יום המודעות לבעלי מוגבלויות: השירים שמקבלים את האחר. תום זואילי, Yochanan Katz, פסטיגל

יום המודעות לבעלי מוגבלויות: השירים שמקבלים את האחר

היום, ה-3 בדצמבר, הוא היום הבינלאומי לזכויות לאנשים בעלי מוגבלויות. לרגל היום החשוב הזה, בחרנו בכמה שירים מרגשים שמעבירים את המסר של קבלת האחר!

יום המודעות לאנשים בעלי מוגבלויות מתקיים היום, וזו הזדמנות טובה להאזין לשירים החשובים שיצאו במוזיקה הישראלית. סיכמנו את כל השירים שמעבירים לנו מסר על קבלת האחר, על שוויון ועל אהבת חינם לכדי כתבה אחת. 

עוד בערוץ המוזיקה של הטיקטוק:

להקת שלוה - רואה בך משהו טוב

עצם היותה של להקת שלוה היא דוגמא לכמה כולנו אותו הדבר, עם או בלי מוגבלויות. בכל שיר אנחנו יכולים לזהות מסר או שניים ואחד השירים של הלהקה שעושים זאת מעולה זה "רואה בך משהו טוב". לזהות את המשהו הזה המייחד כל אחד ולהפוך את הנקודה הזאת להעצמה שלו או שלה. שיר מלא בתקווה, מסר ואמת.

 

היי סקול פסטיגל - שיר השקופים 

בכל שנה הפסטיגל דואג למסר חברתי אחר וחשוב. בשנת 2015, העביר הפסטיגל, דרך "שיר השקופים" את המסר החברתי של קבלת האחר, תשומת הלב אל השונים, "הפחות מקובלים". בשיר נאמר המשפט המצמרר: "מה שעצוב זה שזה כבר נראה רגיל כשאני מולך הולך פה בחצר, ואתה אפילו 'היוש' לא אומר", מה שזה בא להגיד זה שלפעמים אנחנו לא שמים לב אל האחר, לא נותנים לכולם את היחס המגיע להם, לא מבינים עם עצמנו שפשוט כולם שווים ושאסור לתת לאף אחד להרגיש שקוף. זה הזמן שלנו לקחת זאת לתשומת ליבנו... 

 

האחר הוא אני - שונה אבל שווה 

את השיר המדהים הזה יצרו תלמידי מגמת ניו מדיה מקריית החינוך יגאל אלון. השיר מעביר מסר ברור ומוחלט - כל בני האדם שונים זה מזה, אף אחד לא זהה, וזה מה שיפה בעולם. אך למרות השוני - לכולם מגיעות כל הזכויות באופן שווה ומלא. 

 

עילי בוטנר ורן דנקר - שווים  

את השיר הזה כולנו מכירים. איך אפשר שלא. שיר מדהים, עם מסר מצמרר. עילי בוטנר ורן דנקר חוברו יחד לשיר מעצים וחשוב, שאמנם עוד רגע חוגג עשור שלם, אבל עדיין מלווה אותנו כל פעם מחדש. 

 בכל אדם יש מלאך - רמי קליינשטיין 

השיר הזה הפעם מתרכז בטוב שקיים בכל אדם, כשבכל אחד יש מלאך. הכוונה היא, שבכל אדם ואדם קיימות נקודות אור משלו, דברים טובים שהופכים אותו למלאכים, לא משנה מיהו, מהו צבע עורו, מינו, העדפתו, גילו או מגבלתו. כולם שווים, כולם טובים. וכדי לקבל את האחר - אנחנו צריכים להבין את זה קודם. 

 הראל סקעת ואושר בחתה - כולם אותו דבר 

"מבחוץ שונים, אבל בפנים כולם אותו דבר" - זה בדיוק מה שאנו צריכים ללמוד, להבין ומכאן גם ליישם. לכולנו יש מוגבלות כזו או אחרת, בין אם היא גדולה, משמעותית ובין אם היא קטנה - היא קיימת אצל כולנו. אף אחד לא מושלם, בכולנו קיימים פגמים. עם זאת - כולם אותו הדבר, בדיוק כמו שהראל סקעת ואושר בחתה העבירו בשיר המשותף שלהם בצורה מדהימה. כולם. אותו. דבר. 

 שקוף - אביהו שבת 

אביהו שבת סיכם זאת בצורה מדהימה ומרגשת לפני כשש שנים, עם שירו "שקוף". הוא אומר בשיר שכדי לתת לכולם להרגיש שווים בין שונים - אנחנו צריכים לשנות את המציאות הקיימת, וזה אפשרי, רק צריך לרצות בכך. אם נרצה עוד אפשר לשנות ולתקן, להתחיל מחדש, להביט אל הלב ולהפוך את האין. רק מה שצריך - זה לרצוך בכך. לרצות בשינוי, לרצון בשוויון, לרצות לתת לכל אחד להרגיש שווה בין שונים. 

 
תגובות