"שיר מיוחד עם רעיון מיוחד": טור שבועי . צילום מסך

"שיר מיוחד עם רעיון מיוחד": טור שבועי

אבישג ארבל, כתבת המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים ואת הסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון.


שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם טוב שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים כי עניינו אותנו?

האחיות כרקוקלי- מי אם לא את

את טלי ולירון או פשוט האחיות כרקוקלי אנחנו זוכרים מהתוכנית "אקס פקטור" הן היו בין המועמדות הבולטות ביותר בתוכניות שסומנו כתגלית, הכישרון שלהם במוזיקה כבר הוכח כמה פעמים בתוכנית כשביצעו שירים והצליחו להרשים את השופטים והקהל. לאחר סיומה האחיות כרקוקלי דווקא הצליחו להישאר בתודעה לחלק רב מאיתנו בעיקר בזכור הכישרון, חיבור הקולות והשירה המרגשת שלהן. בקרוב הן יוציאו את האלבום הראשון שלהן שממנו כבר יצא השיר "כאן ועכשיו" שזכה להצלחה רבה.

השבוע הן הוציאו סינגל שלישי לקראת אלבום בכורה בשם "מי אם לא את" שבו אולי תצליחו להכיר אותן יותר טוב. הסינגל החדש שכתב שחף וולמן והלחינו האחיות כרקוקלי הן. השיר משלב מנגינה רגועה שהופכת את המילים למרגשות יותר ושילובי הקולות שלהן מצליח ליצור שיר שונה ומיוחד. השיר החדש מתאר את הקשר שבניהן ואת הקשר שלהן לאנשים. האחיות כרקוקלי עצמן מציגות את השיר כשיר המרגש ביותר באלבום. הסינגל החדש של האחיות כרקוקלי בהחלט משכנע שהן זמרות מעולות משהכרנו בתוכנית, הן מצליחות להעביר את ההרגשות שלהן בשיר ולהביא חדשנות מול מוזיקה מקורית ומיוחדת.

סיכום: בינתיים נשאר לנו רק לחכות לאלבום. ★★★★

 

 

סהר חגי- אם אני רוצה

כבר יותר מעשור שסהר חגי כותב להיטים לזמרים אחרים בישראל בניהם משה פרץ, אייל גולן, שירי מימון ועוד. בשנה האחרונה הוא החליט להתחיל לכתוב לעצמו את השירים ולשמיעה את קולו גם כזמר. חגי הוציא את הסינגל הראשון שלו "חסר לי חום" ובו הוכיח את כישורי השירה שלו, השבוע הוא הוציא סינגל שלישי ומפתיע מהאלבום החדש בשם "אם אני רוצה".

את השיר "אם אני רוצה" כתב סהר חגי והלחין שיתפו ניצן קייקוב. הסינגל בחדש של חגי מתאר את משפטי ההטפה שהוא שמע במהלך חייו הבוגרים בהם אנשים נתקלים ביומיום. סהר חגי לכך את זה צעד קדימה והפך את זה לשיר.שיר משלב מנגינה בשנויה מכמה ביטים שיחד עם השירה של חגי הופכת לרשימה של משפטים מעצבנים.השיר אינו דווקא נראה במטרה להפוך לקליט אלא להעביר מסר ואת הרעיון המיוחד.

סיכום: שיר מיוחד עם רעיון מיוחד. ★★★

 

שרית חדד- ישמח חתני

לכבוד יציאת הסרט הישראלי "ישמח חתני" הזמרת הגדולה שרית חדד ביצע חידוש לשיר הישן והמוכר "ישמח חתני" בקליפ יחד עם כול משתתפי הסרט. כבר היו סרטים בעבר שלקחו זמרים מוכרים לשיר את שיר הנושא שלהם, לפני כמה שנים היו את "הדג נחש" ששרו את שיר הנושא בסרט הישראלי "פלאות" והשנה זה היה הראל סקעת ששר את שיר הנושא בסרט "גאליס קונקט" הפעם מצטרפת לרשימה גם שרית חדד עם הביצוע שיצא השבוע לשיר "ישמח חתני".

את השיר "ישמח חתני" אולי אתם רגילים לשמוע בחתונות, אבל בסרט הישראלי החדש "ישמח חתני" מדובר בכלל בשיר הנושא של הסרט. שרית חדד יחד עם כול כוכבי הסרט חוגגים ביחד בקליפ מקפיץ במיוחד. הסרט שהוא דרמה קומית שעתידה לצאת לקראת סוף החודש הבא בחר את שרית חדד לביצוע מחודש לשיר. הביצוע החדש מקפיץ וקצבי, שרית חדד מצליחה לתת גוון אחר לשיר ולהפוך אותו למיוחד  ומלא שמחה.

סיכום: חידוש מצויין! ★★★★★

 

 

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

גיא קרויטורו- אידיוט?

את השם גיא קרויטורו אולי אתם פחות מכירים, הוא זמר מתחיל בן 25 שכמו הוא כמו כול זמר רק מחכה לפריצה הגדולה שלו, השבוע הוא הוציא סינגל בכורה שלו בשם קצת מפתיע ״אידיוט?״
 
אז כן אולי לכם זה נשמע טיפה מוזר לקרא לסינגל הראשון ״אידיוט?״ אבל בשבילו זה לגיטימי לגמריי ״בשבילי ״אידיוט?״הוא כלי לשבירת מחסומים״ אומר גיא וכך מתאר את השיר שלו.
הסינגל החדש הוא שיר מיוחד ולא צפוי מזמר מתחיל,  מטרתו של השיר הוא לשאול שאלות ולבדוק אם הוא לא מספיק אידיוט כדי לחשוב עליהן.
למרות החשיבה העמוקה מאחורי השיר נדמה שהקהל של ישראל היום פחות יעדיף את השיר.
 
סיכום: לא קליט אבל מעניין. ★★★

 

 

יהורם גאון- אהבה

השבוע הזמר המוכר יהורם גאון הוציא סינגל חדש מתוך פרוייקט משותף שלו ושל היוצר עובדיה חממה בשם ״אהבה״. יהורם גאון כבר שנים נחשב לאחד הזמרים הטובים ביום בישראל, הוא הוציא עשרות להיטים שמייחדים את מדינת ישראל וזכה להצלחה רבה. השבוע הוא הוציא שיר חדש ורציני במיוחד שבא להעביר מסר על חוויה מטלטלת.
 
עובדיה חממה היוצר שכתב והלחין את השיר נחשב לאחד הכותבים המוכשרים ביותר מספר בשירו על חוויה שעבר כשנסע לטייל ״ביער הילדים״ שבפולין בו נמצא קבר אחים של שמונה מאות ילדים. עובדיה חממה תהה מה אפשר להסיק ממקום כמה ומה התשובה לכך,  לאחר כמה דקות בסוף הסיור לכך את הגיטרה וכתב מילים ולחן ותשובה לכול מה שחשב. את השיר הזה ביצע יהורם גאון בביצוע מרגש ומיוחד. השיר ״אהבה״ משלב מנגינה מרגיע ומילים מעניינות שגורמות לחשוב רבות, השיר מיוחד ועוצמתי  ובהחלט יכול לגרום לכול אחד להתחבר אליו. 
 
לסיכום, שיר מיוחד ומרגש. ★★★★

 

 

תגובות