ביקורת אלבום: אד שירן מתרגל לאבהות באלבום חדש. באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור

ביקורת אלבום: אד שירן מתרגל לאבהות באלבום חדש

עברו ארבע שנים מאז שאד שירן שחרר את האלבום סולו האחרון שלו ובזמן הזה הוא התחתן והפך לאבא. בסופ"ש האחרון הוא סוף סוף שיחרר את אלבומו החדש הנקרא "=" שעוסק בחלקו באיך החיים בתור אבא צעיר. אז מה חשבנו על האלבום? ביקורת

אד שירן חוגג השנה עשור לקריירה שלו ובעשור בזה הוא הספיק הרבה דברים. הוא שחרר שלוש אלבומי סולו שכבשו את כל המצעדים, להיטים שנשמעו בכל מקום וגם זכה בשלושה פרסי גראמי ועוד עשרות פרסים שונים בטקסים בכל העולם. בנוסף להצלחה בקריירה המוזיקלית, גם בחייו האישיים קרו דברים מרגשים בזמן האחרון הכוללים חתונה עם בת זוגו שרי והולדת ביתם ליירה. בסופ"ש האחרון הוא שחרר את האלבום סולו הרביעי שלו הנקרא "=" וכולל בתוכו 14 שירים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

השיר הפותח את האלבום הוא "Tides" המדבר על האבהות שלו. השיר מתחיל קצבי וקצת רוקיסטי אבל בפזמון המנגינה נהיית שקטה וזה מתחבר למילים שלאורך הבתים אד מספר על החיים המהירים והלא סדירים שהוא חי ובפזמון הוא מדבר על כך שהוא לא שוכח את הבית ואת ביתו הקטנה. מיד אחר כך מגיע הסינגל "Shivers" שהוא שיר קצבי ושבו אד מפגין אהבה לאישתו.

 

השיר הבא הוא "First times"  השיר מדבר על הריגוש שיש בפעמים הראשונות, ועל אף כל ההופעות הגדולות והפרסים, כלום לא מרגש אותו כמו הפעמים הראשונות עם אשתו, כדוגמת הנשיקה הראשונה, הריב הראשון. הוא חותם את השיר בכך שאומר לה שהוא לא יכול לחכות לעשות עוד דברים רבים הפעם הראשונה. לאחר מכן מגיע הסינגל הראשון מהאלבום הזה - "Bad habits". השיר לעומת קודמו הוא שיר קצבי שבו אד מדבר על ההרגלים הרעים שהוא רוצה להיפטר מהם כמו שתיית אלכוהול ויציאה למסיבות כל לילה. הוא רוצה להיפטר מהם כדי שיהיה מוכן לאבהות ולרגע שאישתו תלד.

 

השיר הבא הוא "Overpass gravity" שגם הוא שיר קצבי. בראיון עם Apple music אד סיפר שהשיר מדבר על פרידה שקרתה לפני זמן רב, שהזכרונות ממנה נשארו חקוקים בו כמו גרפיטי על קיר. מיד אחר כך מגיע השיר "The joker and the queen". השיר הוא בלדה יפה על הפסנתר שבה אד שר לאשתו שהוא מופתע שהיא יכלה לבחור גברים טובים ממנו אבל בכל זאת בחרה בו. השיר הבא הוא שיר אישי במיוחד, שכתוב כמכתב פרידה לביתו התינוקת במידה ולא יזכה להיפרד ממנה,השיר נכתב בעקבות מוות של חבר שגרם לו להבין שהחיים בלתי צפויים ויכולים להיגמר ברגע.  אחר כך מגיע השיר "Collide" שיר קצבי שבו אד עושה רשימה של כל מה שעשה עם אישתו והחוויות שהם עברו ביחד. אחר כך מגיע שיר מפתיע הנקרא "2step" שבו אד מפגין את יכולות הראם שלו. השיר מדבר על איך הוא מתמודד עם קצב חייו המהירים ועם הלחץ שנוצר בעקבות כך,ועל כך שהשהות עם משפחתו מקטינה את צרותיו והוא זוכה להתרכז במה שחשוב באמת.

 

השיר הבא "Stop the rain" מדבר על תביעה שהוא מעורב בתוכה שבה הוא מואשם בהעתקת שיר ושלילת זכויות יוצרים. בשיר הוא שר על כך שתמיד יהיו אנשים שינסו להפיל אותך. לעומת השירים הקודמים השיר הבא "Love in slow motion" הוא איטי ואותנטי ואפשר לשמוע את צלילי הגיטרה ברקע. בשיר אד מדבר על הפעמים שבהם הוא התנתק מהעולם כדי להנות מזמן איכות עם אישתו וביתו.

 

השיר שמגיע מיד אחרי זה הוא "Visting hours" שהוא בלדה מרגשת במיוחד. השיר מדבר על המוות של חברו הטוב והמנטור שלו מייקל גודינסקי. בשיר אד שר על איך הוא היה רוצה לקבל עוד זמן איתו שיוכל להכיר את ביתו, לתת לו עצות ולהיות לצידו. בנוסף את השיר הזה אד ביצע באירוע אזכרה למייקל. אחר כך מגיע השיר "Sandman" שבשונה מקודמו השיר הזה מלא תקווה ומתיקות. לשיר יש מנגינה יחסית ילדותית ברקע כי השיר מדבר על הבת שלו שהיא הדבר הכי יקר ערך שיש לו ושאין דבר טהור יותר מלראות אותה ישנה. השיר שחותם את האלבום הוא "Be right now" השיר איטי ומסכם בעצם את כל הנושא של האלבום והוא הרצון לחיות את הרגע עם המשפחתו ולנסות לפספס כמה שפחות דברים חשובים בחייהם. 

 

הנושא העיקרי של האלבום הוא משפחתו ועל כמה שתי הנשים בחייו הם הדבר הכי חשוב בעיניו. לאורך כל האלבום אד מדבר על השינוי שהוא עבר מאז שנהיה אבא ועל הרצון להיות נוכח בחייו האישיים. דרך האלבום הזה אד מראה לנו שלא משנה כמה הוא מצליח ומוכשר, אור הזרקורים לא בלבל אותו והוא נשאר אותו אד שהכרנו לפני עשור.

תגובות