ביקורת אלבום: שון מנדס משתף על האושר בחייו והפחדים שלו. צילום מסך מיוטיוב

ביקורת אלבום: שון מנדס משתף על האושר בחייו והפחדים שלו

שון מנדס חוזר באלבום רביעי ״Wonder”, עם שירים על בת זוגו קמילה קביו, על הפרסום והחברים. מה חשבנו על האלבום?

הזמר הקנדי, שון מנדס, רק בן 22 וביום שישי האחרון הוציא אלבומו הרביעי - "Wonder". באלבום 14 שירים שאת כולם שון כתב והיה חלק מהמפיקים. שלושת אלבומיו הקודמים של מנדס היו הצלחה מסחררת. באלבום ניתן למצוא שירים על הזוגיות עם קמילה קביו, על החברים מהבית וגם שיתוף פעולה עם ג׳סטין ביבר על הפרסום בגיל צעיר. מנדס שיתף את את תהליך יצירת האלבום בדוקומנטרי מיוחד בנטפליקס.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

את האלבום פותח ה"Intro”, אנו לא יודעים אם לקרוא לזה שיר אבל מדובר ביצירת אומנות שמכניסה אותנו לאווירה של האלבום. כאשר שמענו את זה בפעם הראשונה הבנו שהאלבום הזה של מנדס הוא אלבום אחר לגמרי מכל מה ששמענו ממנו עד היום. השיר השני באלבום הוא הסינגל הראשון של מנדס מהאלבום שהוא גם שם האלבום - "Wonder”. שיר מדהים שמדבר על התהיות של מנדס על החיים בעולם הזה. ממשיכים עם “Higher” שנותן מקצב כיפי. השיר מדבר על איך מנדס מרגיש שהוא הגיע לשיא בחיים שלו, על כך שהוא מאוד מרוצה מאיך שהחיים שלו עכשיו למרות מה שקרה בעבר.

 

השיר הרביעי באלבום הוא "Hours 24", שיר החתונה האולטימטיבי. שיר מאוד מרגש וכיפי בו זמנית, בו מנדס מדבר על האהבה בחייו. אנחנו כמובן משערים שהוא מדבר על בת זוגו, הזמרת קמילה קביו שעוד נדבר עליה בהמשך כמובן. בשיר מנדס מספר על איך הוא רוצה לחזור הביתה לאהובה שלו. אחד השירים האהובים עלינו באלבום הוא "Teach Me How To Love” זה השיר שהכי כיף לרקוד אליו גם בלי שאף אחד מסתכל עליכם בחדר ופשוט ליהנות. הלחן של השיר מטורף וכל השילוב עם הקול של שון יוצרים שילוב שלא שמענו ממנדס אף פעם. אנו רואים פה להיט מטורף!

 

עוד שיר שממש אהבנו והתרגשנו ממנו באלבום הוא "Call My Friends”. מנדס מדבר בשיר הזה על החברים שלו מהבית מקנדה שלא יוצא לו לראות אותם יותר מדי בגלל העבודה שלו שדורשת ממנו לטייל ברחבי העולם בהופעות. בשיר מנדס מדבר על התחושת פספוס שלו שהוא לא בימי הולדת של חברים שלו ולא מבלה איתם, בעצם התחושה שהוא מפספס דברים בחיים שלו בגלל העבודה שלו.

השיר הבא באלבום הוא "Dream”, השיר מדבר על איך זה להיות המרחק מהחברה שלו קמילה, על איך שהוא מתגעגע אליה הוא רק צריך לחלום. השיר מאוד מיוחד שכיף להאזין לו באוזן. אנו מרגישים שמבחינת מילים של שירים באלבום הזה מנדס מפתיע אותנו לטובה ומוכיח את היכולות שלו יותר ממה שהוכיח אותן בעבר. אנו מגלים פה שון שמח יותר ובוגר יותר.

 

"Song For No One” זהו השיר השמיני באלבום. השיר מאוד חשוף, מנדס בשיר הזה פותח את הלב שלו ונותן לנו לקרוא אותו כמו שהוא. בשיר מנדס מספר על התחושות שלו לבד בעולם ושהוא מדמיין שהוא עם מישהו שהוא מאוד אוהב. השיר מתחיל במנגינה חלשה ובאמצע הוא הופך לשיר כיפי ברמות עם חצוצרות ותופים שנותנים בסיס מדהים לשיר. באלבום יש רק שיתוף פעולה אחד והוא עם ג׳סטין ביבר בשיר ״Monster”. ג’סטין ושון מדברים על הפרסום בגיל צעיר ועל הדברים שציפו מהם לעשות. הם לפעמים לא יודעים מי יחזיק אותם בדרך הישר אם הם ייפלו או יישברו.

השיר הבא באלבום הוא ״305״ השיר מדבר על כך ששון כל כך בטוח בזוגיות שלו שהוא קצת מפחד מזה. המנגינה הקלילה של השיר פשוט כיפית. אנחנו רק רוצים לרקוד לשיר הזה בלי הפסקה. מיד אחריו מגיע ״Always Been You”. בהתחלה השיר מאוד שקט ורגוע ואז מגיע תזמורת מטורפת ותופים שמעיפים אותנו לשמיים. עם כל שיר ושיר באלבום שאנחנו שומעים אנחנו מרגישים שאנחנו נכנסים יותר ויותר לעולם הזה של ״Wonderland” שמנדס דיבר עליו באינטרו, כל שיר הוא יצירת אומנות בפני עצמה וזה מה שמיוחד באלבום הזה.

 

עצוב מאוד אבל אנחנו מתקרבים לסוף עם שלושת השירים האחרונים. השיר ״Piece Of You״ הוא ההפתעה הכי גדולה באלבום הזה! השיר מאוד מושפע מהפופ של שנות ה-60 עם בסים חזקים וסולו גיטרה. בשיר מנדס שר על הקנאה שלו לאישה מסוימת שהוא כל כך רוצה אותה והוא יודע שכולם רוצים אותה אבל הוא רוצה שכולם ידעו שהיא שלה. מיד אחריו מגיע ״Look Up At The Starts” על פי מנדס זה השיר האהוב עליו ואנחנו מבינים גם למה. השיר פשוט מיוחד ומרגש. כשהקשבנו לשיר הוא נתן לנו מקום למחשבה על הדברים המיוחדים בחיים שלנ,. להסתכל על הכוכבים שהם יצירת אומנות. להודות על החיים שלנו שאנחנו ברי מזל. השיר שסוגר את האלבום הוא "Can’t Imagine”. שיר אקוסטי ומיוחד בו שון חושף בצורה מיוחדת את הפחדים שלו לא להיות עם חברה שלו קמילה. "אני לא יכולה לדמיין עולם בלעדייך".

לפני שהאלבום יצא מאוד חששנו. שלושת האלבומים הראשונים של מנדס היו הצלחה מטורפת ופחדנו שהאלבום הרביעי לא יעמוד בציפיות. טעינו! האלבום מדהים. כל שיר מכניס אותנו יותר לעולם ולמוח של מנדס. העיבוד וההפקה של השירים נותנים עומק לכל מילה ומילה שכתובה באלבום הזה. אנו רואים פה שון שמח שמאושר מהחיים שלו. שון שנמצא במקום שהוא צריך להיות פה בלי להתנצל על כלום, שון חשוף שאומר את מה שהוא מרגיש במילים עצמן ולא מאחורי ביטויים. מקווים שגם האלבומים של הכוכב יהיו בדיוק כמו האלבום הזה.

תגיות
תגובות