סקאוטר: האם טוונטי וואן פיילוטס יגיעו לפסגת המוזיקה העולמית?. צילום: gettyimages

סקאוטר: האם טוונטי וואן פיילוטס יגיעו לפסגת המוזיקה העולמית?

במידה ותשמעו את אחת מתחנות הרדיו הרבות ממדינות העולם, סביר להניח שהלהקה תושמע ברגע הפעלת הרדיו. הלהקה בהחלט נמצאת בשיא הקריירה המוזיקלית שלה, אך האם היא תהיה הפריצה הבאה במוזיקה?

הכירו את הצמד שהצליח להשתלט על המצעדים ולהפוך את "Streesed Out" ו"Heathens" ללהיטים שכבשו את המצעדים ברחבי העולם בשבועות האחרונים. טוונטי וואן פיילוטס מצליחים לסחוף אחריהם מאות אלפי מעריצים ומעריצות בכל רחבי העולם, אך האם הם הפריצה הגדולה הבאה במוזיקה?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שמה המיוחד של הלהקה, Twenty One Pilots, נוצר בהשראת המחזה האמריקאי – "כולם היו בניי" של ארתור מילר, שם נעסקת שאלת מוסריות האדם, לאחר שאדם הקריב את חייהם של 21 טייסים לצורך פרנסתו – דבר שבוודאי מצלצל מוכר לתלמידי 5 יח"ל אנגלית. ההרכב כולל שני חברים – טיילור ג'וזף הסולן וג'וש דאן המתופף. המוזיקה של ההרכב קשה לאפיון, אך היא נכנסת תחת מספר תתי-ז'אנר של הפופ – אינדי פופ ואלקטרו-פופ, ויש המגדירים אותה כהיפ הופ אלטרנטיבי. בכל זאת סגנון המוזיקה מצליח לגרום לנו, ולא מעט אנשים אחרים, להתאהב מהסיבה הפשוטה והיא שמעולם לא שמענו משהו כזה קודם לכן. 

 

ההרכב החל את דרכו בכלל כלהקה בשנת 2009 באוהיו, שבארצות הברית, כאשר טיילור ג'וזף הקים את הלהקה יחד עם ניק תומאס וכריס סאלח, שעזבו את הלהקה לאחר כמה חודשים עקב לו"ז עמוס. לאחר עזיבתם – הצטרף לטיילור ג'וש דאן – המכהן כמתופף הלהקה, עד היום. ל-Twenty One Pilots יצאו ארבעה אלבומי אולפן וחמישה מיני-אלבומים במהלך השנים, כאשר השניים הראשונים היו אלבומים עצמאיים, והאחרונים – הופקו דרך חברת התקליטים Fueled by Ramen.

בשנת 2013 החלה פריחתה המוזיקלית של Twenty One Pilots, שנת יציאתו של "Vessel", אלבומם השלישי שהגיע למקום ה-58 במצעד הבילבורד 200. בנוסף, הספיק ההרכב להשתתף ולהופיע בסיבוב ההופעות של להקת הרוק Fall Out Boy. אך השנה המוכתרת כשנת הפריצה של ההרכב למיינסטרים היא 2014, שבמהלכה השתתף ההרכב בכמה מפסטיבלי ואירועי המוזיקה המפורסמים בעולם, ובניהם – טקס פרסי הקולנוע של MTV.

 

שנת 2015, שהסתיימה לה לא מזמן, היתה שנה מצויינת ומוצלחת במיוחד ללהקה – בה יצא אלבומה הרביעי "Blurryface", אלבומה הראשון שהגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד 200, והשירים בו, במיוחד "Heathens" מתוך פסקול הסרט יחידת המתאבדים ו"Stressed Out", הפכו ללהיטים עצומים ברחבי העולם ואפילו הצליחו לחלחל לתודעה בישראל. 

אמנם חברי ההרכב לא טייסים, ובוודאי לא 21 מהם, אך בכל זאת הלהקה Twenty One Pilots, מצליחה לעוף ולהגיע לשחקי מצעדי המוזיקה ברחבי העולם. ובארץ? הלהקה הצליחה להגיע למקום כבוד במצעד המוזיקה השבועי של גלגלצ עם אותו שיר הפריצה של הלהקה. בקצב הזה, אנחנו בטוחים שהשמיים – הם לא הגבול עבורם.

 
תגובות