יום הולדת שמח: עברי לידר סוגר 42 שנים של כשרון. צילום: ספיר שלמה

יום הולדת שמח: עברי לידר סוגר 42 שנים של כשרון

זה לא סוד שעברי לידר הוא אחד האמנים המוכשרים שיש לנו כאן ושמאחוריו כבר המון להיטים. לכבוד יום הולדתו ה-42 אספנו עבורכם את השירים שלו שאנחנו הכי אוהבים. מזל טוב!

עברי לידר פרץ אל חיינו לפני כמעט 20 שנה עם אלבום הבכורה שלו "מלטף ומשקר" ומאז הספיק להוציא לא פחות מתשעה אלבומים ואף לפתח לעצמו קריירה מרשימה ביותר בחו"ל עם ההרכב "TYP". הוא הוציא להיטים מצליחים ומרגשים כמו "האהבה הזאת שלנו", "מישהו פעם", "ניסים" ועוד רבים וטובים. בנוסף, הספיק לידר הוציא מוזיקה מקורית לסרטים ישראליים כמו "יוסי וג'אגר" ו"איביזיה" ולשמש כשופט ב"The X Factor ישראל". היום הוא חוגג יום הולדת 42 ולכבוד המאורע המרגש אספנו עבורכם את ארבעת השירים שלו שאנחנו הכי אוהבים. מוכנים?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

"זכיתי לאהוב"

קשה לכתוב כתבה מסוג זה מבלי להוסיף אליה את "ניסים", "מישהו פעם" או "זכיתי לאהוב". הבחירה להוסיף דווקא את "זכיתי לאהוב" היא מהסיבה הפשוטה שהוא מרגש בכל פעם מחדש כשומעים אותו, גם לאחר עשר שנים מאז שיצא. השיר בנוי באופן סוחף ממילה למילה ובעל לחן שלאט לאט מתעצם יחד עם מילותיו אך עדיין נשאר רגוע, דבר שהופך אותו למיוחד יותר. לידר, מבצע אותו באופן די מדהים ללא עטיפות מיוחדות או קליפים מפוצצים - מה שהופך את השיר לפשוט יותר וכך גם מרגש ואמיתי יותר. ללא ספק זהו אחד השירים היותר טובים של לידר.

 

"All Of It But Me"

"All Of It But Me" הוא שיר מתוך האלבום האחרון של ההרכב "TYP" אשר עברי לוקח בו חלק ביחד עם ג'וני גולדשטיין, השיר קצבי, פופי ומתאים בדיוק לסגנון של ההרכב ואף תואם לקולות של עברי וג'וני. בנוסף, לשיר יש מסר אחר ושונה מאשר "סתם" שיר ללא תוכן. הקולות של השניים מתחברים לשיר מושלם ביחד עם המילים והלחן המצוין וללא ספק מדובר באחד השירים הטובים של ההרכב המצליח. 

 

"הכל בוער"

"הכל בוער" הוא בין להיטיו האחרונים של לידר ששוחררו אך למרות הזמן הקצר שהוא חלק מחיינו -  הוא הצליח להתברג כאחד מהלהיטים הכי גדולים שלו. את השיר הלחין לידר יחד עם יונתן פריג' שלמעשה מלווה אותו על הבמות כגיטריסט ויחד יצרו השניים שיר מעולה שאנחנו רק רוצים לשמוע עוד ועוד.

 

"הייתי כאן"

בשיר "הייתי כאן" זכינו לשמוע את שיתוף הפיולה היותר מוצלח שנראו במוזיקה הישראלית, עם הזמר הצעיר נתן גושן. אי אפשר להגיד שהשיתוף לא הפתיע אותנו ולא גרם לנו לשאול את השאלות "מה הקשר בינהם?", "וואו, מעניין איך יצא?" ועוד שאלות שעברו בראשנו ואין שום ספק ששיתוף הפעולה הזה היה פשוט מעולה! השניים השלימו אחד את השני בצורה מדהימה, הטקסט המדהים שכתב לידר משתלב כמו פאזל ללחן של גושן והחיבור המופלא הזה בהחלט מצדיק כניסה לחמשת השירים הגדולים של לידר.

 

"מקום"

אם אתם עוד לא מכירים את השיר "מקום" אז הגיע הזמן שתשמעו אותו. "מקום" הוא אמנם הוא שיר פחות מוכר של עברי ויש לציין שחבל. את השיר כתב והלחין לידר בעצמו, דבר שנראה באופן הביצוע האמיתי שלו בשיר. המילים, הלחן והביצוע מתחברים לחבילה מושלמת שהיינו רוצים שתתנגן לנו בראש לא מעט פעמים. בנוסף, המילים מאוד עמוקות והדבר גורם לנו לחשוב על משמעות השיר גם לאחר שהסתיים וזו רק הוכחה נוספת לכך שהשיר הזה מצוין. 

 

אנחנו מאחלים לעברי המון מזל טוב ומקווים שנזכה לשמוע אותו עוד הרבה שנים!

 

תגובות