"שיר עדין ויפיפה עם נגיעות מסגנון ים תיכוני": טור שבועי. צילום: ניר שריג

"שיר עדין ויפיפה עם נגיעות מסגנון ים תיכוני": טור שבועי

מור שקל, כתבת המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז איזה סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

סהר שרב - "מרגיש לבד"

את סהר שרב הכרנו לראשונה בעונה הראשונה של "דה וויס", כבר ברגע הראשון ששמענו את קולו הוא כבש אותנו. שרב, שאף הגיע לשלבים המאוחרים בתוכנית והודח בחצי הגמר שלה הראה לכולנו שהוא טוב מספיק בשביל להצליח ללא הזכייה במקום הראשון. השבוע הוציא הזמר את הסינגל השני מתוך אלבום הבכורה שבדרך.

"מרגיש לבד", שיר עדין ויפיפה עם נגיעות מסגנון ים תיכוני. את השיר כתב והלחין אורן מרזוק, הביצוע של שרב לשיר נוגה וטוב גם הוא וניתן לראות את החיבור שלו לשיר החדש. השיר, הוא סינגל שני מתוך אלבומו החדש כאשר הסינגל הראשון היה "יעלי" שגם הוא כמו זה מסגנון הים תיכוני. שרב, שרק מתחיל את צעדיו במוזיקה הישראלית נותן פייט דיי רציני בשיר החדש ונראה כי אם ימשיך בדרך זו השמים הם הגבול. השיר טוב שמתחבר ללחן מצוין עם קולו המרגש והמיוחד של שרב. 

לסיכום: נראה מבטיח במיוחד. ★★★★★ 

 

הפרויקט של רביבו - "היא לא נרדמת"

את הפרויקט של רביבו אין אחד שלא מכיר, זה התחיל בכמה חברים טובים שיודעים לשיר והחליטו להוציא אלבום עם חידושים לשירים מפעם, התוצאה - מוצלחת במיוחד! מאז הוציאו יחד לא פחות משישה אלבומים. אחרי ההצלחה עם החידושים לשירים הישנים הוציאו גם סינגלים חדשים. האלבום השביעי שעתיד לצאת בקרוב יכלול גם שירים מקורים של הפרויקט וזהו גם הסינגל שיצא השבוע - "היא לא נרדמת".

את השיר "היא לא נרדמת" כתב והלחין ניסים מרי, השיר טוב והביצוע של הפרויקט טוב גם הוא. ניתן לראות שהם יודעים מתי כל אחד צריך להיכנס ועושים את זה בצורה מדהימה. הלחן מתחבר למילים בצורה כמעט מושלמת. סך הכל השיר טוב והצלחה שלו תבוא גם היא כמו בכל שיריהם. הבעיה היחידה שיש עם הסינגל החדש היא שהוא לא כל כך מחדש, אלו שירים שאנו רגילים לשמוע מהם והיינו שמחים לשמוע עוד סגנונות מהם. 

לסיכום: טוב אך לא מחדש מספיק. ★★★★ 

 

ילדי השדה - "יוליה"

ילדי השדה, הם הרכב חדש ומיוחד שכזה עוד לא יצא לנו לשמוע, על ההרכב אחראים שני היוצרים גיא לנדאו ויהב סבן שאומנם פחות מוכרים לנו אך לפי הסינגל החדש של ההרכב נראה כי עוד נשמע מהם לא מעט. הסינגל החדש "יוליה" שיצא כסינגל ראשון מתוך אלבומם הראשון שמתקרב אלינו בצעדי ענק. סגנונם יחודי, דבר שיכול מאוד לעזור בהמשך הקריירה שלהם כזמרים וכלהקה.

השיר החדש "יוליה" מיוחד ויוצא דופן, מסוג הדברים שלא יוצא לנו לשמוע המון בארץ. את השיר כתב יהב סבן וברק בן דוד, על הלחן היו אחראיים יהב סבן וגיא לנדאו ואת ההפקה המוסיקלית עשה גיא לנדאו. השיר טוב ושונה, המילים והלחן מתחברות באופן מדהים לקולות של הלהקה. לא ברור אם השיר נכתב בהשראת הדומגמנית והשחקנית יוליה פלוטקין שגםמשתתפת בקליפ של השיר ואף נקרא "יוליה". 

לסיכום: שיר טוב לפרוץ איתו לתודעת הקהל. ★★★★★

 

רותם סרי - "יש לך אצלי מקום"

את הזמר הצעיר רותם סרי לא יצא לכם לשמוע אך זה ללא ספק הזמן שלכם להכיר אותו. בימים אלו עובד סרי על אלבום בכורה שמתוכו כבר יצאו השירים - "החייל שמגן עלייך", "שיכור" ו"ספקות". השבוע הוציא סרי את הסינגל הרביעי מתוך האלבום שבדרך התוצאה לא פחות ממושלמת.

"יש לך מקום אצלי", שיר עדין ומרתק עם מילים נוגעות ומרגשות שמתחברות לשיר מיוחד ושונה שלא יצא לנו לשמוע כבר זמן רב. את השיר אגב כתב, הלחין, עיבד והיפק מוזיקלית סרי בעצמו דבר שמאוד מיוחד ולא אופייני לזמרים צעירים באלבום הראשון. ניתן לראות בשיר את החיבור שלו למילים והכנות שיש בכל מילה ומילה בשיר דבר שסוחף אותנו עוד יותר בשיר. אנחנו התרגשנו מהביצוע המיוחד וחושבים שסרי עוד יגיע רחוק. בקיצור, אנחנו עוד נשמע מסרי לא מעט!

לסיכום: לא פחות ממושלם, אנחנו עוד נשמע ממנו. ★★★★★

 

שלומי סרנגה - "איזואי"

הזמר שלומי סרנגה, מוכר לכולנו כאחד מהזמרים היותר מוכשרים שיש לנו כאן, הוא הוציא להיטים רבים ובינהם "מונו", "חלום מתוק" ועוד. האלבום החדש שיצא ממש השבוע (ב 3.12) הוא האלבום ה-12 של הזמר! ומתוכו נכלל הסינגל החדש - איזואי.

"איזואי", שיר ביוונית (כמובן) שכתב שלומי סרנגה עם ונגליס מינס על הלחן הופקדו אילן פלד ורן שם טוב כאשר רן עשה היה אחראי גם על ההפקה המוזיקלית. השיר החדש סוחף, נותן תחושה של כיף ואופטימיות שרק בא לנו לזוז למנגינת השיר. יש בשיר משהו מאוד אותנטי דבר שעוזר לנו להתחבר אליו במהירות. הביצוע טוב גם הוא וכמו תמיד אנו מרוצים מהתוצאה בהקשר של סרנגה. 

לסיכום: שיר טוב וקליט. ★★★★★

 

 

 

 

תגובות