עשו היסטוריה: הזמרים שנכתבו בספרי ההיסטוריה. Getty images.il/Kevin Winter

עשו היסטוריה: הזמרים שנכתבו בספרי ההיסטוריה

מאז ומתמיד מוזיקה הייתה אהובה על בני האדם ויש אין ספור אמנים שמייצרים אותה בכל רגע, הרבה מהן נשכחים במהרה. היום אספנו לכם חמישה אמנים בלתי נשכחים שהצליחו לעשות את הבלתי יאומן ולהיכתב בספרי ההיסטוריה

במשך השנים ובמיוחד בשנים האחרונות נכנסים לחיינו הרבה אמנים חדשים. רובם נשארים לחודשים או שנים אחדות בלבד וחלק קצת יותר. תעשיית המוזיקה העולמית נהיית קשה ותובענית יותר ויותר בכל יום, לכן קשה להישאר רלוונטים לאורך זמן ובטח שלהיכתב בספרי ההיסטוריה זה כמעט בלתי אפשרי. היום, אספנו לכם חמישה אמנים שעשו את הבלתי אפשרי, שברו שיאים, שחררו שירים בלתי נשכחים, דבקו באמנות שלהם ועשו היסטוריה והיסטריה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מייקל ג'קסון

כשמדברים על אגדת מוזיקה השם הראשון שעולה לראש הוא מייקל ג'קסון, בגלל זה בחרנו לפתוח את הכתבה שלנו איתו. במשך כמעט חמישה עשורים ג'קסון הכתיב את הטון בעולם הפופ, תחילה כחבר בלהקה של משפחתו "The Jackson 5" ומאוחר יותר באופן עצמאי. לאחרונה יצא סרט המגולל את סיפורם של עשרות אנשים שהיו ילדים צעירים כשפגשו את הזמר האגדי לראשונה בו הם מעידים כי הוא הטריד אותם מינית. למרות ההאשמות החמורות אף אחד מעולם לא פיקפק בערכו של ג'קסון כאמן מהשורה הראשונה והוא אף זכה לתואר המפוקפק כזמר המת העשיר ביותר.

 

ביונסה

מהמלך של הפופ נמשיך אל מלכת הפופ, הלוא היא - ביונסה. גם היא התחילה את דרכה באחת הלהקות המצליחות ביותר בכל הזמנים, ״Destiny's Child” ורק בשלב מאוחר יותר החליטה לעזוב את חברותיה ולצאת לקריירת סולו. זו הייתה החלטה נכונה בהתחשב בעובדה שכיום היא שברה יותר שיאים משניתן לספור, ביניהם ההישג כי כל ששת אלבומי הסולו שלה הגיעו למקום הראשון במצעד הבילבורד הנחשק. בעשור הקודם היא אף הוכתרה כמוזיקאית המצליחה ביותר של העשור, תואר שהיא לגמרי מצדיקה! עם קול אגדי ריקוד מדויק והופעות גרנדיוזיות היא עונה על כל הדרישות לכוכבת הפופ המושלמת והיא תיזכר ככה לעוד הרבה מאוד שנים.

 

אלביס

אמנם רובנו לא יודעים יותר מידי פרטים אודות אלביס פרסלי אך במודע או לא כולנו נדע לזמזם לא מעט משיריו. הוא היה ממובילי מהפכת הרוק ואחד הזמרים המצליחים ביותר של המאה הקודמת. הוא לגמרי היה אחד ויחיד בדורו והשפיע דרך המוזיקה על מליונים רבים של אנשים ולאחר מותו אף הוענקה לו מדליית החירות מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בשונה מהשאר אלביס היה גם שחקן, מה שאולי נראה לנו רגיל ובנאלי בזמננו בהם כולם עושים הכל לא היה באנלי אז. הוא השתתף ב-33 סרטים ופיתח קריירת קולנוע מרשימה. עד היום תוכלו לפגוש כמעט בכל כיכר של עיר גדולה את אחד מחקייניו שדואגים שגם במאה הזאת הוא לא ישכח.

 

מדונה

כבר יותר מ-35 שנים מדונה מייצרת לנו מוזיקת פופ מעולה ואנחנו מקווים שהזמרת בת ה-61 תמשיך לעשות את זה לעוד שנים רבות. הזמרת שבכלל התחילה את הקריירה שלה כרקדנית ושחקנית (דיי כושלת) ורק כשהחליטה לעבוד על קריירת המוזיקה שלה ולהוציא אלבום זכתה להצלחה. היום היא כבר יכולה לנופף בהישגים המטאורים שלה בפני כל מי שבחר לא להאמין בה ולהגיד לה שהיא לא טובה מספיק בתחילת הקריירה. הזמרת האהובה אף הגשימה לישראלים רבים (ולאסי עזר במיוחד) חלום ובמסגרת הארוויזיון הגיעה להופעה בארץ הקטנה שלנו. אנחנו מחכים לפעם הבאה כי ביננו? כולנו נסכים עם כך שבארוויזיון היא קצת איכזבה.

 

הביטלס

נטוס לרגע מארצות הברית לבריטניה שם הוקמה והתבססה להקת הביטלס. הלהקה שהפכה את מוזיקת הפופ לאומנות של ממש ולא הפסיקה לחדש ולחולל פריצות דרך משמעותיות בתחום של הקלטת מוזיקה ושילוב מדויק של שלל סגנונות עם מוזיקת הפופ המיינסטרימית. יש הרבה מאוד להקות, מעט מאוד מהן מצליחות ולו רק להתפרנס מהמוזיקה שלהן ומעט אף יותר מצליחות להישאר יחד שנים רבות. גם חברי הלהקה האהובה נפלו בסטטיסטיקה והיו יחד עשר שנים בלבד לפני פירוקה של הלהקה אבל עשר השנים האלה הפכו אותה לאגדית. החיבור בין הרביעיה הכל כך מיוחדת הזו יצרה מוזיקה שהצליחה לחבר אנשים מכל העולם ויצר היסטריה לא קטנה אפילו בישראל שאפילו נגמר בביקור שבוטל (בעקבות טענה כי ההופעה תגרום להשתוללות המונית בקרב בני הנוער ותצריך גיוס מיוחד של כוחות המשטרה). אז חשוב לזכור שהרבה לפני הדירקשניות הייתה פה הביטלמניה והשירים שהיא הביאה לחיינו לא ישכחו בקרוב.

 
תגובות