"אני לא שם את הקהל שלי בתבניות": איתי לוי בריאיון. צילום: תום מרשק

"אני לא שם את הקהל שלי בתבניות": איתי לוי בריאיון

אם השם איתי לוי לא מצלצל לכם מוכר כנראה שלא הייתם כאן בשנתיים האחרונות. הזמר המצליח שכבש את כולנו לראשונה עם "כמעט שיר אהבה" מוציא את אלבומו השני. תפסנו אותו לשיחה על האלבום, החלומות שלו ועל כל מה שעבר מאז שנכנס לתחום

תפסנו לריאיון את אחד הזמרים הים תיכוניים היותר עסוקים היום בישראל, איתי לוי. לאחר שהוציא את אלבומו הראשון שהוכתר כהצלחה וכלל להיטים רבים הוא מוציא את אלבומו השני עליו עבד רבות. שוחחנו איתו על תחילת דרכו, האלבום החדש, החלומות שלו והעבודה עם אייל גולן.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

בשנתיים האחרונות עברת הרבה דברים, התפרסמת, הוצאת 2 אלבומים עם שלל להיטים. איך אתה מסכם את השנתיים האלו?

"וואו זה קצת קשה. שנתיים מרגשות ביותר, עמוסות מאוד, אפילו אפשר להגדיר אותן כשנתיים של בית ספר, שנתיים של התבגרות. שנתיים שהן בעצם מתנה גדולה." 

בתחילת הדרך היית "זמר סקיצות", הסקיצות שביצעת עברו לזמרים הכי גדולים במדינה, מה מנע ממך לפרוץ באותה תקופה? למה חיכית?

"אני לא יודע אם היתה שם איזושהי מניעה מסויימת אבל כנראה שזה לא היה הזמן שלי, אולי לא הייתי בשל מספיק. אני מאמין שכל דבר קורה בזמן שהוא צריך לקרות וכנראה שהייתי צריך לעבור את כל הדרך הזו כדי להגיע למקום שבו אני נמצא בו. אנחנו הזמרים, רובנו התחלנו כששרנו בערבי קריוקי למיניהם ותמיד היו אומרים על כל אחד "איך הוא מזכיר את הזמר הזה ואיך ההוא מזכיר את הזמר הזה" וברגע שאתה ניגש לטקסט שאף אחד לא נגע בו, שאף אחד לא שר אותי לפני כן, אז אתה שר אותו ראשון ואתה מתחיל לגלות על עצמך דברים. אתה מתחיל למצוא את הצבע שלך, את הסלסולים שמייחדים אותך. בסופו של דבר, אמן חייב שיהיה לו את החתימה הזו, שכששומעים שיר מזהים אותו. אז כל התקופה הזו למעשה הייתה בית ספר. הכרתי המון אנשים, המון כותבים ומלחינים וזה הכי חשוב".

© צילום: תום מרשק

הרבה פעמים אומרים שזמרים ים תיכוניים נשמעים אותו דבר, איך אתה מצליח לחדש את עצמך ולייחד אותך מהשאר?

"כמו שאמרתי, לפני שאתה מתפרסם, אתה שר בקריוקי ואז תחילים להשוות אותך לאחרים. סה"כ לכונו יש קצת אותו צבע וקצת אותו דמיון בינינו אבל התקופה הזו של 3-4 שנים, של להקליט יום-יום באולפן, מוציאה ממך דברים שאתה לא יודע שנמצאים בך ואז אתה מוצא לעצמך את הסולם הנכון, את הצבע הנכון. כשאני ניגש לטקסט או ללחן אני לא מתכוון שזה ייחד אותי ויישמע דווקא אני, אני פשוט שר את עצמי".

פרצת עם השיר "כמעט שיר אהבה" שהיה אהוב בעיקר אצל בני נוער, שמחת לפרוץ עם קהל של בני נוער? 

"ברור. אני לא שם את הקהל שלי בתבניות, ממש לא. כל מי ששומע וכל מי שצורך את המוזיקה שלי הוא מבורך בעיניי. בני נוער זה קהל שגדל איתך ומתבגר איתך. בסופו של דבר הם מתגייסים ומחתנים, ונוצרת מן שרשרת כזו. הם גדלים איתך ואתה גדל לצידם אלא אם כן הם ממשיכים לאורך כל הדרך לשמוע את המוזיקה שלך. בני נוער זה קהל מאוד מאוד חשוב בקריירה של זמר. שירים יוצאים כאן כיום בקצב מטורף ואם הם מגיעים לשירים שלך אז זה מבורך."

