"הגדרת מוזיקה זו הוספת פילטרים מיותרים": אסף אברבוך בראיון. צילום: ניר סלקמן

"הגדרת מוזיקה זו הוספת פילטרים מיותרים": אסף אברבוך בראיון

שבועיים אחרי ש"אסף אברבוך והשמועה" שחררו את אלבום הבכורה שלהם - "צפה להפתעות", תפסנו לשיחה את אסף אברבוך, סולן הלהקה, לשיחה צפופה על הדרך עד כאן ועל המטרות לשנים הבאות

"אסף אברבוך והשמועה" הם שם שודאי כבר יצא לכם להכיר. מאחוריהם מספר סינגלים שזכו להצלחה וביניהם "בסוף הדרך" ו"אוכלת לא אוכלת" שהביא איתו מסר חשוב למאזינים. לכבוד צאת אלבום הבכורה שלהם, "צפה להפתעות" ורגע לפני מופע ההשקה ביום חמישי הקרוב, שוחחנו עם אסף אברבוך על העבודה על האלבום, על החוויות שצבר כמתמודד ב"כוכב נולד" ועל השאיפות לעתיד.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אז מי הם למעשה "אסף אברבוך והשמועה" ואיך נוצר ההרכב?

"אסף אברבוך והשמועה זו להקה שפועלת כבר 4 שנים ביחד. ההרכב נוצר מתוך זה שאני הגעתי לשלב שאספתי חומרים ומאוד רציתי להיכנס להקליט אותם אחרי שהפקתי וכתבתי הרבה שירים לאמנים אחרים והופעתי הרבה בעצמי, החלטתי שהגיע הרגע להוציא את זה החוצה לאויר העולם. לאט-לאט גיבשתי לעצמי את הלהקה שמנגנת איתי, שהם בעצם אוסף של נגנים מוכשרים בטירוף (תמיר ביידר, אור סלע, ארנון זיו ודן רוז'ינסקי) שהפכו להיות חברים מאוד טובים גם שלי וגם אחד של השני, זה היה מן "חבר מביא חבר" עד שנוצר הדבר הזה. מאז שאנחנו הרכב אחד אנחנו מופיעים יחד ולפני שבועיים יצא האלבום הראשון שלנו, "צפה להפתעות", ואנחנו מופיעים איתו בכל הארץ".

בתחילת הדרך שלך כסולן, הכרנו אותך ב"כוכב נולד". אתה חושב שההשתתפות בתכנית תרמה לך? אתה ממליץ לאמנים צעירים לעבור דרך פלטפורמה כזו?

"ההשתתפות תרמה לי מאוד. "כוכב נולד" זו החממה הכי גדולה לגידול אמנים שיש בעידן שלנו בארץ. אני באתי לתכנית ממש ילד, לא הייתי מוכן. לא ידעתי איזה סוג מוזיקה אני ארצה לעשות, מי אני ומה אני, באתי בשביל החוויה. אני חושב שהניסיון שצוברים שם, גם מול מצלמה וגם מול קהל כל-כך גדול, והאנשים שהכרתי שם שסללו לי את תחילת הדרך, מאוד חיזקו לי את השאלות הפנימיות לגבי "האם אני באמת רוצה לפתח את הדבר הזה כמקצוע". אני חושב שזה נתן לי תשובות להרבה שאלות. בקשר לאמנים צעירים, מי שלא חייב, אני לא חושב שיש בזה צורך. היום יש המון סוגים של ריאליטי, לא רק מוזיקלי, ואתה רואה אנשים שזוכים בתכניות האלה אבל תוך שנה נעלמים, זה כבר לא מבטיח שום דבר לאף אחד וזה לא משנה לאיזה מקום אתה מגיע. אני כן חושב שאם אתה מגובש ואתה יודע מי אתה מוזיקלית ויש לך אפילו אלבום מוכן שכבר הקלטת - זה יכול להיות יחסי הציבור הכי טובים כדי להוציא את החומרים שלך. אז כן, אני ממליץ ללכת רק בסיטואציה שבה אתה משתמש בזה כמקפצה של יחסי ציבור וכשיש לך ביד משהו מוכן ובשל".

אסף אברבוך והשמועה
אסף אברבוך והשמועה © צילום: ניר סלקמן

לפני שבועיים הוצאתם את אלבום הבכורה שלכם, "צפה להפתעות". איך היתה העבודה עליו?

