רחוק מכאן: אייל גולן משחרר את אלבומו ה-20 במספר. צילום: אלוני מור

רחוק מכאן: אייל גולן משחרר את אלבומו ה-20 במספר

אייל גולן חוזר אלינו באלבום חדש, סוחף וארוך במיוחד הנקרא "רחוק מכאן". אז מה חשבו על האלבום החדש? מה הוא חידש לנו בו ומה נתן לנו להרגיש תחושת מיצוי? ביקורת אלבום

אייל גולן, הוא אחד הזמרים היותר גדולים ומצליחים שיש לנו בארץ, הוא אחרי 19 אלבומים מצליחים, אין ספור להיטים מצליחים, פרסים רבים, ואף ראליטי מוזיקלי. השבוע הוציא הזמר המצליח את אלבומו ה- 20 במספר שכולל בתוכו 16 שירים שונים ומיוחדים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

השיר הראשון נושא את השם "באתי אלייך", שיר עדין עם נגיעות ים תיכוניות במידה הנכונה, אותו כתבו והלחינו דולב רם ופן חזות. השיר הוא ללא ספק פתיחה מרשימה ביותר לאלבום שעושה לנו חשק לשמוע את כל שירי האלבום בזה אחר זה. מיד אחריו מגיע "מלך העולם" שגם עליו אחראי דולב רם, השיר קצבי, משמח וגורם לנו להתמכר אליו תוך שניות ואהבנו אותו במיוחד.

השיר הבא באלבום הוא "אח יקר" שמכניס אותנו שוב לאווירה רגועה יותר וגורמת לנו להקשיב למילים וללחן באופן יוצא דופן. השיר מרגש ואמיתי וגולן מבצע את השיר בצורה מדהימה ומרגשת. "דבש בשפתיים" מגיע מיד אחרי עם שיתוף פעולה משעשע במיוחד עם שלישית מה קשור. השיר מצוין, מקפיץ, משעשע וגורם לנו לרצות עוד שיתוף פעולה כזה, על שיר זה אחראי לא אחר מאשר מכונת הליהיטים של השנה אבי אוחיון והתוצאה הסופית של שיתוף הפעולה הזה היא לא פחות ממושלמת.

 

"רחוק מכאן" - שיר הנושא של האלבום, בא מיד לאחר מכן, השיר הוא שיר טוב, בעל מילים מיוחדות וכנות שבאות בצורה מעולה לידי ביטוי בקולו של גולן שמתחבר עם לחן מצוין, מלבד האורך של השיר שמעט ארוך ומרוח לנו, אין יותר מידי דברים שליליים על השיר וזוהי הוכחה מצידו של גולן שיכול להחזיק שיר בצורה שכזו לזמן רב. שאפו. השיר "רוקדת בלילות" מגיע אחר כך ומכניס אותנו שוב לאווירה כיפית שגורמת לנו להיסחף עם השיר והלחן המצוין.

 

מיד אחריו מגיע "אתה המלך" שמביא לנו עוד שיתוף פעולה של גולן הפעם עם הזמר חיים ישראל, השיר טוב במיוחד, יש בו משהו שמעט מזכיר את "מתפלל", להיט עבר של גולן, ומצליח לעשות לנו טוב על הלב. שיתוף הפעולה בין שתי הקולות מיוחד ועושה את השיר טוב עוד יותר. השיר "הופה היי" מגיע מיד אחרי, ושוב מביא אותנו לסיטואציה של כיף וריקודים. מדובר בשיר מצויין ומקפיץ ונראה כי אנו עומדים לשמוע אותו לא מעט בעונת החתונות הקרובה. "חזק יותר" מחזיר אותנו לאווירה "רצינית" יותר, הוא גורם לנו להתחבר לכל מילה ומילה בשיר, הלחן מתחבר אליו בצורה נפלאה ועם קולו של גולן זה מתחבר לחבילה מעולה שרק עושה לנו חשק לשמוע את השיר שוב ושוב.

"לאן הגענו", הוא השיר הבא וגם הסינגל האחרון שיצא מתוך האלבום ומאז אין אחד שלא שמע את השיר והתמכר אליו, הוכחה מצוינת לכך שהשיר הוא פשוט מעולה. "תמיד בשבילך" שמגיע מיד אחרי, גם הוא יצא כסינגל וזכה להצלחה גדולה הוא בעצם דואט עם בתו הקטנה של גולן - ליאן. הוא עדין ונותן לנו לראות את הצד האבהי של גולן. "כמו צועני" הוא שיר מיוחד שמתחיל כשיר עדין ורגוע ולאט לאט מתעצם עם הלחן הים תיכוני שנכנס במהלכו.

 

"כדי שאלך" מגיע מיד אחרי, שיר מרגיע, עם מילים ולחן טובים גם הם, שמתחברים לקולו של גולן שמבצע את השיר בצורה מעולה באופן כלל לא מפתיע. אחריו מגיעים "רוקדת עם השיר" - עוד שיר מקפיץ וכיפי שכנראה יכבוש גם הוא את עונת החתונות הקרבה מתמיד ו"טוב לך איתו" שיצא גם הוא כסינגל וכבר כשיצא ניתן היה לראות את הצלחתו (יעידו מעל ששת מיליון הצפיות ביוטיוב). השיר הסוגר את האלבום הוא "אייל גולן קורא לך" עליו אחראי יוסי גיספן וההצלחה ההיסטרית לה זכה עד כה מוכיחה את כמות היתרונות הרבה שיש בו.

עטיפת האלבום -
עטיפת האלבום - "רחוק מכאן" © צילום: אלוני מור

סך הכל אלבום טוב, יש בו להיטים רבים וגם ניתן למצוא את השירים המרגשים והעדינים באלבום, דבר שמראה על המגוון שיש בו. תחילה כשראינו את אורך האלבום (16 שירים) לא חשבנו ש"נשרוד" את כל השירים אך אחרי שהקשבנו לכל השירים גילינו שהחומר מעניין, סוחף ולא הרגשנו תחושת מיצוי או התשה כלשהי אף לא לרגע וזוהי הוכחה מצוינת לגולן על כך שהאלבום הוא לא פחות ממצוין.

ציון בסולם פרוגי: 9 מתוך 10

 

תגובות