"הדרך בה הוא מגיש שיר היא מצויינת": טור שבועי. צילום: אוהד רומנו

"הדרך בה הוא מגיש שיר היא מצויינת": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז איזה סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

שלומי שבת ויהודה פוליקר – "אצלנו בשכונה"

שלומי שבת ויהודה פוליקר, שניים מהזמרים המוערכים והמוכשרים במדינה – יצאו בתחילת הקיץ למופע משותף. המופע כמובן זכה להצלחה אדירה ולהמון "סולד אאוט" ובעקבותיו יצא אלבום כפול של ההופעה החיה מקיסריה אשר הגיע אחרי שבועיים בלבד למעמד של אלבום זהב על מכירת 20,000 עותקים. השבוע, שחררו השניים דואט מקורי חדש – "אצלנו בשכונה", המבוצע בהופעותיהם ברחבי הארץ וכאמור, השבוע שוחרר רשמית כסינגל.

את מילות השיר החדש תרגם מיוונית פוליקר יחד עם צרויה להב ואת העיבוד עשו פוליקר, שבת ועמוס בן-דוד. בשיר החדש, הניכר בקצב יווני מקפיץ ושמח, מוכיחים שוב שבת ופוליקר ששילוב הקולות שלהם הוא לא פחות מגאוני. הם משלימים אחד את השני כשצריך ומצליחים לגרום למאזינים לקפוץ ולשמוח בלי הרבה מאמץ.

לסיכום: פשוט כיף. ★★★★★

 

איל כהן – "אשא מבטי"

הזמר איל כהן, הזכור לכולנו בעיקר מהעונה השלישית של "The Voice", שחרר השבוע את הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה שלו – "אשא מבטי". כהן, שהתמודד במסגרת התכנית בנבחרת של המנטור אביב גפן וזכה במקום השלישי בגמר התכנית, משתף פעולה בשיר החדש יחד עם אוהד ריין – חברו לנבחרת של אביב גפן. את השיר כתב כהן יחד עם ריין שגם הלחין את השיר והפיק מוזיקלית יחד עם יהוא ירון.

בשיר החדש, מראה לכולנו כהן למה הוא זכה לאהדה רבה כל-כך במהלך התמודדותו בתכנית. הדרך בה הוא מגיש שיר היא מצויינת ויכולה להוות השראה להמון אמנים אחרים. ניכרים הסלסולים העדינים והטבעיים שלו ואף הפשטות והכנות בולטות במיוחד. נראה שהחיבור עם ריין, שבא כביכול מעולם שונה לחלוטין משל כהן, עומד להמשיך ולהפתיע.

לסיכום: מפתיע לטובה. ★★★★

 

רגב הוד – "מנצחת בחיים"

רגב הוד, שפרץ לחיינו לפני למעלה מעשור, שחרר השבוע סינגל חדש מתוך אלבומו ה/11, "מנצחת בחיים". את השיר החדש כתב והלחין עבור הוד לא אחר מהזמר פאר טסי. בשנה שעברה כזכור לכולנו, ראינו את הוד בעונה הראשונה של הדוקו/ריאליטי "היחידה" וכאמור, השבוע הוא שחרר סינגל חדש מאלבומו המתקרב.

את "מנצחת בחיים" כתב והלחין פאר טסי והוא עובד והופק מוזיקלית ע"י דורון אלימלך. השיר, מדבר על בעל ועל מה שהוא חושב על אשתו וחייו המאושרים איתה. מילות השיר חזקות אך הבעיה העיקרית היא הביצוע, הפזמון כביכול מועבר עם הרבה רגש אך יש תחושה כאילו הסולם קצת גבוה יותר מדי להוד, אולי אם הסולם היה טיפה נמוך יותר – זה היה נשמע טוב יותר.

לסיכום: פספוס קל. ★★★

 

ישי ריבו – "מקשה אחת זהב"

ישי ריבו פרץ לחיינו כשהשתתף בשיר באלבומם האחרון של הפרויקט של עידו רייכל. אחרי ההצלחה הזו, שחרר אלבום בכורה שהגיע למעמד אלבום זהב ושיר הנושא מתוכו, "תוכו רצוף אהבה" התברג במקומות הגבוהים במצעדים השנתיים וזכה להצלחה מסחררת. אחרי שהספיק לזכות בשלל תארים ולשתף פעולה עם אמנים מהשורה הראשונה וביניהם כאמור, עידן רייכל וגם עידן עמדי, דודו טסה ואמיר דדון, הוציא השבוע ריבו סינגל ראשון מתוך אלבומו השני.

את "מקשה אחת זהב" כתב והלחין ריבו בעצמו והוא עיבד אותו מוזיקלית יחד עם מאור שושן. בשיר החדש, כמו בשיריו הקודמים, ניכרת יכולתו הווקאלית המיוחדת של ריבו המשתלבת יחד עם קולו הזך והנקי. בלי להתאמץ יותר מדי, מצליח ריבו לשבות את המאזינים כמו שעשה באלבומו הקודם וכאמור, עושה זאת שוב. נראה שאם עד כה דרכו של ריבו היתה מפתיעה, היא עומדת להפתיע עוד הרבה.

לסיכום: נקי, טהור ומצויין. ★★★★★

 

הדג נחש – "מה היה אם?"

להקת "הדג נחש" שחררה השבוע שיר לכבוד יום הזכרון ה-20 להירצחו של ראש ממשלת ישראל לשעבר, יצחק רבין ז"ל שהתקיים השבוע. את השיר כתב שאנן סטריט יחד עם חברי הלהקה והוא הולחן על ידיד יאיא כהן אהרונוב וחברי הלהקה. השיר מתאר את היום הנורא ההוא, שהכניס מדינה שלמה להלם מוחלט ועוסק בשאלה הנושאת את שם השיר ונשאלת מאז אותו יום כל כך הרבה פעמים – "מה היה אם?".

בשמיעה ראשונה של השיר הוא נשמע כמו סיפור מושר. סיפור המתחיל בתיאור המדוייק של היום הנורא ההוא. ממשיך בתיאור ההווה, המצב במדינה, שאי אפשר באמת לדעת האם גם בקיץ הקרוב נהיה עסוקים בריצות למקלטים. אין ספק שהלהקה מצליחה להעביר כאן מסר חד וברור על העובדה שאחד הדברים שחסרים לנו במדינה למרות הכל, הוא תקווה. השיר לא מתאמץ כלל ובלחן שלו אין שום דבר מיוחד אך הוא בכל זאת מרתק להאזנה.

לסיכום: רק חסר פאנץ'. ★★★★

 

 

תגובות