"סוחף אותנו עם קצב טוב ומילים ממכרות": טור שבועי. צילום: יח"צ

"סוחף אותנו עם קצב טוב ומילים ממכרות": טור שבועי

מור שקל, כתבת המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון.

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הטובים ביותר שיצאו השבוע ושאתם ממש אבל ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי אהבנו השבוע?

עוד בערץ מוזיקה של פרוגי:

איב אנד ליר - "מכתוב"

אמנם, לאיב אד ליר יש רק שני שירים - "בשכונה של איב אנד ליר" ו"תמונת מצב" אך תאמינו לי שזה דיי מספיק כדי להפוך אותם לצמד מעניין ומושך במיוחד, אז כמו רוב השירים בסצנת הישראלית גם הם משתייכים לז'אנר הפופ והרגאטון. השירים שלהם צברו למעלה מעשרת אלפים צפיות ביוטיוב לכל שיר. השבוע הוציאו הצמד המוכשר סינגל שלישי מתוך אלבום הבכורה שבדרך - "מכתוב".

על מילות השיר, הלחן, העיבוד וההפקה המוזיקלית אחראיים צחי איב בוזגלו ודולב רם. מצד אחד השיר זורם באופן דיי מדהים הביצוע טוב גם הוא והם ללא ספק ממשיכים בעבודה קשה לכבוש את רחבי היוטיוב וקהל המאזינים שלהם. השיר, כמו קודמיו מצליח גם הוא לסחוף אותנו עם קצב טוב ומילים ממכרות וסך הכל עושה את העבודה בצורה טובה.

לסיכום: נשמע מבטיח. ★★★★

 

מור | Friends" - Mor"

את השם מור עדיין לא יצא לנו לשמוע יותר מידי, או יותר נכון בכלל לא אז כדי שתכירו אותו קצת יותר; מור הוא זמר צעיר, הוא בן 27 ואת כל שיריון הוא כותב ומלחין בעצמו. הוא עובד כיום במרץ על אלבום בכורה ועד כה הוציא את השירים: "Megidesh", "Never" כאשר השבוע הוציא את הבסינגל השלישי מתוך האלבום המתקרב - "Friends".

השיר אמנם בשפה האנגלית אך יש בו משהו מאוד שונה וחדש למוזיקה הישראלית. את המילים והלחן עשה מור בעצמו כאשר על העיבוד וההפקה המוזיקלית הופקד נועם עקרבי. השיר מביא לנו משהו מאוד חדש, משהו שלא שמענו במוזיקה הישראלית לאחרונה, בתקופה שהכל מאוד דומה זה לזה מצליח מור להביא שיר סוחף, עוצמתי ומעולה. הביצוע שלו לשיר טוב גם הוא גם הוא על אף שהשיר בשפה האנגלית ולרוב ישראלית מתקשים לבצע שירים שלא בעברית ובכל זאת מור עומד בזה בהצלחה רבה. מור מצליח להשאר באותו קו שהתחיל ועם זאת מחדש וממשיך להוכיח את עצמו ומזכיר לנו שאנחנו עוד נשמע עליו המון. סך הכל, שי רמוצלח ואמיתי שמצליח להביא משהו חדש ומעניין.

 לסיכום: ממשיך להוכיח את עצמו. ★★★★★

 

שולי רנד - "בך בטחו אבותינו"

את השם שולי רנד אני מניחה שיצא לכם לשמוע דיי הרבה. רנד, הספיק במהלך הקריירה שלו לשחק, לביים ולשיר. הוא הוציא שירים כמו "אייכה", "נקודה טובה", "מה התכלית" ועוד רבים. בנוסף זכה לאחרונה בפרס מפעל חיים של משרד החינוך. השבוע הוציא רנד סינגל חדש מתוך האלבום החדש העתיד לצאת בתקופה הקרובה - "בך בטחו אבותינו".

בעצם השיר "בך בטחו אבותינו" מובא מספר תהילים גם בלחנו (כך מקריאים את התפילה) וגם במילים. על העיבוד המוזיקלי תפקדו נאור כרמי ועקיבא תורג'מן כאשר נאור היה אחראי גם על ההפקה המוזיקלית בשיר. כמו בכל שיריו של רנד גם פה הוא מצליח למלא אותי בתחושה מאוד מספקת ועוצמתית, משהו בשילוב התפילה והקול שלו יוצרות חווית שמיעה מדהימה שלא כל אחד מצליח ליצר וזה ללא ספק מה שהופך את רנד לזמר שהוא.

לסיכום: עוצמתי ומרגש. ★★★★

 

אביתר בנאי - "הושענא"

את משפחת בנאי אני בטוחה שכולם מכירים, שושלת משפחתית דיי מבוקשת ומוכשרת במדינה הקטנה שלנו. התחום של אביתר בנאי הוא תחום השירה (כמו אחיו הזמר מאיר בנאי אך שונה מאחותו שעוסקת בתחום הקומי והמשחק - אורנה בנאי). בין שיריו ניתן למצוא שירים כמוף "תחרות כלבים", "יפה כלבנה", "יש שמיים מעלי", "עד מחר" ועוד'. השבוע הוציא סינגל חדש - "הושענא".

"הושענא" הוא בעצם מתוך מחזור התפילה של חג הסוכות שמתקרב אלינו בצעדי ענק, את הלחן הלחין בנאי בעצמו כאשר על העיבוד וההפקה המוזיקלית אחראי נאור כרמי. בנאי מצליח לגעת ישירות בלב כמו שרק הוא יכול, הוא מצליח לרגש עם קולו המיוחד שהוכיח לא מעט פעמים כמה טוב הוא. קולו מתאים בדיוק למילים וללחן וכך גם החיבור בין המילים ללחן המיוחד. שיר מצוין שמזכיר לנו כמה טוב בנאי.

לסיכום: פשוט מעולה. ★★★★

 

 

תגובות