קפה שחור חזק נוגעים בכולם במופע ההשקה "רק לעלות" . צילום: יוסי מאמיה

קפה שחור חזק נוגעים בכולם במופע ההשקה "רק לעלות"

הלהקה שמצליחה להקפיץ אותנו בכל פעם מחדש, "קפה שחור חזק", משיקה את האלבום הראשון שלהם בהופעת בכורה. אנחנו היינו שם, מה דעתנו עליה?

הלהקה הכי לוהטת בסביבה, "קפה שחור חזק", פרצו לחיינו דרך היוטיוב, עם עשרות להיטים שכבשו אותנו בכל פעם מחדש ומאז הם מסרבים לעזוב. כעת, אחרי כל העבודה הקשה, ההשקעה וההתמדה, עכשיו משיקים סוף-סוף את אלבומם הראשון.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

יום חמישי, תחילת הקיץ ואין דרך יותר טובה להתחיל את החופשה מאשר להיות בהופעה של "קפה שחור חזק". אתמול בערב עלו אורי ואילק על הבמה במועדון הבארבי ופתחו את הערב עם השיר "יהלומים", הקהל כולו היה בהתרגשות מטורפת כשהם התחילו לשיר, מיד לאחר מכן הם עברו לאחד מהלהיטים שלהם "סופשבוע" הקהל לא נשאר אדיש ושר איתם את מילות השיר.

 

לאחר ששרו את הלהיט, עלתה סיוון צגאי כדי לשיר איתם את השיר המשותף שלהם "לעוף" והקל היה באנרגיות מטורפות והצטרף. עוד שיתוף פעולה של הלהקה היה עם בוקה שעלה אל הבמה מיד אחרי כדי לשיר איתם את השיר החדש שלהם "תשטוף פנים", ועם פלד שהצטרף אליהם בשירים "רום רום" ו"באסים בבאגז " והקהל כמובן שר ביחד איתם בהתלהבות.

 

אחרי זה, שרו הלהקה את אחד מהלהיטים הגדולים ביותר שלהם, "את בדיוק הטעם", שאותו הם הקדישו לכל הבנות שהיו בקהל, וכשאורי התחיל לשיר מיד כל הבנות התחילו לשיר איתו.

אחד הרגעים הכי מרגשים בהופעה היה כאשר אורי ישב לבדו על הבמה והקדיש את השיר שהוא כתב, "אמא סליחה", לאימא שלו שהייתה בקהל, במהלך השיר אימא של אורי עלתה על הבמה, כל הקהל הריע לה ובסיום השיר הם התחבקו וצמררו את כולם. 

מוקדש לכל הבנות
 

מיד אחרי הרגע המרגש, אילק עולה על הבמה ומספר לקהל שאת השיר "אהבה שווה ואמונה", הוא רשם בתקופה הכי טובה של חייו, לפני תחילת השיר הוא מבקש להדליק מצתים ומיד המועדון מתמלא באורות, הקהל שר איתו הייתה אווירה מאוד אינטימית ואילק מסיים את השיר עם המשפט "משפחה שווה להכל".

במעבר חד, עברו הלהקה ללהיט "אף אחד", ומבקשים מהקהל להצטרף אליהם במילות השיר, הקהל שר וקפץ איתם ובסיום השיר הקהל הצטרף אליהם בשורה "לא צריך כאן אף אחד". מיד אחרי הם שרים את השירים "ימים טובים" ו"עליות וירידות" וכל הקהל שר איתם אפשר היה לחוש את כל האנרגיות שם.

 

מיד בסופם הגיע החלק הכי טוב של הערב, שניים מהשיתופי פעולה הכי גדולים שלהם הצטרפו. בלי התרעה מוקדמת עלה נצ'י נצ' ושר עם הלהקה את אחד מהלהיטים הענקים שלהם "יהיה בסדר", ואת "me deya", הקהל צרח ומיד נכנס לאווירת השיר, לאחר שהשיר נגמר עלה סולג'יי לשיר את השיר "the way you move" והקהל היה בהיסטריה.

הכל יהיה בסדר
 

את ההופעה סגרו "קפה שחור חזק", עם הלהיט הכי גדול שלהם "רק לעלות", הקהל מיד קפץ ושר איתם האנרגיות המטורפות שהיו שם עשו את השיר לעוד יותר טוב ואנחנו נהנינו מכל רגע.

תפסנו את שניים מחברי הלהקה לראיון קצר על ההופעה, הדרך שעשו ומה שהם מתכננים לנו להמשך.

אמש התקיים אירוע ההשקה לאלבום הראשון שלכם, מה התחושות, ההרגשות?

זה סוף של שנתיים על עבודה נטו על האלבום מתוך תשע שנים של יצירה, אז זה כיף בעצם לקחת החלטה לעשות אלבום ולעשות אותו באמת כמו שצריך מא' עד ת', לא לעשות הנחות לעצמנו, לא למוזיקה, לא ליוצרים שאנחנו עובדים איתם ובטח לא למטרות שלנו. זה כיף גדול באמת לעמוד בייעדים הגבוהים וזה הכי כיף כשזה קורה."
בשירים באלבום יש לכם מספר שיתופי פעולה עם אמנים אחרים, איך הייתה העבודה איתם על השירים?
"זה כיף, כיף ממש גדול, זה עוד מוח ליצירה כמו שאומרים, ובמיוחד שהשיתופי פעולה האלה הם עם חברים טובים כמו נצ'ינץ', סולג'יי, בוקה ועוד הרבה אחרים. איי אפשר לתאר במילים, זה כיף אדיר וזה תענוג פשוט ליצור ככה מוזיקה עם עוד אנשים."

