"כמות ההשקעה באירוע הזה השתלמה": Israel Calling. צילום: נווה קולישר

"כמות ההשקעה באירוע הזה השתלמה": Israel Calling

היינו אמש ב-"Israel Calling" וצפינו בכל ההופעות של 20 האמנים שהגיעו לישראל כדי להציג בפני חובבי האירווזיון הישראלים את השיר שלהם לתחרות. אז מה חשבנו על האירוע? ומי הם האמנים שמעומדים לניצחון השנה? כל הפרטים

כאשר שמעתי בפעם הראשונה על "Israel Calling", מופע הפרומו שהתקיים בלילה האחרון בתל אביב בו השתתפו נציגי 19 מדינות, בתור חובב אירווזיון מושבע ללא ספק הייתי נרגש אך לא הייתי בטוח באיזה רמת הפקה מדוברת. אתמול בלילה נעמדתי בשורה הראשונה ליד הבמה, ולמרות הפשלות המרובות - הייתי גאה בהפקה שהצליחה להרים את האירוע על הרגליים באופן מרשים במיוחד.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

לפני שעלו על הבמה בהופעה המרשימה שסגרה את האירוע, התקיימה מסיבת עיתונאים לתקשורת הישראלית והזרה, בה התקיימו ריאיונות אחד על אחד עם עשרות גופי תקשורת מרחבי העולם שהגיעו במיוחד לסקר את האירוע. בנוסף למסיבת העיתונאים טיילו הנציגים ברחבי תל אביב בימים האחרונים והספיקו להתאהב בישראל. מדובר באירוע מתקושר מבחינה עולמית שגורם לסיכוים שלנו לעלות אל הגמר לגדול.

בהופעה שסגרה את האירוע עלו ראשונות על הבמה הפאות הקדושות והרשימו את כולם בהופעה הומוריסטית לצלילי מנצחים בשנים האחרונות באירווזיון וגרמו לנו לגחך מעט אחרי החיקוי הכמעט מדויק להופעתה של לורן שאחראית ללהיט האירווזיוני "Euphoria". מיד אחריהם עלו להקת Kids.il עם ביצוע מאכזב ל"Golden Boy", צביקה פיק עם ביצוע לשיר שכתב "דיווה" שזיכה את ישראל בניצחון ואך ההופעה האמיתית החלה כאשר הוצגו 19 הנציגים, או ליתר דיוק 18 לאחר שיורי פוטסמן, הנציג האסטוני, לא הרגיש בטוב והחליט להישאר לצפות במופע מבית המלון והשאיר אחריו מאות אנשים מאוכזבים אשר ציפו מאוד לראות אותו מופיע. לאחר כמה שעות של הופעות חיות של 18 נציגים שונים שחלקן היו מאכזבות מעט וחלקן היו מעולות, היה אפשר לשמוע רק מאופן הצעקות מי הם הנציגים האהובים ביותר על הקהל הישראלי. 

Kids.il עם הגרסה שלהם ל
Kids.il עם הגרסה שלהם ל"Golden Boy" © צילום: נווה קולישר

הראשונה שגרמה לצרחות רבות הייתה הנציגה הסרבית, סאניה ווצ'יץ', עם השיר הדרמטי והמעולה שלה "Goodbye". היא עלתה לבמה בקריאות "שלום" ו"מה שלומכם" והצליחה להפתיע את כולנו בהופעה עוצמתית מאוד ואחת מההופעות הטובות ביותר בערב לדעתנו. לאחר מכן שהלכנו לשוחח איתה היא קראה לנו "כפרע" באהבה רבה וסיפרה לנו על שיעורי העברית והקשר הטוב בינה לבין חובי שלנו. 

הנציגה הסרבית, סאניה ווצ'יץ' © צילום: נווה קולישר

הופעה נוספת שגררה ביחד איתה המון היסטריה הייתה הופעתה של פולי ג'נובה, נציגת בולגריה, ששרה את "If Love Was A Crime" והצליחה להוכיח לנו שיש סיכוי מאוד טוב שבשנה הבאה האירוויזיון יתקיים במדינה לא צפויה במיוחד, בולגריה. היסטריה דומה קיבל גם הנציג הפולני, מיקל שפאק, עם השיר "Color Of Your Life" שהפך לאחרונה לחביב מעריצי האירווזיון ברחבי העולם. מיקל סיפק הופעה טובה וכריזמטית במיוחד אך לא הצליח לדעתנו להוכיח שהשיר מעומד להפוך למנצח של התחרות השנה.

ועכשיו אנחנו מגיעים לשלושת הנציגים שגרמו לקהל הישראלי להתאהב בהם יותר מכולם- הראשון הוא הנציג הצרפתי עמיר חדד שלפי ההימורים הסיכויים שלו לזכות גבוהים במיוחד. עם שיר מעולה וקליט בצרפתית הנקרא "J'ai cherche" מצליח עמיר לייצג את הצרפתים וביחד איתם גם אותנו מהסיבה הפשוטה שעמיר הוא ישראלי ואף התמודד באחת מהעונות של תוכנית הכישרונות המצליחה "כוכב נולד".

נציג צרפת, אבל גם קצת שלנו - עמיר חדד
נציג צרפת, אבל גם קצת שלנו - עמיר חדד © צילום: נווה קולישר

הנציג השני שגרם לקהל הישראלי לצאת מהכלים הוא הזמר הרוסי המצליח, סרגיי לזרב, שזו אינה הפעם הראשונה בה הוא מופיע בישראל וכבר גרם לציבור הישראלי להתאהב בו במהלך השנים האחרונות, לפי ההימורים ברחבי העולם - השיר שלו "You are the only one" הוא כנראה המנצח של התחרות בשנה הנוכחית ובעזרת הופעה מדהימה עם כוריאוגרפיה שהפתיעה את כולנו הוא הוכיח את עצמו מול הקהל הישראל בדרך אל הניצחון.

הנציג הרוסי, סרגיי לזרב © צילום: נווה קולישר

הנציג השלישי והאחרון שגרם לקהל הישראלי להתאהב בו הוא כמובן לא אחר מהנציג הישראלי השנה באירווזיון - חובי סטאר. חובי הצליח לגרום למדינות העולם להתאהב בו בעזרת ראיונות בלתי פוסקים ברחבי העולם בשבועות האחרונים והופעות חיות מרשימות. עם ביצוע מדהים ל"Made Of Stars" הוכיח חובי כי ללא ספק יש לנו סיכוי טוב במיוחד לעלות לגמר בשנה השנייה ברציפות. 

חובי סטאר מבצע את "Made Of Stars"
 

ברור לנו שכמות ההשקעה באירוע המתוקשר הזה גדולה במיוחד, וזה אכן השתלם. כאשר מתעלמים ממספר הפאשלות שקרו במהלך ההופעה מדובר באירוע מדהים שהצליח להפתיע אותנו במיוחד. אנחנו מקווים שהאירוע יהפוך למסורת עם השנים - אבל עד אז, שיהיה לנו המון בהצלחה בחצי הגמר השני בו נתמודד, שישודר ב12 במאי בערוץ הראשון.

תגובות