"מוזיקה היא מה שתמיד רציתי לעשות": הכירו את דן ינאי . צילום: Etai Czopp

"מוזיקה היא מה שתמיד רציתי לעשות": הכירו את דן ינאי

שוחחנו עם הזמר הצעיר דן ינאי, שעובד במרץ על אלבום הבכורה שלו ושהספיק לשחרר קליפ ייחודי ומלא באמוג'ים לסינגל הראשון מהאלבום. מה החלום שלו? למה הוא עוסק במוזיקה? ומי המודל לחיקוי שלו? הכירו את דן ינאי

הוא מוזיקאי מגיל צעיר, שר פופ-רוק ישראלי, חולם להופיע עם שלמה ארצי ולאחרונה הוציא סינגל חדש שמלווה בקליפ מיוחד שזכה ביום אחד למאה אלף צפיות - הכירו את דן ינאי

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

מתי התחלת לעסוק במוזיקה?

"אני מנגן על גיטרה ופסנתר מגיל מאוד צעיר, אני כותב שירים כבר מבית ספר יסודי, הייתי  ילד מאוד לא שגרתי – ביסודי הייתי מסתובב כל היום עם אוזניות על הראש ושומע מוזיקה, הולך כל שבוע להופעות במועדון הבארבי בתל אביב, עומד בשורה הראשונה וצועק את כל המילים. כל הלהקות והזמרים של אותה תקופה הכירו אותי. תנסו לדמיין ילד בכיתה ה' מנגב חומוס עם להקת "מוניקה סקס" בבאקסטייג' (מאחורי הקלעים). מאז אני פשוט תמיד מסתובב עם מחברת ומכשיר הקלטה, שהפך לאייפון עם הזמן, מתעד מה שאני רואה ואת האנשים. זה תמיד היה שם, לא ממש בחרתי את זה, זה מה שפשוט עשיתי ורציתי לעשות".

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?

"אני חושב שביום-יום אנחנו חושבים ומרגישים הרבה דברים, שלא תמיד יש מקום וזמן להגיד אותם, כלומר, לא תמיד יש מקום לדברים האלה, להגיד מה חושבים, מה מרגישים, מה היינו רוצים, וגם עם חברים טובים ומשפחה לא תמיד יוצא להגיע לדברים האלה. נראה לי שמוזיקה היא מקום מאוד טוב להוציא את כל הדברים שכולם חושבים ומרגישים, כשאין כל כך הזדמנות או איך להגיד אותם, אני חושב שעם המוזיקה זה יוצא באופן טבעי".

הוצאת לאחרונה את סינגל הבכורה שלך, "אחות של עילי". מה נתן לך השראה ליצור את הסינגל? 

"'אחות של עילי' הוא שיר שמספר על התאהבות שלי בבחורה, שלרוע המזל היא גם אחות של החבר הכי טוב שלי, שזה ישר מכניס עניין בעייתי קצת. אני חושב שהשיר מדבר על תשוקה מאוד אנושית. אחרי הכל, כולנו רוצים תמיד את מה שאסור לנו, ואני חושב שזה נוגע בדיוק בזה".

איך הייתה העבודה על הסינגל? היו הקשיים בדרך להוצאתו?

"העבודה על השיר, שהוא סינגל ראשון מתוך אלבום הבכורה שלי, היתה מאוד טובה. החיבור שלי עם אורי אבני, המפיק, היה מהרגע הראשון חיבור מוזיקלי ואישי מאוד קרוב, אני מרגיש ששנינו מכוונים לאותם דברים ורוצים את אותו הדבר, אז הכל קרה דיי מהר".

"בגלל שאני כותב כבר הרבה מאוד שנים, ורק השנה הגעתי למצב שאני שלם לגמרי עם השירים שלי, שהם מתגבשים לאלבום, אז השיר הראשון היה ממש כמו טירונות – איך ניגשים לזה, איך עושים הפקה מוזיקלית, האם אני צריך להתערב לנגנים? כמה לשחרר? כמה אני צריך להגיד? היו הרבה מאוד דילמות והתלבטויות בשיר הראשון, שאני חושב שמאוד ביגרו אותי וגרמו לי להבין מה אני רוצה לעשות, ובשירים הבאים התהליך יהיה מאוד מובן."