"זה היה מאוד מרגש. זה להיכנס ולהקליט את כל הסיפורים הכי אישיים שלך, את כל האמת שלך ובעצם לחלוק יחד עם אנשים אחרים - הנגנים, הלהקה כמובן, שמוליק דניאל שהפיק יחד איתי את האלבום. זה לחלוק איתם את כל הפחדים, את כל האהבות שלך, את כל מה שיש לך להגיד לעולם וברגע שהיצירה שלך פוגשת אנשים אחרים אז היא משתנה קצת ומקבלת עוד נפח ועוד מימד. בסופו של דבר אני מאוד מרוצה מהתוצאה וזה היה תהליך מאוד כיפי".

השירים שבאלבום הם שירים שנכתבו אחרי שהיה את "אסף אברבוך והשמועה" או לפני, כשעוד היית סולן?

"חלק וחלק. אני חייב להודות שהיו חלק שנכתבו כבר לפני והיו חלק שנכתבו תוך כדי תהליך העבודה בתוך הלהקה. הלהקה נוצרה סביב השירים שכבר היו קיימים. החבורה של האנשים שהצטרפו ללהקה הם בעצם אנשים שכבר שמעו את רוב השירים והתחברו אליהם, אהבו את המוזיקה, וככה בעצם בחרו להיכנס אל תוך הפרויקט הזה. גם השירים שהיו קיימים עוד לפני הלהקה - השתנו ברגע שהלהקה נוצרה כי כל אחד הכניס את הכשרון שלו".

 

יש לך שיר מועדף באלבום?

"זה כמו לשאול את מי מהילדים שלך אתה הכי אוהב" (צוחק) "אני לא יכול לענות על זה".

תחת איזה סגנון מוזיקלי אתה מגדיר אתכם?

"האמת שאני לא כל-כך אוהב להגדיר מוזיקה. בכללי אני חושב שזה משהו שהוא טעות והוספת פילטרים מיותרים שלא נחוצים למאזין. אנחנו איזשהו סוג של רוק-ישראלי חדש, בתקווה לסלול דרך גם לעוד להקות אחרינו. בתחילת שנות ה-90 עד נגיד תחילת שנות ה-2000, רוק היה מאוד במיינסטרים הישראלי, ואז היתה איזו תקופת יובש. אבל יש הרבה עשייה עכשיו מסביב לרוק הישראלי. הרבה להקות מפעם חוזרות ומתאחדות, הרבה להקות חדשות קמות, וכיף להיות חלק מהגל הזה".

בתור אמן, יש הישג כלשהו שאתה שואף להגיע אליו?

"אין הישג אחד ספציפי. מבחינתי ברגע שהשירים מגיעים לכמה שיותר אנשים ומצליחים להשפיע או לשנות משהו אצל מישהו - זה ההשיג הכי גדול מבחינתי. כל האלבום הוקלט גם באנגלית, ואנחנו הולכים לשווק את הגרסה האנגלית לחו"ל ברגע שנסיים עם הקמפיין פה בארץ. בוא נגיד שאם מותר לי לחלום בגדול באמת אז ממש היה בא לנו להיות מופע חימום של The Script ולעשות איתם איזה סיבוב בעולם, זה יכול להיות ממש מגניב".

 

יש לך מודל לחיקוי?

"ג'ון לנון, זכרונו לברכה, הסולן של הביטלס. זה האיש שבגללו הרמתי גיטרה בפעם הראשונה בגיל 14 וכתבתי שיר. האמת הפנימית הזו שחייבת לצאת החוצה והרצון הזה של לעזור ולשחרר אנרגיות טובות בעולם ולהזיז משהו אצל אנשים - זו ההשראה הכי גדולה מבחינתי".

איפה תהיה עוד 7 שנים?

"וואו, קשה לי להגיד לך איפה אני אהיה אפילו עוד שנה, אני בן אדם שמשתנה כל הזמן, הרצונות שלי משתנים כל הזמן והחלומות משנים צורה. אני מקווה שבעוד 7 שנים אני אהיה במקום טוב של אושר וסיפוק, בתקווה עם עוד 2-3 אלבומים ועם הצלחה גם בארץ וגם קצת בחו"ל. אני באמת לא חושב יותר מדי רחוק, אני מקווה להיות מאושר מהדרך, זה הדבר הכי חשוב עבורי, יותר מכל דבר אחר. לקום כל בוקר ולחייך".

עטיפת האלבום -
עטיפת האלבום - "צפה להפתעות" © צילום: ניר סלקמן

את "אסף אברבוך והשמועה" אפשר לראות במופע השקת אלבום הבכורה "צפה להפתעות" שיתקיים ביום חמישי הקרוב, ה-31.3 במועדון "האזור" בתל אביב ובסיבוב ההופעות בכל רחבי הארץ. 

תגובות