מצעד חמשת שירי האהבה הנוסטלגיים. צילום: שאטרסטוק

מצעד חמשת שירי האהבה הנוסטלגיים

לכבוד יום האהבה שכבר בפתח, אספנו בשבילכם את חמשת שירי האהבה הנוסטלגיים, הישנים והטובים שליוו אהבות שונות במשך כל השנים, מוכנים?

אין כמו קצת נוסטלגייה. לכבבוד ט"ו באב, יום האהבה העברי, אספנו חמישה שירי אהבה נוסטלגיים, ישנים וטובים שליוו אהבות שונות במשך כל השנים, אמנם רובנו היינו קטנים באותה התקופה ובקושי יכולנו לומר את המילה "אהבה" אבל מזל ששירי האהבה האלו השאירו חותם והם מלווים אותנו עד היום.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

"אהבת נעוריי" - שלום חנוך

השיר "אהבת נעוריי", לקח חלק באלבום "אור ישראלי" של הזמר המוכשר שלום חנוך אשר יצא בשנת 2003, את השיר המרגש כתב והלחין שלום חנוך בעצמו. השיר הפך לסינגל באופן רשמי רק לאחר הצלחתו הרבה שלה זכה כאשר יצא לרדיו. במשך השנים ביצעו מספר זמרים קאברים לשיר הזה והמוכר מביניהן שייך לאדיר גץ. השיר מספר על מישהו שהייתה לו אהבת נעורים אך הוא לא נתן לאיש לדעת ולא סיפר על כך לאיש. השיר מסתכם בזה שהיא עוזבת והוא נשאר, שאף אחד אינו יודע ושבגלל שהתבייש הפסיד את האהבה.

 

"אלף נשיקות" - יהורם גאון

השיר אלף נשיקות הוא שיר הנושא של האלבום "אלף נשיקות" של הזמר יהורם גאון שיצא בשנת 1986, השיר נכתב על ידי מירית שם אור והולחן על ידי צביקה פיק שגם עשה ביצוע לשיר. השיר מדבר על מישהו שרוצה לנשק את אהובתו אלף נשיקות, בתחילת השיר הוא מתאר אותה ובדרך כלשהי הכל מתקשר לנשיקות. שיר אהבה קלאסי שישאר אצל כולם בלב.

 

"זה הכל בשבילך" - דני סנדרסון

בשנת 1990 יצא אלבומו הרביעי של דני סנדרסון "קופץ לשנייה", אחד השירים שהפכו ללהיט זה "זה הכל בשבילך", שאותו הוא כתב והלחין כמו את רוב שיריו באותו אלבום זה. את הלהיט הוא ביצע לראשונה עם הזמרת מזי כהן ובהמשך גם להקת כוורת עשתה לשיר ביצוע משלהם. השיר מראה את כל הדברים שמישהו עושה למען האהובה שלו ובפזמון היא עונה לו שלא משנה מה הוא יעשה או לא יעשה, הוא תמיד ישאר הנסיך שלה.

» לעוד כתבות בנושא יום האהבה, הקליקו כאן «

 

"אהבה בסוף הקיץ" - צביקה פיק

בשנת 1977 הקליט פיק את אחד משיריו המצליחים "אהבה בסוף הקיץ" אותו כתבה מירית שם וטוב והלחין צביקה פיק בעצמו. באותם זמנים השיר זכה להיות אחד הלהיטים הגדולים של התקופה, ובעיקר בתקופת הקיץ כמובן. זהו שיר קליל שמתאר איך אהבת קיץ של צעירים נראת. מהפרט הכי קטן למה הם שתו כשהם היו ביחד, עד לרגשות שלהם. מסופו של השיר אפשר להבין שאהבת הקיץ פשוט נפסקה ללא ברירה ושלא נותרה להם אפשרות אחרת.

 

"אחרי הכל את שיר" - שלמה ארצי

בשנת 1979 הוציא שלמה ארצי את אלבום "דרכים", אחד משירי האלבום היה "אחרי הכל את שיר", שאותו כתב והלחין בעצמו. השיר מספר על מישהו שמכניס את כל מה שהאהובה שלו אמרה לו פעם, כל מה שהיא חשבה עליו בעבר, לתוך שיר אחד. כאשר הוא יושב ושר את השיר ואחרי הכל היא השיר.

 

אז... שיהיה לכם יום אהבה שמח עם הרבה נוסטלגייה וזכרונות טובים.

תגובות