"החיבור ביניהם הוא לא פחות מקסום": טור שבועי. צילום: רונן אקרמן

"החיבור ביניהם הוא לא פחות מקסום": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

רמי קלינשטיין וקרן פלס - לחיות

לפני כשנתיים חשפה קרן פלס לעוקביה הנאמנים באינסטגרם שהיא החלה לעבוד על פרויקט משותף עם רמי קלינשטיין, תחת ההאשטאג "הפרויקט הסודי של קלינשטיין ופלס". ההימורים החלו לצוץ ואנחנו חשפנו כאן כי מדובר באלבום משותף. מתוך האלבום שחררו כבר השניים את "עד אשר ישוב", שזכה להצלחה מסחררת ולמעשה העלה את רף הציפיות לקראת הפרויקט עוד יותר. השבוע הם שחררו את "לחיות" - סינגל נוסף מתוך האלבום המשותף.

את "לחיות" כתבו והלחינו קלינשטיין ופלס יחד, כמו את כל שירי האלבום ששוחרר גם הוא השבוע לחנויות. על ההפקה המוזיקלית של הפרויקט אחראי עמוס בן דוד. ב"לחיות" שרים קלינשטיין ופלס על דברים שהיו רוצים עוד להספיק בחיים, מעין רשימת חלומות מופלאה שכל אחד עשוי להזדהות עם כולה או לפחות עם חלק ממנה. "לחיות" מוכיח שוב כמה החיבור בין קלינשטיין ופלס הוא לא פחות מקסום וששיתוף הפעולה ביניהם עושה רק טוב לשני הצדדים.

לסיכום: חיבור מושלם שעושה רק טוב. ★★★★★

 

שלמה ארצי - ואולי

כארבע שנים חלפו מאז שחרר שלמה ארצי את אלבומו האחרון - "אושר אקספרס" שהביא לחיינו להיטי ענק כמו "אלוהיי" (הדואט עם אברהם טל), "לתת ולקחת" (הדואט עם דודו טסה), "חוזרים הביתה" (עם אריק איינשטיין), שיר הנושא של האלבום ועוד. לפני מספר שבועות שחרר ארצי סינגל חדש מתוך אלבומו שייצא בפסח הקרוב, דואט עם הזמרת דקלה שנקרא "מחמל נפשי". השיר זכה להצלחה מסחררת במיוחד בזכות החיבור המפתיע בין השניים. השבוע שחרר ארצי סינגל חדש מתוך האלבום המתקרב - "ואולי".

את "ואולי", כמו את כל שיריו, כתב והלחין ארצי בעצמו. הוא עושה תוך כדי השירה חשבון נפש, חושב על העבר ומעביר מסרים. השיר מלווה בקליפ מושקע מאוד בבימויו של ירון שילון. חדי ההבחנה ימצאו בקליפ את אור הלר, הכתב הצבאי של חדשות 10 שתרם לשיר סולו גיטרה מרשים. השיר החדש קצבי ומציאותי במידה הנכונה ואפילו זורק אזכור של מלכת המוזיקלה של היום - אדל. השיר מצוין ומציג את ארצי כמו שאנחנו אוהבים אותו, מוכשר ויודע להגיש שירים מצוינים בצורה מעולה.

לסיכום: ארצי שכולנו אוהבים חוזר בגדול. ★★★★★

 

שיר לוי - בעיר שלך

שיר לוי כבר מזמן הוכיח לכולנו שהוא לא רק "הבן של ישי לוי". הוא שחרר להיטים רבים וביניהם "בורח מהכל" ו"להשתגע" ואף זכינו לראות אותו מככב גם בסדרת הדוקו-ריאליטי "חי בלה לה לנד". מאחורי לוי כבר ארבעה אלבומים, חלקם מוצלחים יותר וחלקם פחות אך לוי ללא ספק הפך בזכותם למוערך בתחום הזמר הים תיכוני. השבוע החל לוי לעבוד על אלבום חדש ושחרר סינגל ראשון מתוכו - "בעיר שלך".

את המילים והלחן של "בעיר שלך" כתב נדב אסולין להפקתו המוזיקלית של תמיר צור. השיר מוקדש לאהובה שעברה לעיר אחרת ולוי מתחנן דרכו לחזרתה. סלסוליו של לוי וקולו הרך היו ידועים לכולנו כמדהימים ובשיר הזה שניהם מוכיחים את עצמם שוב. הקול של לוי יושב טוב על המנגינה והגשת המילים עובדת מצוין גם היא. נראה שהשנים עושות רק טוב ללוי וכעת גדלות הציפיות לקראת אלבומו החדש.

לסיכום: מצוין ועומד בציפיות. ★★★★★

 

אסף אמדורסקי - מגדלים

אסף אמדורסקי, האיש שהביא לחיינו את הלהיט "יקירתי" ועוד רבים וטובים עובד בימים אלה על אלבום חדש שייצא לקראת פסח הקרוב. 5 שנים חלפו מאז אלבומו האחרון והמצליח של אמדורסקי, "צד א". באלבום נחשפנו ללהיטים רבים כמו: "זוג משמים" ו"איפה את היום" והוא זכה לתשואות וחיזק את מעמדו של אמדורסקי כאחד היוצרים המשמעותיים והמרתקים במוזיקה הישראלית. השבוע שחרר אמדורסקי סינגל ראשון מאלבומו החדש - "מגדלים".

משמיעה ראשונה של "מגדלים" נוצרת תחושב שאמדורסקי מנסה להגן בו על עצמו. בין אם זה נימוקים בסגנון "היי, זה לא רק אני שוקע" דרך הסברים על הנעשה בדירתו. בשיר מורגשת הנוכחות של מכונות התופים והסינטים שהכניס אמדורסקי בהפקתו המוזיקלית לצד המילים והלחן אותם גם כתב בעצמו. השיר טוב אם כי כשלא שמים לב לטקסט, הוא מרגיש כולו אותו דבר, המנגינה לא מחדשת בשום שלב והדבר מורגש בצורה חדה מדי.

לסיכום: שיר טוב אבל לא מעבר. ★★★★

 

מאיה בוסקילה - באמצע יום

מאיה בוסקילה זכתה בעונה השנייה של "חי בלה לה לנד" ואז מעט נעלמה. לאט לאט היא חזרה לכותרות בעקבות המרד אליו יצאה נגד תחנת הרדיו גלגלצ ובמקביל החלה לעבוד על אלבום חדש ממנו כבר שחררה את הסינגלים "זיכרון ישן", "השתגעתי", "תקשיבי לי" ו"מגדל". בנוסף, היא נמצאת בימים אלה בחזרות לקראת המחזמר "מרי לו", מחזמר משיריו של צביקה פיק שיעלה בפסח. השבוע שחררה בוסקילה את "באמצע יום", שיר חדש מהאלבום המתקרב.

את המילים לשיר החדש כתב גל שריג ועל הלחן אחראי ירון כהן שגם הלחין בעבר לבוסקילה את אחד הלהיטים הכי גדולים שלה - "סיפור מכור". בוסקילה שרה בו על האהוב שעזב, סיפור שמסתדר עם סיפורה האישי. היא יודעת להגיש את הטקסט בצורה מצוינת, פותחת כשצריך ועושה זאת במינונים המדויקים. ההפקה המוזיקלית של יעקב למאי תורמת רבות לשיר ובהחלט מסתמן כאן שיר מצוין.

לסיכום: בוסקילה חוזרת לעצמה. ★★★★★

 

 

 

תגובות