"שני ילדים יוצרים שיר, תפילה מהפנטת": הטור השבועי. צילום: צילום מסך מהסרטון

"שני ילדים יוצרים שיר, תפילה מהפנטת": הטור השבועי

קרן סולומונוב בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

השבוע הזה היה עמוס במיוחד בסינגלים חדשים ונהדרים. היה קשה לבחור חמישה מתוך עשרות, אך עשינו את הבחירה ופשוט נניח את זה כאן.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

ראודור - "שקר לבן"

מי שעוד לא שמע על ראודור הגיע הזמן שיפקח את העיניים ואת האוזניים. אנשים רבים העוברים טרגדיות גדולות בחייהם לעיתים רבות אינם משתקמים, ראודור איבד את אמו ממחלת הסרטן ואחיו בתאונת אימונים בצבא. למרות זאת המשיך את חייו ועקב אחר השביל בדרך אל חלומו. שנה שלמה מלאה בהופעות על במות רבות ואירוח אומנים רבים (שי גבסו, נתן גושן ואמיר דדון) מאז הוצאות האלבום "אומץ לשנות". על האלבום השני שהחומר שלו נאגר בימים אלו הוא עובר עם המפיק ניר מימון.

כעת רואודור מוציא סינגל ראשון מתוך אלבום שני שעתיד לצאת - "שקר לבן". "שקר לבן נועד לייפות את האמת וכך גם הזמן שחולף יודע לספר לנו שפעם הכל היה אחרת", זוהי אמרתו של הזמר בנוגע לשיר שכתב והלחין. כל אדם ואדם בכל העולם עשה טעויות בחייו, וכולנו יודעים שעל טעויות משלמים בדרכים רבות. בכדי להימנע מהכאב אנחנו בוחרים לשקר בכדי להסתיר את האמת. השקר הלבן והזמן הם אלו שמטשטשים את העקבות ומייפים את האמת שמאחורי הכל. השיר הוא שיר רוק איכותי ביותר!

לסיכום: רוקנרול ראודור בייבי ציון:★★★★

 

צמד ילד - "מודה אני"

הפעם הראשונה שנתקלנו בצמד ילד היה כשהם פרסמו את הקאבר שלהם לשיר "מתנות קטנות" של רמי קליינשטיין. השיר זכה כמעט ל-900,000 צפיות ביוטיוב. ילדי פלא שמרגשים את כולנו - מהילדים ועד למאזינים המבוגרים. דניאל קרייטנברגר בן למשפחה חרדית ודביר תיק ממשפחה דתית לאומית התחברו ובעצם הקימו את אחד מהרכבי הילדים הכי מוצלחים בארץ. לילדים הצעירים והטריים הללו בהחלט יש עתיד בעולם הגדול של המוזיקה.

השיר "מודה אני" הוא קודם כל שיר עם מילים רגישות ומרגשות אשר נכתבו בידי אבי אוחיון. הביצוע המקורי של עומר אדם מדהים, אך הביצוע של שני הילדים הקסומים הללו נותן לשיר הזה פירוש נוסף, מיוחד ובעיקר יפיפה. שני הקולות העדינים יוצרים שיר הנשמע לרגעים כמו תפילה מהפנטת. בשיר המחודש מתארח הפייטן הירושלמי אפי דוייאב אשר מוסיף אותנטיות פייטנית מעולם התפילה בבית כנסת. הקליפ צולם בבית כנסת יפיפה בתל אביב. שיר האמונה בליווי הנגנים, בשילוב מוזיקה אלקטרונית וכמובן קולות המלאכים של הילדים יצרו שיר שיכבוש את המאזינים בפעם השנייה.

לסיכום: מחכים שתכבשו אותנו בפעם השלישית ציון:★★★★

 

הראל מויאל - "שטח אש"

הבחור שהתחיל את דרכו כאשר קרוב משפחה רשם אותו ללא ידיעתו לכוכב נולד הוא כיום כוכב מוזיקה בארץ ישראל. אז אחרי שתיקה ממושכת שלרגע גרמה לנו לאבד תקווה הראל מויאל חוזר אל חיקנו. המנצח הגדול של "כוכב נולד 2" והאדם אותו אנחנו כל כך אוהבים ומעריכים בתור זמר ויוצר. אז אחרי 4 אלבומים, חלק מוצלחים ביותר וחלק שלא הצליחו לשחזר את אותה הצלחה, הגיע הזמן להוציא אלבום חמישי בתקווה גדולה שיפרח, ישגשג ויחזיר את הראל מויאל לעניינים.

