מצית את הבארבי: פלד בהופעה מפתיעה!. צילום: עומרי דדון

מצית את הבארבי: פלד בהופעה מפתיעה!

כחלק מסדרת הכתבות שלנו, "מחזירים את הראפ לרחובות", שלחנו את כתבת המוזיקה שלנו, אלינה רבינוביץ', להופעה של לא אחר מאשר פלד במועדון ה"בארבי"

כחלק מסדרת הכתבות שלנו, "מחזירים את הראפ לרחובות", שמטרתה להכיר לכם את הסצינה הכי אפלה במוזיקה הישראלית, ליווינו את פלד, אחד מהראפרים הכי מצליחים ומבטיחים בסצינת ההיפ הופ הישראלית, באחת מההופעות המטורפות שנראו בבארבי.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אחרי שבועות של ציפייה, הגיע היום שכל המעריצים ציפו לו ופלד עלה על במת הבארבי ביחד עם להקתו הקבועה: דודו וזאנה (תופים ותכנותים), רועי אביטל (גיטרה), עדי בנצור (בס), נאצ'ה (קולות) ואור הקטן (פטיפונים). זוהי לא הפעם הראשונה שבה פגשנו את החבורה בהופעה גדולה באותו המקום, לפני מספר החודשים התקיימה הופעת ההשקה לאלבום "הכל עליי" בה זכינו לראות על הבמה שיתופי פעולה עם הדג נחש, הוד מושונוב, הקבינט וקפה שחור חזק. לעומת ההופעה הקודמת, הפעם החליט פלד ללכת על הופעה אינטימית יותר בה הוא יארח את חברו הטוב, שקל. "אני חושב שיהיה יותר טוב הפעם, יהיה פחות לחץ וההופעה תתמקד בנו", סיפר לנו פלד כשבוע לפני ההופעה הגדולה. "עכשיו יש לנו הרבה יותר מה לתת, ההופעה הקודמת הייתה ההופעה הראשונה שהופענו בה עם החומרים החדשים". אחרי עשרות הופעות שהתקיימו בחודשים האחרונים, פלד עלה על במת הבארבי אחרי חזרה אחת בלבד שהתקיימה ערב לפני.

הערב נפתח על ידי תקלוט של דיג'יי Z-GEL ולאחר מכן עלה נאצ'ה לבמה ושאל את הקהל אם הם מוכנים לפלד. כמה שניות לאחר מכן פלד עלה על הבמה, ללא חימומים מיותרים. הוא פתח את ההופעה עם השיר "ניתן להם בראש" ולא נתן לקהל זמן להתרגל לכך שהוא הגיע: מהשיר הראשון כבר ניתן היה להרגיש שהולכת להיות הופעה שלא תשאיר אף אחד אדיש, הקהל השתולל, קפץ וצעק. בעת ביצוע השיר "קוקוס", פלד עצר ואמר לקהל שהוא רוצה שהם ישירו ביחד איתו את השיר כאילו זה המנון. "כמו שהדג נחש שרים עם הקהל את שירת הסטיקר!" הוא קרא אל המעריצים. לאחר שביצע את הלהיטים הגדולים וביניהם "הכל עליי", "כפרה", "לא כמו כולם", עלה לבמה אייל דוידי, או בשם הבמה שלו – שקל.

© צילום: עמיר דדון

למי מכם שלא מזהה את השם, דוידי הוא הראפר שעומד לצדו של נצ'י נצ' בכל הופעותיו, ומכונה 'הנסיך הפרסי'. בימים אלה ממש יוצא אלבומו האישי והראשון, "רדיו ג'ונאם", והקהל בבארבי זכה לשמוע את החומרים החדשים לראשונה. שקל גם נותר על הבמה וביצע יחד עם פלד חלק משיריו. במהלך ההופעה עלה פתאום גם הרכב הק.ב.י.נ.ט על הבמה (הרכב שאחד החברים בו הוא פלד בכבודו ובעצמו), בהפתעה. חברי הק.ב.י.נ.ט שעלו היו אורטגה, אקסום וכהן, בעוד מושון נמצא בצילומים לסרט בחו"ל. "אין ספק שאתם הקהל הכי טוב שהיה לי בחיים", אמר פלד לקראת סוף ההופעה. "תשירו אתם, הרגתם אותי", הוסיף. השיר שסיים את ההופעה היה "כפרה", שיר שכבר בוצע במהלך ההופעה רק שהפעם כל החברים שהתארחו בהופעה עלו על הבמה.

© צילום: עמיר דדון

בין הנמצאים בקהל יכולתם לפגוש אנשים מכל העדות, הצבעים והגילאים. ילדים שעוד לא הגיעו לגיל מצוות, מתבגרים ואפילו הורים נרגשים. "אנחנו אוהבים את פלד מאוד מאוד", מספרים נדב ושחר בני העשר שהתרגשו מאוד במהלך ההופעה וחיכו בסופה לפגוש את הראפר האהוב עליהם. "אנחנו אוהבים את המוזיקה שלו, גם היא לפעמים בוטה, הוא עושה מוזיקה טובה".

תגובות