"לאורך השיר מצליחה יערה לסקרן ולמשוך אותנו": טור שבועי. צילום: אוהד רומנו

"לאורך השיר מצליחה יערה לסקרן ולמשוך אותנו": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב מוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

יערה שאוליאן – "הגוף ער"    

הזמרת יערה שאוליאן, הגיעה לחיינו בעונה השלישית של "The Voice" אך לא העפילה לשלב ההופעות החיות וכבר אז היה נראה כי מדובר ביוצרת מוכשרת והנה, השבוע יצא סינגל הבכורה שלה – "הגוף ער". 

אחד הדברים המעניינים אותם הצליחה שאוליאן להביא לשיר הוא הריתוק, לאורך כל השיר מצליחה יערה לסקרן ולמשוך אותנו בעזרת הלחן המפתה והמצוין. הסינגל מלווה בקליפ פשוט ויפה. את השיר כתבה והלחינה יערה בעצמה והוא הופק מוזיקלית על ידי לני בן בשט שהפיקה שירים לזמרות כגון מיקה קרני וריף כהן.

לסיכום: נשאר טעם לעוד. ★★★★

 

מאור אדרי – "קולולו"  

הזמר מאור אדרי, מפציע בתעשיית המוזיקה כבר משנת 2010. אחרי שהספיק לכבוש פעמיים את קיסריה ולהוציא שלושה אלבומים, שחרר השבוע אדרי את "קולולו", סינגל ראשון מתוך אלבומו הרביעי.

את השיר כתבו והלחינו אלי קשת וצ'ולי זכאי ונראה שהמטרה היא שהשיר יהפוך ללהיט חתונות. השיר מלווה בקליפ מושקע המביע תחושה של שנות ה-80 ובויים על ידי נהוראי חובב ביטון ומאור עצמו. במילות השיר ניסו קשת וזכאי לקלוע לתחום הבנאלי בו הגבר מתחנן לאישה שתחזור אליו – מה שהוביל לשיר קיטשי ודי משעמם.

לסיכום: ציפינו ליותר. ★★★

 

שלומי שבת ויהודה פוליקר – "הזמן המאושר"  

את שלומי שבת  ויהודה פוליקר אנו מכירים כבר הרבה שנים. מאחורי שניהם נמצא רפרטואר מרשים מאוד של שירים ואלבומים שהגיעו למעמדים מכובדים. לאחרונה הכריזו השניים על מופע משותף שיעלה פעמיים באמפי קיסריה ולקראתו שיחררו השניים השבוע את הדואט "הזמן המאושר". 

את מילות השיר כתב יואב גינאי שאחראי על להיטים גדולים, יהודה פוליקר, הלחין אותו ועיבד אותו יחד עם שלומי שבת ועמוס בן דוד. השיר מצוין והביצוע לא פחות – פוליקר ושבת משלימים אחד את השני בצורה טובה מאוד. נראה שהמופע הזה עומד להיות מוצלח.

לסיכום: מוצלח מאוד. ★★★★★

יקיר זפרני דיין – "שורות שורות"  

 יקיר זפרני דיין, הוא זמר ויוצר בתחילת דרכו, השבוע הוא שחרר את "שורות שורות", סינגל רביעי מתוך אלבום הבכורה שלו שייצא בקרוב – "תמורות החיים". 

את השיר כתב והלחין יקיר בעצמו והוא מאוד מסקרן. המשפטים בשיר קצרים וברורים והלחן משלב סגנון של מוסיקה אלקטרונית, פופ ורוק יחד. השיר אמנם נשמע מוזר בהתחלה אך יש בו משהו מגניב וקולע.

לסיכום: הפתעה נעימה. ★★★★

 

גלעד כהנא – "אפריקה שלי"  

הזמר גלעד כהנא מתפקד מאז 1992 כסולן להקת "הג'ירפות" ובמקביל מפתח קריירת סולו משל עצמו. השבוע שחרר כהנא את הסינגל "אפריקה שלי", שיר הנושא מתוך אלבומו הכפול שייצא בקרוב במהדורה מוגבלת ובו ישתף פעולה עם אמנים רבים וביניהם יוסי מזרחי ואניה בוקשטיין. 

את השיר כתב והלחין כהנא בעצמו והוא מלווה בקליפ אנימציה מושקע אותו ביים שריאל קסלסי. מילות השיר משמעותיות וחזקות והלחן מצויין. השיר מספר על המציאות בלי פנטזיות מיותרות וגוון הקול הנמוך של כהנא משתלב טוב.

לסיכום: לא רע בכלל. ★★★★

 

עוד במדור מוזיקה של פרוגי:

תגובות