לא רק ביונסה: שירי העצמה נשית שכדאי לזכור . צילום מסך מיוטיוב

לא רק ביונסה: שירי העצמה נשית שכדאי לזכור

לא סתם נאמר "מוזיקה ללב היא חודרת". מעבר ללהקפיץ ולשמח מאז שחר האנושות, היא מחדירה לא מעט ערכים אשר האמנים השונים מעבירים לנו. הפעם, שירים בנושא העצמה נשית.

מעבר ללהיות ברקע השמחות והריקודים, פעמים רבות ושכיחות ביותר, המוזיקה באה להעביר משהו אחר, משהו עם מסר. פעם המוזיקה תביע מחאה כנגד גזענות, פעם בעד השלום ופעם בעד זכויות נשים. היום, ניזכר במספר שירים שהעלו את המודעות לכוח הנשי, זהירות! כתבה זו מכילה המון עוצמה וכוח שישאיר לכם אבק כוכבים!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

Most girls-Hailee Steinfeld

השיר שפותח את הרשימה שלנו הוא השיר ׳most girls’ של היילי סטיינפלד שאחראית על עוד שירים מדהימים במהותם ותוכנם כמו למשל ״I love myself”. ״most girls” הוא שיר העצמה יפה ומקורי, כזה שגורם לנו להרגיש גאווה ושלמות. הוא מבוסס על המשפט הפסול ״את לא כמו כל הבנות״. כמה טוב שסטיינפלד המוכשרת סוף סוף פסלה את המשפט! אמנם מטרתו היא להחמיא למישהי אך על הדרך, אמרה זו פוסלת את כל המין הנשי ששונה במעט מבחורה אחת. האם יש רק סוג אחד של בחורה שהיא טובה? מישהו אמר גירל פאוור?

 

Fifth Harmony - Miss Movin' On

אמנם להקת פיפת׳ הרמוני התפרקה, כאשר כל אחת מהבנות בלהקה השתלבה בתעשיית המוזיקה מחדש. אך, כזכור ללהקה נותרו המון להיטים בלתי נשכחים ממהלך השנים. אחד מהשירים הראשונים של הלהקה: ״miss moving on” הוא שיר שלדעתנו ראוי להיות בפלייליסט להעצמה נשית ואף לשמש כשיר ה-״אני אישה עצמאית הרבה לפני שאני בת הזוג שלך.״ כפי שניתן לשמוע בשיר, הוא עוסק בפרידה של בני זוג בה בת הזוג בעלת הלב השבור מתגברת על הפרידה. מילות השיר מוצגות כמונולוג של הבחורה אשר מראה כי הפרידה חיזקה אותה וכי אף הפכה אותה לאישה עצמאית שראשה מורם.

 
 

TLC - No Scrubs

אמנם השיר "Run the World" של ביונסה לא יכלל בפלייליסט זה אך השיר "no scrubs" דווקא כן. השיר ״no scrubs” של הוא שיר שפשוט אסור לשכוח. מעבר לכך שלהקת הבנות הכי מגניבה TLC ביצעה אותו, התוכן מראה ומדגיש- את לא צריכה מישהו שיבזבז לך את הזמן. מסר שחשוב בעייננו. תתמקדי בעצמך במקום לבזבז את הזמן על מישהו שלא שווה את זה. 

 

מרגלית צנעני -אז מה

מאחר ואנחנו כבר באווירת הקלאסיקות, הנה שיר ישראלי אהוב במיוחד שגם הוא עוסק בנושא החשוב שעליו אנו מדברים. מרגול הזמרת הישראלית הכי אייקונית בישראל ביצעה את השיר "אז מה" ונראה לנו שבמקרה זה, אין צורך במילים מיותרות מצדנו, תוכן השיר מדבר בעד עצמו.

 
 

 

MISO - Take Me

 

 ולסיום סיומת, שיר שכדאי לכם להכיר ויפה שעה אחת קודם. ''Take Me'' של MISO הוא שיר ייחודי עם ביט חדשני ורגוע שגורם לנו להיסחף למשמעות ומהות התוכן בשניות. על פניו השיר הוא שיר אהבה קלאסי שמתאר התאהבות של בחורה במישהו ובדיאלוג שלה עם עצמה- האם הוא ייקח אותה כפי שהיא. למה בחרנו להוסיף את השיר לרשימה ללא התלבטות אחת? בניגוד לשירי אהבה רבים, מיסו יוצרת השיר אמרה בצורה ישירה וברורה מאד משפט שלא נאמר מספיק כשזה נוגע באהבה:" אני לא צריכה גבר שישלים אותי- חזקה כמו יהלום לא ניתן לשבור אותי". אמנם אהבה היא חלק חשוב בחייה של כל אישה אך אין זה אומר שהיא חלשה יותר כשהיא רווקה או פחות שווה. 

 
 
 
 

 

תגובות