זוכרים את אהוד מנור: מצעד שיריו האהובים. צילום מסך מגוגל

זוכרים את אהוד מנור: מצעד שיריו האהובים

הפזמונאי המוערך אהוד מנור היה צריך לחגוג היום את יום הולדתו ה-74. אך לצערנו נפטר לפני קצת יותר מעשור. אהוד השאיר חותם במוזיקה הישראלית שמלווה אותנו עד היום וילווה אותנו עוד שנים רבות

אהוד מנור, שהיה פזמונאי, שדרן רדיו ומנחה בטלוויזיה, נפטר בעקבות סרטן הריאות בו חלה עקב העישון. הוא התגורר יחד עם משפחתו בישוב בנימינה ורוב השירים שלו מושפעים המאיזור בו גדל. מנור ז"ל אחראי להמון שירים מעולים שעד היום אנחנו זוכים לשמוע בתחנות רדיו שונות ובטקסים שונים. אז כדי להנציח אותו בחרנו להזכיר לכם את כל הלהיטים הכי גדולים שלו. 

עוד במדור המוזיקה של פרוגי: 

אין לי ארץ אחרת

השיר הגדול "אין לי ארץ אחרת" הוא אחד הקלאסיקות שידעה המדינה. השיר נכתב מתוך הכאב העצום של אהוד על מות אחיו, יהודה וינר שנפל במלחמת ההתשה. למרות שהשיר נכתב לפני כ-30 שנה עד היום הוא אקטואלי בכל המובנים.

 

ימי בנימינה

את השיר "ימי בנימינה" כתב אהוד על המקום בו גדל, בנימינה. בשיר אהוד מספר על חוויות מילדותו באותו איזור שהעניק לו השראה רבה. גם את שירו "הבית ליד המסילה" כתב על אותו איזור שכן ביתו היה ממוקם קרוב למסילת הרכבת בבנימינה. את השיר "ימי בנימינה" ביצעו אמנים רבים לזכרו של אהוד.

 

לעולם בעקבות השמש 

אחד משירי הפופ המוכרים של אהוד הוא "לעולם בעקבות השמש", שיר קליל ומשמח שמופיע עד היום בתחנות רדיו שונות ובפסטיבלי מוזיקה. בנוסף לכך לכבוד עשור למותו מנוע החיפוש 'גוגל' הקדיש לאהוד דודל בו מופיעה דמותו וציטוטים מהשיר הזה. 

© צילום מסך מגוגל
 

אחי הצעיר יהודה 

את השיר "אחי הצעיר יהודה" אנחנו שומעים בעיקר בטקסי יום הזיכרון לחללי צה"ל שכן אחיו של אהוד, יהודה וינר נהרג במלחמת ההתשה בסוף שנות השישים. אהוד הושפע מאוד ממות אחיו וכתב עליו בשירים רבים שלו. השיר הזה הוא אחד מהשירים המרגשים ביותר של אהוד שלא משאיר עיין אחד יבשה. 

 

היום אהוד מונצח בצורות שונות ומגוונות, בשנת מותו הוחלף שמו של אולפן רשת ג' ל"אולפן אהוד מנור", ברחבי הארץ יש רחובות ומסדות חינוכיים על שמו. בבנימינה, עיר מגוריו כל המקומות נקראים על שמות של שיריו ולעיתים מתקימים מופעי זיכרון בהם לוקחים חלק מיטב האומנים שיש היום. 

תגיות
תגובות