פחות באושר ועושר: שירי דיסני שיגרמו לכם לבכות. קרדיט: באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

פחות באושר ועושר: שירי דיסני שיגרמו לכם לבכות

והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה... אבל רגע לפני כן, לא תמיד הכל הולך בקלות, ואם נוסיף קצת מהקסם של דיסני, יצא שיר סוחט דמעות. אז מה הם השירים הכי מרגשים, עצובים, ומעוררי הזדהות מתוך סרטי דיסני?

סרטי דיסני ידועים בעיקר בזכות הקסם שבהם, הרגש, והאושר שהם משבים. אך מעבר לזה, בהסתכלות רחבה יותר, הם מעבירים מסרים עמוקים, מציגים קשיים אנושיים מחיי היום יום, חושפים אותנו לפחדים והתמודדיות שונות. אך הם לרגע לא מאבדים מהקסם והמתיקות שלהם, ופעמים רבות מציגים את הקשיים הללו בשירים. אז תכינו קופסת טישו, כי הכנו לכם רשימה של שירי דיסני שללא ספק יגרמו לכם לבכות. כן, גם בתור בוגרים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

The Next Right Thing - Frozen 2

השיר לקוח מתוך החלק, אשר רבים תופסים כקשה והקודר ביותר מתוך הסרט השני של ״לשבור את הקרח״. אנה נמצאת בסיטואציה קשה ומדכאת. היא איבדה את אחותה, את החבר הכי טוב שלה, את בן זוגה, ונשארה לבדה, במצב של אי ודאות מוחלטת. בשל הסיטואציה, אנה מרגישה תחושות של דכאון, רצון עז לעזוב הכל ולוותר, והיא מרגישה שלא נותר לה עוד בשביל מה להלחם. ״ראיתי חושך לפני כן, אבל לא ככה.״ ״שלום חשיכה, אני מוכנה להכנע.״ היא מספרת בשיר. אך ככל שהשיר מתקדם, אנה מגלה את הקול הקטן שאומר לה להמשיך לנסות, לקחת עוד נשימה עמוקה, עוד צעד קטן, את הבחירה הנכונה וכפי שאומר שם השיר- לעשות את הדבר הנכון הבא. המבצעת של השיר, קריסטן בל, מבצעת אותו בחוסר שלמות פשוט מושלמת. שבירות הקול הקטנות, הקול הלוחש והמלטף, המשחק שהיא משלבת בשירה, כל אלו הופכים את השיר לאפילו יותר עצוב, מרגש, וסוחט דמעות.

 

When She Loved Me - Toy Story 2

השיר מסופר מנקודת המבט של ג׳סי, בובת משחק. אנחנו מגלים בשיר הזה, שג׳סי הרבה יותר מסתם בובה. יש לה רגשות, והיא גם מסוגלת להתאכזב. בעוד שהשיר הזה מתנגן ברקע, ג׳סי מסתכלת אחורה על הזכרונות הטובים והמרגשים שלה עם הילדה שג׳סי הייתה בבעלותה. היא מבינה לאט לאט, שהילדה גדלה, התבגרה, ושכחה ממנה. ג׳סי מבינה גם שאהבתה לילדה, כבר לא הדדית, ומסכמת את תחושותיה כשאומרת ״אתה לעולם לא שוכח ילדים כמו אמילי או אנדי, אבל הם שוכחים ממך.״. אמנם לצעצועים שלנו אין באמת רגשות, אך השיר מדמה סיטואציות מציאותיות, בהן אנשים מתפתחים ומתרחקים, עוברים הלאה, ומדמה פחד אמיתי שלנו כבני אדם, שינטשו אותנו.

 

Remember Me - Coco

למעשה השיר מופיע בסרט פעמיים, בשתי גרסאות. בפעם הראשונה, בתור שיר ערס שאביה של סבתא רבא של מיגל, שר לה בתור ילדה. בפעם השניה והאפילו יותר מרגשת, מיגל שר את זה לסבתא רבא שלו, קוקו שסובלת מבעיות קשות של זכרון בשל מחלה שלוקה בה. מיגל חוזר מעולם המתים, ומבין שהבן אדם היחיד שיכול לזכור את הקטור אביה של קוקו, היא קוקו עצמה. הוא מבין שהדרך היחידה שיכולה לעורר את זכרונה של קוקו, הוא לשיר לה את שיר הערס שאביה שר לה. הוא יודע שאסור לו, כי בשכונה שלו ובהיסטוריה של משפחתו, חל חוק האוסר על שירה ועל מוזיקה. אך מיגל לא נותן לדבר לעצור בעדו, ושר לקוקו את השיר בדמעות מלאות בתקווה. ניתן לראות איך זכרונה של קוקו לאט לאט מכה בה, והיא נזכרת בשיר ובאביה. אין ספק שנזדקק לחבילת טישו בכל פעם שנצפה בקטע הזה.

 

Reflection - Mulan

השאיפה לשלמות נמצאת כמעט בכל אחד מאיתנו. כולנו הרגשנו לפחות פעם אחת שאנחנו לא טובים מספיק, לא עומדים בציפיות של החברה, של המשפחה שלנו, ובמיוחד של עצמנו. בכולנו טמון יצר ההשתייכות, השקיקה והרצון להיות אהוב ושייך, וזה מה שמולאן מבטאת בשיר הזה. במהלך השיר היא מסתכלת פנימה לתוך עצמה ומנסה להבין מי היא באמת, והאם הגרסה של מי שהמשפחה שלה רוצה שתיהיה זהה למי שהייתה רוצה להיות בעצמה? השיר מעורר הזדהות, ותהיות רבות על עצמנו ועל מי שאנחנו, ובזכות זה נכנס לרשימה שלנו.

 

Baby Mine – Dumbo

לסיום, השיר שלקוח מהסרט דמבו, שלעולם לא יכשל בלגרום לנו לבכות. לפני תחילתו של השיר, דמבו מופרד מאמו שנכלאת בכלוב באכזריות לאחר שניסתה להגן עליו מבני האדם. דמבו מגיע לבקר אותה בכלוב, עצוב, מפוחד, ועם לב שבור. כל שאמו רוצה זה להגן עליו, ולנחם אותו למרות שהיא שבורה גם כן. היא עוטפת אותו עם החדק שלה, מכרבלת אותו צמוד צמוד אליה, ומנגבת לו את הדמעות. במהלך השיר אנחנו רואים חיות נוספות שמגנות על ילדיהם, ועדים לקשר הכל כך חזק בין הורה לילדו. הפחד לאבד הורה, או בתור הורה, הפחד לאבד את ילדיך או להיות מופרד מהם, הוא אחד הפחדים הגדולים והמשמעותיים שיוצאים לנו לחוות בתור בני אדם. לכן, השיר את זה כל כך עצוב, מרגש, וממחיש בצורה מושלמת את הקשר החזק מאוד בין הורה לילד.

 

 

 

תגובות