 

קרה לך איזה מקרה מצחיק או הזוי עם מעריץ?

"פעם לפני הרבה שנים, בא אליי מישהו במועדון ואמר לי "וואו אני כל כך אוהב את השיר שלך, וואו איזה שירים!" ואמרתי לו "וואו תודה רבה ואיזה כיף לשמוע" ואז הוא אמר לי שם של זמר אחר בכלל"

לפני כמה ימים הוצאת את אלבומך השני, "כל העיר יודעת", איך הייתה העבודה עליו?

"תאמת שעבדתי עליו מאוד קשה, כמעט שנה וחצי, עבדתי גם על עוד שירים נוספים שעובדו והופקו ולא נכנסו לאלבום חשבנו על כל מה שנכנס לאלבום, על השירה, על העיבודים. העבודה הייתה מאוד מאתגרת ומעניינת, עבדתי עם כתובים שמעולם לא עבדתי איתם ועם מפיקים וזה היה כיף גדול, אני שמח מאוד מהתוצר ומקווה שיאהבו גם."

מה השיר שהכי התחברת אליו מתוך האלבום?

"התחברתי לכל השירים אבל יש שיר אחד שנגע בי מאוד, קוראים לשיר "לאט" שהוא מדבר על הרדיפה הזאת להצלחה, לפרסום ואנשים רצים ורצים ואף אחד לא עוצר לרגע לדבר על אהבה זה דבר מאוד חשוב, השיר מדבר על זה וזה שיר שבאמת קרע אותי לגזרים כששמעתי אותו."

 

כשאתה מוציא שירים ועובד עליהם, איך אתה יודע מה יתפוס ומה פחות? ממה אתה שואב את ההשראה שלך?

"אני יודע מה מתאים לאלבום אבל קשה מאוד לדעת מה יתפוס למרות שאתה מרגיש את זה. אני משמיע לחברים את השיר ואתה מרגיש מה אהבו יותר, מה יותר זרם. יש גם שירים שחברים שלי אומרים לי שהם לא התחברו לשיר ואחרי שבוע-שבועיים אמרו לי שהם כן הצליחו להתחבר אליו. לכן, קודם כל אתה צריך להקשיב לעצמך, למה שמצלצל לך באוזן וכמובן להשמיע לאנשים קרובים זה מאוד חשוב. אומנם יש לי בסך הכל שני אלבומים אבל כל שיר שאני עושה אני משיב את החברים שלי ומשמיע להם. לפעמים גם באוטו כשעולים חברים אני משמיע להם את השיר ושואל מה דעתם עליו, זה מאוד חשוב."

אתה חתום בליאם הפקות של אייל גולן, איך ההרגשה לעבוד עם מישהו שגדלת עליו?

"אני אגיד את זה שתי מילים - בית ספר. אני חושב שהמקצוע הזה, מוזיקה בכלל ומוזיקה ים תיכונית בפרט חשוב ללמוד אחד מהשני ואני חושב שאייל זה בית הספר הכי גדול שיש. יש לו אין ספור הצלחות, תארים אבל יחד עם זה אני מאוד שומר על הפינה שלי, על הקריירה שלי אבל מנגד אני מתייעץ איתו המון, אני מגיע לחזרות של הופעות שלו ולומד, שואל את הנגנים שלו שאלות וזה מאוד חשוב ללמוד מאנשים שעשו הרבה מאוד דברים."

© צילום: תום מרשק

כבשת כבר המון פסגות בדרך, יש עוד משהו שאתה רוצה לעשות ועדיין לא עשית?

"האמת שעברתי כבר במון דברים אבל החלום שלי הוא להופיע במצדה, קצת רחוק אבל להרים מופע במצדה. אני מאמין שעולים בסולם לאט, שלב שלב. ב-1.3 יש לי מופע השקה לאלבום החדש ברידינג 3 בתל אביב שאני מאוד מתרגש לקראתו. חשבתי בעתיד גם להתפתח לכיוונים של חו"ל אני גם עושה כל מיני דברים כאלו וכל הזמן חושבים איך להתפתח, למוזיקה אין גבולות."

מה המסר שלך לנערים שרוצים לנסות את מזלם בתחום? 

"קודם כל, יש מקום לכולם. צריך המון סבלנות, לאהוב באמת את מה שאתה עושה וגם חשוב שיהיה את הכישרון ושהם ירצו את זה באמת כי מי שרוצה את זה ועובד קשה בסוף מצליח."

 

 

תגיות
תגובות