הראל נולד וגדל בעיר ירושלים, אמנם כיום הוא חי בגדרה עם אשתו וילדיו, אך הזיכרונות עדין מציפים אותו והוא ממשיך לחזור לעיר כאשר הוא מבקר את משפחתו. עיר הבירה האהובה והיפה, אך בעלת המציאות הכואבת והלא פשוטה של סכסוכים ומריבות לאין קץ. על הלחן, העיבוד והמילים אחראי הראל עצמו אשר כתב אותן בהשראת הנסיעות לירושלים. הוא מתאר לנו את המצב דרך עיניו והנוסטלגיה המציפה אותו. עם נושא כל כך רלוונטי ומשמעותי הוא יוצר שיר נפלא בו הוא מוסיף שירה בערבית כאילו היא מתנגנת מיתוך הרדיו אליו מאזין הילד מהסמטאות, עליו נכתב בפזמון. בסינגל ישנה גם התקווה לשלום אליו מויאל וכולנו כל כך מחכים. זאת אנו מסיקים מהשירה הערבית המסתיימת במילים "עליכום יא סאלאם עליכום – שלום עליכם, עליכם השלום" והפזמון האופטימי. 

לסיכום: שלא תעז להיעלם לנו שוב, מחכים לסינגל הבא. ציון:★★★★

 

יהונתן וענונו - "רק לא ליפול"

כמה מכם אי פעם דיברו, שמעו או בכלל יודעים מה היא מחלת האפילפסיה. בדיוק בשביל זה התקיים יום המודעות הבין לאומי למחלה ביום חמישי ה-26.3. לקראת היום כחלק מפרויקט מבורך להעלאת המודעות למחלה, יהונתן וענונו זמר מתחיל בן ה-24, חושף סינגל חדש. לפניו יהונתן הספיק להוציא 3 סינגלים- "יש מלחמות לנצח", "תמיד כשאת עולה" וביצוע מחודש לשירו של ישי לוי "השער לגן עדן". בישראל אין עמותות ואגודות הדואגות לחולי אפילפסיה לכן ליהונתן היה חשוב במיוחד להוציא את הסינגל.

הגבר הצעיר אשר נולד למשפחה חרדית וחזר בשאלה מצא את מקומו ואת מפלטו במוזיקה. כעת הוא מוציא שיר שיהיה מקור התקווה למאזינים אחרים אשר כמוהו חולים במחלת האפילפסיה שאובחן בה בשנים האחרונות. "רק לא ליפול" שיר חזק ומרגש הנותן השראה וחוזק. בשיר וענונו מתאר את התחושות אותם חווה כחולה אפילפסיה ומעביר מסר לאחרים כי יש להם את האפשרות לחיות כמו כולם, וכי אסור להישבר ולוותר. גם הוא עבר תקופה קשה, אך בעזרת התרופות מתאפשרת לו התנהלות חיים תקינה ככל האפשר. לכולנו יש קשיים המתבטאים בצורות שונות ויהונתן מאמין שצריך להתחזק מכל מה שקורה. יהותן וענונו והשיר הנהדר נכנסו לנו למעמקי הלב והנשמה.

לסיכום: אנחנו מקווים שהשיר המדהים הזה יחשף לכולם ויעלה את המודעות למחלה. ציון:★★★★★

 

עומר שרגא - "מגע של מלאך"

כל כך הרבה אבדות של תושבים וחיילים היו לעם שלנו במשך כל השנים ועדין מתרחשות. מתוך כולם ישנו סיפור אחד כואב ועצוב עליו נכתב השיר. סמ"ר גיא גולן ז"ל, החייל הצעיר, היה לוחם שייטת 13 שמצא את מותו בעת פעילות מבצעית בלבנון בתחילת חודש מאי 1997. על המשפחה עברו ועדין עוברים ימים קשים. גם לאחר האסון הנורא הם היו צריכים להמשיך ולהתעסק במות בנם כאשר התברר שהקבורה שלו נעשתה לא כראוי. נתגלה כי חלק מגופות החיילים הוכנסו לקברים של לוחמים אחרים וחלקי הגופה נקברו רק מתחת לשיש המצבה.

עומר שרגא הוא בן לאבא עורך דין אשר ליווה את משפחתו של גיא במהלך החקירה וההליך המשפטי שפתחו. המשפחה הזו הפכה למשפחתו השנייה של הזמר. עומר מילדותו גדל על סיפור האסון, ובמשך שירותו בצבא משפחת גולן ליוותה אותו לאורך כל הדרך. לאחר שהשתחרר חש צורך לעשות משהו למען המשפחה, וכך בעצם החליט לכתוב שיר לזכרו של גיא גולן. כך נכתב השיר "מגע של מלאך". השיר כתוב כאילו מעיניה של תיקי, אימו של גולן, אשר עברה כל כך הרבה סבל ובגיל 49 החליטה יחד עם בעלה להביא ילד נוסף לעולם כחלק מההתגברות על מות בנם. השיר עוסק בחייו ומותו של גיא. עומר נוהג לומר כי תיקי היא אישה מיוחדת וחזקה אשר במהלך כל הקשיים נלחמה ולעולם לא וויתרה. כאשר השמיע לה את השיר היא התרגשה עד מאוד, וגם אתם תתרגשו כאשר תאזינו לשיר.  מילים קורעות לב על אמא אוהבת וילד שנלקח טרם עת.

לסיכום: שיר יפייפה ומציאות עצובה  ציון: ★★★★★

 

 

תגובות