לא רק סטטיק ובן אל: הסימפולים הגדולים של הלהיטים. צילום מסך מיוטיוב

לא רק סטטיק ובן אל: הסימפולים הגדולים של הלהיטים

לא רק סטטיק, בן אל ופיטבול מסמפלים שירים ישנים לתוך להיטים חדשים. זו תופעה שמוכרת ומוזיקאים רבים סימפלו ועשו מחוות לאורך השנים לשירים ולהיטים קודמים. מג'ניפר לופז ועד נועה קירל - הסימפולים הגדולים ביותר

אמנים רבים חולקים כבוד ליוצרים ומוזיקאים אחרים כשהם מסמפלים לשירים החדשים שלהם קטעי מוזיקה ישנים. הסימפול, שהוא למעשה שילוב הקטע המוזיקלי מחדש, יכול להיעשות על פזמון או אפילו צליל או ביט אחד משיר אחר. לפעמים הסימפול מאוד בולט ומוכר ואפשר לזהות אותו ואת המקור שלו מיד ולפעמים זה קצת יותר קשה, עד כדי כך שיש קטעים שלמים שלא הייתם מאמינים שהם בכלל סימפול.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

Bootylicious

עוד לפני שביונסה הייתה רק ביונסה, היא הייתה חלק מלהקת הבנות "דסטני'ז צ'יילד" (טוב, על מי אנחנו עובדים היא הייתה הלב, הנשמה וההנהגה של החבורה) ואי שם בתחילת שנות ה-2000 הוציאו חברות הלהקה את "Bootylicious" מתוך אלבום האולפן השלישי שלהן. לשיר הזה בנות הלהקה סימפלו את סולו הגיטרה המפורסם מהשיר "Edge of Seventeen" של הזמרת Stevie Nicks שיצא בשנות ה-80.

 
 

on the floor

בשנת 2011 שיחררה ג'ניפר לופז את, "on the floor", הסינגל השני מתוך האלבום השביעי שלה. השיר עצמו הוא שיר פופי כיפי שלמעשה עושה מחווה לתחילת הקריירה של הזמרת, שבכלל התחילה כרקדנית. השיר כולו עוסק בריקוד והקליפ עצמו הוא מחווה לתרבות המועדונים התת קרקעיים. לתוך הסינגל המצליח הזה, סומפלה המוזיקה של השיר "למבדה" של להקת "קאומה", שיצא בסוף שנות ה-80 והכיר לעולם את ריקוד הלמבדה המפורסם מברזיל. "למבדה" זכה להצלחה רבה ברחבי העולם (אגב, הוא הצליח כל כך עד שנעמי שמר אפילו תרגמה אותו לעברית (חפשו את "למבדה על החוף" של להקת הדודאים). אגב, הזמרת עשתה מחווה נוספת בשיר אבל הפעם של כסימפול לשיר אחר. באמצע הקליפ ניתן לראות ולשמוע את ג'ני פרום דה בלוק עושה פאוזה וקוראת "dont stop" כמחווה ברורה לשמרת קאשה.

 
 
 
 
 

fergalicious

"fergalicious" הוא הסינגל השני מתוך אלבום הסולו הראשון של פרגי כזמרת בפני עצמה ולא כחברת להקת הבלאק אייד פיס. בסינגל הזה, פרגי סימפלה לא אחד, אלא שני שירים. הראשון הוא supersonic של j j fad שיצא בשנת 1988 ואילו השיר השני שסומפל לתוך הלהיט הוא "Give It All You Got". בניגוד ללהיטים הקודמים שציינו במעלה הכתבה, כאן קצת יותר קשה לזהות את הסימפול שכן נלקחו קטעי מלודיה שונים והם הוכנסו ממש לתוך המנגינה של השיר החדש ולכן צריך להאזין ממש טוב כדי להבין שבכלל יש פה סימפול של שני שירים.

 

Ain't No Other Man

עוד סימפול שקשה להבחין בו בהאזנה ראשונה, נעשה לתוך אחד מהלהיטים הכי גדולים של כריסטינה אגילרה. בשנת 2006 שחררה הזמרת את  "Ain't No Other Man", שיותר מאוחר אף זכה בפרס שיר הפופ של השנה לזמרת בטקס פרסי הגראמי.  אבל, לא הרבה יודעים שמוזיקת הרקע בנויה כולה מסימפולים של להיט פאנק לטיני משנות ה-70, "Happy Soul".

 
 

ונסיים בסימפול עם שיר מהארץ - נועה קירל, סימפלה לתוך הלהיט הגדול וזוכה הפרסים שלה "פאוץ'" (כן, גם אצלנו בטקס נבחרי השנה 2019) מלודייה שמגיעה ממקור לא צפוי. אומנם השיר הוא בסגנון טראפ אבל לפתיח ולפזמון סימפלה הכוכבת את מוזיקת הכינורות מתוך השיר "Aramam" של הזמר הטורקי המפורסם איברהים טטליסס. מלודיית הכינורות.

 
 
תגובות