הקליפ לסינגל מורכב כולו מאמוג'ים. מאיפה הגיע הרעיון המקורי והמיוחד הזה לקליפ?

"במקור חשבתי לעשות קליפ מילולי, קליפ שהמילים של השיר רצות על המסך לאורך השיר, אבל הבנו שזה משהו שכבר עשו אותו והוא לא מחדש. איזה חבר שלח לי הודעה עם הרבה מאוד אמוג'ים, בלי אף מילה, הוא כתב לי משפטים מאמוג'ים, וזה מאוד הצחיק אותי, וחשבתי שאפשר לעשות מזה קליפ. ראיתי שהקליפ עורר הרבה מאוד תשומת לב, הוא צבר מאה אלף צפיות ביום אחד. אני מאוד שמח שאנשים אוהבים את הקליפ והשיר. ממש כיף גדול לפתוח ככה את הקריירה!"

איך היתה העבודה עם יהלי סובול שייעץ לאורך התהליך?

"הפגישה הראשונה היתה מאוד מרגשת – הייתי כמו ילד בן 15, בהתרגשות עצומה לפגוש את הדמות הכי משמעותית עבורי שיש בארץ. הוא גיבור ילדות בשבילי, גדלתי על השירים שלו, מכיר את כל המילים מהתחלה עד הסוף, שירים שאני חושב שהוא בעצמו לא מכיר. יהלי מאוד נחמד והעבודה איתו מאוד מקצועית, העבודה היתה מאוד פורה, עבדנו על הרבה שירים יחד, הוא מכוון אותי בנקודות הקטנות כדי להגיע לאן שאני רוצה".

איך היית מגדיר את הסגנון שלך?

"אני חושב שאפשר לתת לסגנון המוזיקה שלי הרבה מאוד הגדרות, כמו שנוטים לעשות בעולם המוזיקה, אבל נראה לי שסגנון המוזיקה שלי הוא מוזיקת מיינסטרים ישראלית, מוזיקה שאני נהנה ממנה, פופ-רוק ישראלי, למרות שזו הגדרה מאוד רחבה". 

© שיר חסין

איפה הכי היית רוצה להופיע?

"אני חושב שבאמפי שוני. המקום מאוד מרגש אותי, אני חושב שיש בו חיבור מדהים בין הופעה גדולה לבין אינטימיות. כשאתה בקהל, אתה מרגיש שהאומן קרוב אליך ולא רחוק ממך, ואני חושב שהמקום עצמו מדהים".

מי המודל לחיקוי שלך?

"אני לא חושב שיש לי מודל אחד לחיקוי. אני שומע את כל סגנונות המוזיקה – ישן, חדש, עברית, אנגלית, צרפתית. אני מחובר לכל מה שחדש וזה נורא מעניין אותי. אבל אני חושב שבסוף ההשראה האמיתית שלי לא מגיעה מהמוזיקאים ומהשירים, אלא מהחיים – אנשים שאני פוגש, אהבות, געגועים לדברים שהיו, ציפיות לעתיד, אלה הדברים שגורמים לי לכתוב ולהביע את עצמי, ולאו דווקא מישהו אחד ספציפי."

 אם היית יכול לבחור כל אמן ולבצע איתו דואט, במי היית בוחר? ולמה?

"אני חושב שהייתי עושה דואט עם שלמה ארצי, הוא אחד האמנים האהובים עליי בכל העולם. אני חושב שהוא שר על דברים מאוד ספציפיים, מזכיר שמות של רחובות ושל אנשים, ואני חושב שככל שאתה יותר ספציפי – אתה נוגע בהכי הרבה אנשים, ככל שהסיפור יותר אישי ויותר מדוייק אליך, ואתה נכנס לנקודות הכי רגישות ואינטימיות, ככה הסיפור נהיה יותר רחב. שלמה ארצי מתאר את התחושה האנושית, ואני חושב שדואט עם שלמה ארצי זה הדבר שהכי הייתי רוצה לעשות בשלב זה".

תגיות
תגובות