גראמי 2020: הערב הגדול של בילי אייליש. צילום: gettyimages_IL/Alberto E. Rodriguez

גראמי 2020: הערב הגדול של בילי אייליש

הלילה (ב') התקיים טקס פרסי הגראמי לשנת 2020, טקס פרסי המוזיקה הנחשק ביותר. מי הופיע על הבמה? מי כבש את הערב ומי נחל אכזבה גדולה? כל הפרטים על המפסידים והמנצחים הגדולים

בזמן שאתם ישנתם התקיים הלילה (ב') טקס פרסי הגראמי ה-62 בלוס אנג'לס. הגראמי נחשב לפרס היוקרתי ביותר בתעשיית המוזיקה העולמית וחלק אף יגידו שהוא האוסקר של המוזיקה. אבל הטקס הנוצץ, ידוע לא רק בשל היוקרה שלו, אלא גם בגלל הבמה שהוא מספק להופעות הכי שוות של האומנים הגדולים. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

את הטקס פתחה ליזו, שגם הייתה האמנית עם הכי הרבה מועמדויות. היא הופיעה עם הלהיטים שלה - "Cuz I love you" ו-"Truth hurts". מיד אחריה עלתה לבמה אלישה קיז, מנחת הערב, ופתחה בהנצחה לקובי בריאנט, שחקן הכדורסל שהוא ובתו נהרגו בהתרסקות מסוק כמה שעות לפני כן.

עוד הופיעו על בימת הטקס הנוצץ האחים גונאס ששרו את "What a man gotta do" שהוציאו לפני שבוע וביצעו גם בבכורה שיר חדש - "5 more minutes". קמילה קביו הופיעה וריגשה את כולם  כשהיא שרה "First man" מאלבומה החדש שהקדישה לאביה שהיה.

קמילה, מרגשת
קמילה, מרגשת © gettyimages_IL/Kevork Djansezian

בילי אייליש עלתה לבמה עם אחיה פינאס שליווה אותה בפסנתר בזמן ששרה את "When the party's over". בנוסף להקת הקייפופ BTS הצטרפו לליל נאס איקס ובילי ריי סיירוס ושרו איתם את להיט הקיץ שלהם "Old town road". ההופעה המיוחדת של הערב הייתה של אריאנה גרנדה שהופיעה עם שלל להיטיה "Imagine", "Thank you next" ו-"7 rings". ההופעה לוותה בתפאורה וכיראוגרפיה מדהימה.

 
© gettyimages_IL/ Kevin Winter

אבל, למרות זאת, ההופעה שהכי חיכו לה הייתה כמובן הופעת הקאמבק של דמי לובאטו, שלא עלתה לבמה כבר שנתים. הכוכבת המתאוששת שרה את "Anyone" מאלבומה החדש שיצא בקרוב, שיר שכתבה מספר ימים לפני שהתמוטטה ממנת יתר לפני שנתיים.

חיכינו לך! דמי לובאטו
חיכינו לך! דמי לובאטו © Gettyimages.IL/Kevin Winter
 

אבל מה מבחינת הזוכים? הדור החדש של האמנים גרף את רוב הפרסים. ליל נאס איקס זכה בשני פרסים - האחד עבור קליפ השנה והשני עבור שיתוף הפעולה הפופי של השנה עבור "Old town road" שגבר על סניוריטה של שון וקמילה. ליזו זכתה בשלושה פרסים - שיר פופ סולו של השנה על "Truth hurts", פרס האלבום האורבני של השנה ופרס שיר ה-R&B של השנה.

© gettyimages_IL/Emma McIntyre

אכזבת השנה,  נרשמה בגזרתה של אריאנה גרנדה שהייתה מעומדת לחמישה פרסים, אך לא זכתה באף אחד מהם. לעומת זאת, כוכבת הערב הייתה בילי אייליש שזכתה בחמישה פרסי גראמי בקטגוריות הנחשבות ביותר. הכוכבת הצעירה זכתה באלבום השנה, שיר השנה, תגלית השנה, הקלטת השנה ואלבום הפופ של השנה. הישג ענק לזמרת בת ה-18 ששברה שיא לזמרת הצעירה ביותר שזכתה בפרס על אלבום השנה. גם אחיה פינאס זכה בפרס מפיק השנה. אפשר ממש להגיד שזה היה הערב של בילי אייליש ובטוח זה לא יהיו הפרסים האחרונים שתזכה בהם.

אריאנה גרנדה, התאכזבה
אריאנה גרנדה, התאכזבה © gettyimages_IL/Amy Sussman
© gettyimages_ILAmanda Edwards

 

תגובות