורה מפתיעה עם: "Adictiva"' ,"Asesina" ,"Hasta Abajo"  ועוד מספר להיטים כמו: "Machucando". את הלהיט "Gasolina" קרוב לוודאי שגם הוריכם מכירים, אך בכל זאת, מדובר בלהיט רלוונטי שהקפיץ ומקפיץ אותנו בכל פעם מחדש. אחריו, כמובן ה-להיט הגדול של הכוכב - "דספסיטו". השיר הכי הכרחי של הערב שגם גרם ליאנקי לפרוץ עוד יותר בענק בקריירה, וגם על הבמה.

© אלון לוין

הקהל היה ער וקופצני מתמיד, "Ella Me Levanto" ו "Limbo" היו אמורים להיות השירים שיחתימו את סיום הערב הקסום ולאחר פיצוץ קונפטי מרהיב ואפילו חלומי. עם מילות סיום של הקוסם יאנקי היה נראה כי הקהל דרוך במקומו ומסרב לעזוב. יאנקי לא נשאר אדיש ונתן הדרן שחדר לעור של כולנו עם השיר ""Lovumba" שהיה פשוט כיף טהור! 

לסיכום, ההתבלבלות שלנו בין קרנבל מטורף באמצע פאבלה קייצית בברזיל להופעה של ייאנקי מוצדקת. חוץ מכיף רצוף, אווירה מדהימה, וכמובן הופעה מדהימה ולא נשכחת - קשה יהיה להתעלם מהפרפורמנס המדהים ובלתי נשכח של יאנקי. בקיצור: ביג וואו!

תגובות