השירים באלבום נכתבו על ידכם, יש בהם דברים שנלקחו מהחיים הפרטיים שלכם?

"ברור, הכל מהחיים שלנו, הכל זה מזווית הראייה שלנו, מדברים שחווינו, מהקשיים, מהדברים הטובים, מהעבר, מכל הבחינו, כל מה ששומעים זה מה שאנחנו עברנו. זה בא מאיזה מקום שנמצא בתוכנו, משהו שבלעדיו לא היינו אנחנו."

© יוסי מאמיה

איך התחלתם את הדבר הזה שנקרא "קפה שחור חזק"?

"הלהקה הזאת התחילה כחוג מתנ"סי, היינו חמישים ילדים במתנ"ס בקריית נוער בנתניה ונפתח שם חוג שירה, תמיד הייתה לנו את הזיכה הזאת למוזיקה ואהבה מהבית לדבר הזה, ונפתח חוג של היפ הופ ואמרנו 'וואי איזה כיף, עכשיו ללמוד ולעשות את מה שאנחנו אוהבים', וזה פרץ גבולות ואף אחד לא האמין, הגענו לטלוויזיה ל'כוכב נולד', לכל מיני תכניות, שלושה סיבובי הופעות בארצות הברית, היינו במעל עשרים מדינות ושם זה התחיל בעצם. ואז הגענו לגיל 18, הגיל של החיים האמיתיים, ואז התחיל הצבא, וכל אחד הלך לכיוון שלו ולחיים שלו, הלהלקה התפרקה ואז אחרי כמה שנים פשוט התאחדנו מחדש."

רוב האמנים הצעירים מתפרסמים היום דרך תכניות ראליטי, אתם לעומת זאת התפרסמת בעזרת היוטיוב, אתם גאים בדרך שבחרתם?

"בטח! היום לרשת החברתית וליוטיוב ולפייסבוק יש כוח מאוד גדול, ובהן יש קהל שדורש ואוהב את זה ואם זה לא דרך הרדיו והטליוזיה אז לפחות דרך האינטרנט, "הדלת האחורי", והצפיות וכל מה שהולך ביוטיוב וזה לדעתי מדבר בעד עצמו, זה הסיפוק הכי גדול, הקהל אומר לך 'אני אוהב את זה' ואתה מקבל את הכוח להמשיך ליצור מוזיקה דרך הקהל, אם זה בהופעות שאנחנו מגיעים אליהן ואנחנו לא מופיעים רק בפני אתיופים ולא רק בפניי אוכלוסיה מסויימת, אנחנו שרים בעברית ואנחנו אנשים אופטימיים שעושים מוזיקה מהלב וזה לא משנה הדרך העיקר הגעת למטרה."

אחד השירים הכי מוכרים שלכם הוא "רק לעלות", הוא בעצם נהיה המנון כזה, חשבתם שהוא ישפיע על כולם בצורה כזאת?

"בחיים אי אפשר לדעת מה יהיה, אפשר לרצות, לקוות ולהאמין, אבל אף פעם אי אפשר לדעת כשזה נוגע ליצירות. לפעמים מה שהכי טוב בשבילנו הוא לא מספיק לקהל, אבל אנחנו בסופו של דבר עושים את המוזיקה קודם כל בשביל עצמנו וכשאנחנו מגיעים למצב שאנחנו מרוצים אנחנו נותנים לקהל את ההחלטה שלו. הסינגל "רק לעלות" הוא שיר שבאמת יצרנו מכל הלב, מה שיוצא מהללב חוזר אל הלב, זה כיף גדול לראות את זה באמת משפיע ונותן הרבה מוטיבציה וכוח לאנשים, זה כיף גדול. זה המוטו שלנו בסופו של דבר, בשיר אפשר לשמוע את הרצון שלנו, את המוטיבציה שלנו להצליח, המסר בו הוא להרים את הראש, שהחיים קשים והם תמיד יהיו רק יותר ויותר כאלה אבל לא להתייאש, להגשים את החלומות ולא לוותר, והכי חשוב לא לשכוח שלחלום אין גיל."

 

מה אתכם מתכננים לנו להמשך?

"אנחנו בראש ובראשונה נמשיך לעשות רק מוזיקה טובה ואיכותית, "רק לעלות" זה מה שנותר, רק לעלות למעלה בסולם ההצלחות, להגשים כמה שיותר חלומות כי ברגע שמגשימים חלום אחד אז תמיד יחכה לנו חלום יותר גדול." 

לסיכום: אפשר לומר שהלהקה עמדה בציפיות והרימה מופע מדהים, שמח, אנרגטי, אינטימי ומשותף עם הקהל והכי חשוב מלא באנרגיות חיוביות. אנחנו נהנינו ומחכים כבר להופעה הבאה.

תגובות