"הוא מצליח בצורה נפלאה לרגש ולהכנס לנו ללב": טור שבועי. צילום: פריים תקשורת

"הוא מצליח בצורה נפלאה לרגש ולהכנס לנו ללב": טור שבועי

מור שקל, כתבת המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים ביותר שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

אלמוג אברהם - "לומר לך"

אלמוג אברהם, זמר בתחילת דרכו, בן 22. בימים אלו עובד אברהם על אלבום בכורה כאשר את הסינגל הראשון מתכו שחרר לא מזמן - "דרכים מאושרות" אותו כתבה לא אחרת מאשר השחקנית ג'וי ריגר, השבוע, הוציא הזמר הצעיר סינגל שני מתוך האלבום הקרב - "לומר לך"

בשונה מהסינגל הראשון אותו כתב והלחין בעצמו כאשר על ההפקה המוזיקלית הופקד איתי פריד. אברהם, מנסה ללכת באותו קו שהלך בסינגל הראשון, הקו מתאים במדויק לקולו של אברהם הצעיר בנוסף לכך השיר הוא כן שיר טוב, אפילו טוב מאוד, הוא מצליח לגעת בנו לאורך כל השיר ולסחוף אותנו למסע של שלוש וחצי דקות. השיר נותן לנו את הכיוון אליו ככל הנראה ילך באלבום החדש שלו אך אני מקווה שגם נוכל להיות מופתעים מהאלבום, מה שבטוח, האלבום צפוי להיות טוב במיוחד בין אם ימשיך בקו זה ובין אם לא.  

לסיכום: מצליח לעשות זאת שוב. ★★★★

 

 עומר רייטמן - "רק אל תלכי"

אני מניחה שלא יצא לכם לשמוע את השם עומר רייטמן, בכל מקרה אני חושבת שהגיע הזמן שלכם להכיר את השם הזה - תחושה שלי תשמעו עליו לא מעט. אז ככה, עומר רייטמן הוא זמר בתחילת דרכו אשר הוציא השבוע את סינגל חדש מתוך אלבום הבכורה המתקרב - "רק אל תלכי" כאשר הסינגל הקודם שהוציא היה "פרחים".

כבר זמן דיי רב שאין פריחה ממשית במוזיקת הרוק במדינה, והנה בא עומר רייטמן כדי לנסות לשפר את העניין - רמז, הוא דיי מצליח בזה. הסינגל החדש - "רק אל תלכי" משתייך כמובן לסגנון הרוק אך הוא בעצם בלדת רוק טובה במיוחד יש לציין. את השיר כתב והלחין רייטמן בעצמו והפיק מוזיקלית ראובן חיון. השיר מיוחד, מסוג הדברים שלא יוצא לנו לשמוע כל יום. הוא טוב ואיכותי, יש בו המון צבע ושונות, הוא מצליח בצורה נפלאה לרגש ולהכנס ללב בשיר מאוד חזק ועוצמתי שלא חשבתי לפני שיוכל כל כך לסחוף אותי אליו ולרגש אותי. שאפו ענק! 

לסיכום: מצוין ושונה. ★★★★★

 

אלקנה מרציאנו - "רציתי לחזור"

אלקנה מרציאנו מוכר לנו מתכנית הריאליטי "The Voice ישראל" שם אף זכה במקום הראשונה בעונה השלישית. על אלבום הבכורה שלו עובד מרציאנו תקופה דיי ארוכה, מתוך האלבום כבר שמענו שישה סינגלים, בינהם: "כיכר", "ים של געגוע", "דנה", "כולם דים" ועוד. השבוע הוציא מרציאנו את הסינגל השביעי מתוך האלבום המתקרב.

"רציתי לחזור" נכתב והולחן ע"י משה בן אברהם כאשר את הלחן עשה עם אסף צרויה, על ההפקה המוזיקלית והעיבוד הופקד הנרי. אז ככה, השיר מכניס אותנו לאווירה מאוד קייצית וספונטנית וזו בעיה מספר אחת בשיר זה, הקיץ עומד להסתיים ממש בקרוב אז יכול מאוד להיות שאם היה יוצא קודם לכן היה זוכה ליותר זמן קייצי מה שנקרא. בנוסף, השיר מעט שונה מהסינגלים הקודמים של הזמר. הוא נותן תחושת שילוב בין מוזיקה שלא בטוח מתאימה זו לזו מעין שילוב של פאר טסי ובן אל וסטטיק. מלבד בעיות אלו השיר כן טוב ויש לו סיכוי לא רע בכלל להצליח, הוא מאוד זורם ועושה לנו חשק עז לרקוד ולזוז לצליליו.

לסיכום: טוב אך לא מספיק. ★★★

 

תמיר כהן - "האושר שלי"

היכרות קטנה ממני עם מישהו שאתם באמת חייבים להכיר - תמיר כהן. כהן הוא זמר צעיר בן 24 אשר הספיק להוציא מספר סינגלים, להשתתף במחזמר "הקוסם מארץ עוץ" להשתתף בפרסומות רבות ואף לשחק בסדרת הטלוויזיה המצליחה "הבורר". השבוע הוציא הזמר הצעיר סינגל חדש מתוך אלבום הבכורה שבדרך.

"האושר שלי" אשר נכתב והולחן אדיר מור, השיר פשוט מצוין הוא סוחף ומרגש ומצליח להחזיק אותנו לאורך כולו ואפילו לשמוע אותו שוב ושוב ולרצות שלא יגמר לעולם. יש בו משהו מאוד עדין ואמיתי אם זה בשירה המוצלחת והרגישה של כהן הצעיר אשר מדגיש כל מילה במילה באופן מושלם ואם זה במילים והלחן אשר מתחברים זו לזו בצורה מופלאה. יש בשיר משהו מאוד טהור וחדש שלא יצא לי לשמוע הרבה מאוד זמן במוזיקה הישראלית. אני חושבת שאם ימשיך בדרך זו אנחנו נשמע עליו רבות, ואני כבר ממש מחכה לראות מה כהן הצעיר מכין לנו להמשך הדרך.

לסיכום: שיר מקסים ומרגש ★★★★★

 

דקל יעיש - "מדינה אחרת"

דקל יעיש, זמר בן 33 אשר הוציא השבוע את סינגל הבכורה שלו מתוך האלבום הראשון שבדרך - "מדינה אחרת".

"מדינה אחרת" נכתב ע"י דקל עצמו כאשר על ההפקה המוזיקלית והלחן אחראי אחיו של דקל - יוני. השיר, הוא פתיחה דיי טובה אני חייבת להודות, יש בו משהו מאוד אמיתי ויפה, הלחן והמילים טובות גם הן וקולו של יעיש משתלב מצוין בשיר. יעיש, מנסה (וגם מצליח) ליצור שילוב מאוד יפה בין מוזיקה ישראלית ישנה למוזיקה ים תיכונית. הוא מצליח ליצור משהו מאוד חדש וטוב. סך הכל זו פתיחה מעולה לכניסה רשמית למוזיקה הישראלית ואני כבר מחכה לשמוע את שיריו הבאים של הזמר הצעיר. 

לסיכום: כניסה מעולה למוזיקה שלנו! ★★★★★

 

 

תגובות